Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Keď horí škola

06. 05. 2021
6
6
372
Autor
Abakus

Keď horí škola

Je to nádherná predstava a iba málokedy dochádza k jej realizácii. A keď, tak to nie vždy stojí za to.

Bibi robila prijímačky na gymnázium a kreslila výkres. Bol august 1945, v škole bol povojnový lazaret a tak sa prijímačky robili v náhradnej budove. Boli tam deti z rôznych kútov Slovenska, sveta. S vytetovanými číslami z koncentráku, z Anglicka, deti prominentov a ministrov, deti schovávané, deti odlifrované do zahraničia počas vojny a vracajúce sa späť. Mal to byť trojuholník s ornamentmi. Bibi sa morila s ním už nejakú chvíľu a na výkrese pribúdali fľaky, diery po gumovaní a niektoré farbičky reagovali tak, ako by to človek najmenej očakával.

Zahúkala siréna a ohlásili poplach kvôli požiaru. Začala horieť povala. Všetci museli opustiť triedu a vyjsť von z budovy. Bibi, ako vojnové dieťa vedela, že má ešte dosť času, kým povala prehorí až na prízemie. Časť detí,  najmä prominentných potomkov, okamžite hystericky vyštartovala von z triedy a vznikla tlačenica. Vojnové deti, navrátilci z táborov mali času dosť. Nakoniec Máter Bernarda vyhnala aj Bibi, a tá si radostne vydýchla pri poslednom pohľade na výkres.

Po skončení požiaru ich nahnali naspäť do tried. A na Bibi čakal rozrobený nepodarený a nedokončený výkres. Ani trochu nebola nadšená a sadla si k nemu a vzala do ruky farbičky a gumu.

Máter Bernarda chodila pomedzi lavice a pri pohľade na ten výkres nahla sa  prekrižovala a nenápadne, tak aby ju nik nevidel, ten výkres domaľovala. A potom sa ešte raz prežehnala, pretože podvádzať sa nemá. Ani keby pri tom horelo, alebo tieklo do topánok. Prípadne oboje.


6 názorů

Abakus
08. 05. 2021
Dát tip

Supizmus  - ďakujem za tip a  najmä za prečítanie.


Abakus
08. 05. 2021
Dát tip annnie

Annie - ďakujem veľmi pekne, lovila som v rodinných vodách prijímačiek a  škôl.  


annnie
07. 05. 2021
Dát tip

Hezkej příběh! Malováno jemnou rukou. Tip a.


Abakus
06. 05. 2021
Dát tip Benetka

Benetka, Kalip, Aleš - ďakujem pekne za tipy. Niekedy  si s nimi niečo otipatetujem.


Abakus
06. 05. 2021
Dát tip Benetka

Benetka - rada pobavím iných.  Na rozplakanie sú tu lepšejší odborníci. 

A to jeden z mojich predkov opustil školu v poslednom ročníku - narukoval  a kým bol v zajatí, vyhorel archív budapeštianskej univerzity a  mohol si to štúdium práva dať znovu, pre  zmenu po slovensky.


Benetka
06. 05. 2021
Dát tip

...zaujímavý príbeh! Páči sa mi to... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru