Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhovor na střeše

24. 05. 2002
2
0
591
Autor
Murhaaya

Výtah cinkl a jeho dveře se otevřely. Hm, dál po schodech a na střechu. Vyšlapal deset schodů a po projití dveřmi se octnul na střeše. Na jednom konci uviděl postavu sedící na okraji. Vydal se k ní.
     \"Ne já tady zůstanu. Nikam nejdu.\" začala naštvaně postava.
     \"Já vám nic nenutim. Já si du taky skočit.\"
     \"Aha. Po kolikátý tady seš?\"
     \"Po prvý a naposled.\" Řekl nově příchozí rozhodně.
     \"To neřikej. Já sem tady už aspoň po dvacátý.\"
     \"Hmm, asi ste ještě nikdy neskočil co?\"
     \"Tak tak.\"
     \"Ale že je to vejška co?\"
     \"No to jo. Padesát pater. Plus mínus. Proč ste tady. Ještě sem vás tu neviděl.\"
     \"Jsem tu prvně.\"
     \"Proč? Žena, auto, vobchody nebo něco jinýho?\"
     \"Holka.\"
     \"Ale co tě nemá. To za to nestojí. Žádná za to nestojí.\"
     \"Já vim, ale stejně řeknu, že vona jo.\"
     \"No jo já to znám. Minule jsem tu byl kvůli manželce. Zahejbala mi, ale smířil jsem se s tim.\"
     \"To mě nechala, ale moh sem si za to vlastně sám. Hrozně moc bych to chtěl vodčinit, ale houby vim jak.Teď je na mě pořád naštaná, protože jsem to pár dní po našem rozchodu korunoval jednou velkou blbostí.\"
     \"Jakou?\"
     \"Ále. Byl jsem s jednou holkou bylo to trochu víc než přátelskej rozhovor.\"
     \"To já sem tady dneska kvůli vobchodům. Tisíc akcií sem koupil za babku. Skvělý, prej tutovka řikal.Ty akcie pudou do tejdne čtyřnásobně nahoru. Houby. Za dva dny klesly vo deset centů.\"
     \"Hmm to je blbý.\"
     \"To je teda dost blbý. Voba sme na tom skoro stejně. Pěkně sme to zkopali. Jak sem slyšel tvoje vyprávění.Tys to pěkně zbodal.\"
     \"Hmm. Chtěl sem skočit, ale teď se mi už moc nechce. Je to hrozná vejška. Chtěl bych to s ní dát zase dohromady. Asi jí pořád miluju. Možná víc než před tim.\"
     \"Víš já sem dycky du a řikám si, že skočim. Nikdy sem neskočil.\"
     To Harrymu došlo. Jinak by tu s ním ten člověk asi nemluvil. \"Tady nahoře pokaždý dostanu chuť žít.\" Slunce se začalo chýlit obzoru a nebe měnilo barvu na rudou.
     \"Já taky nechci umřít. Když jsem sem šel tak sem si mysle, že skočim,ale teď…\"
     \"Přesně jak si řikal. Když sem jdu tak sem psychicky, někdy i fyzicky úplně na dně. Pak tady nahoře dostanu chuť žít a když slezu dolu je to skoro stejný jako před tim.\"
     \"Hmm to já sem tu po prvý a teprva ty pocity zažiju.\" Chvíli seděli mlčky a pozorovaly slunce, které svým pomalým pohybem po nebeské klenbě měnilo den v noc.
     \"Hele není to divný?\"
     \"A co jako?\"
     \"No, že sme tu jenom dva. Víš čekal jsem, že tu tak nějak bude víc lidí.\"
     \"Voni všichni chodí na ty známější budovy. Jako Empire state, Chrysler building nebo World trade center. Jednou sem na něm byl, ale řeknu ti, stálo to za nic. Bylo to hrozně vysoko, foukal tam studenej vítr a lidí tam bylo jako mraků. Slyšel jsem, že na Golden Gate je to prej pěkný. Teďka v létě určitě. Bude tam asi hodně lidí, ale ten západ slunce…\"
     \"No jo, ale San Francisko je daleko.\"
     \"Příští rok tam jedu s rodinou. Snad najdu důvod se tam stavit.\"
     \"Tady se mi to docela líbí. Byls tu někdy v zimě?\"
     \"Jo, jednou před Vánocema, to víš ten stres a tak.\"
     \"Hm.\"
     \"Byla tu sice zima a foukal dost čerstvej vítr, ale chvíli sem tu pobyl a pěkně sem si zapřemejšlel. Tak jako vždycky. Zapřemejšlim si a du zas domu. Mám to tu rád.\"
     \"No, je to tu pěkný.\"
     \"Víš musim ti něco říct.\"
     \"Poslouchám.\"
     \"Nevim teda jak tobě, ale mně to tu připadá jak v nebi.\"dlouhá pomlka. Mlčeli a přemýšleli.
     \"Seš věřící?\" dodal ještě.
     \"Ne.\"
     \"Já to nemyslel tak jako jestli věříš v Boha, ale jestli věříš v něco.\"
     \"Třeba v lepší zítřky?\"
     \"Třeba.\"
     \"Hm, vobčas mám takovej pocit, že tam nahoře někdo je. Nějakej muj strážnej anděl.\"
     \"Přesně. Víš tady je to jako takový skoro nebe a připadá mi to tu ještě víc.\"
     Slunce už skoro zalezlo za obzor. Obloha se začala šeřit a na východě vysvitly první hvězdy.
     \"Už asi pudu.\"Nadechl se vlahého vzduchu a chtěl si odplivnout.
     \"Ne.\"zadržel ho druhý. \"Nedělej to je to takový blbý.\"
     \"Promiň. Ale chápu jak to myslíš.\"
     \"To je dobrý.\"Harry se chystal vstát.
     \"Vy tu ještě budete?\"
     \"No jo eště chvilku. Dík, že sem si s tebou moh povídat.\"
     \"Já taky děkuju. Moc ste mi pomoh.\"Chvíli nic, jen foukání větru rušilo to ticho.
     \"Já sem Harry.\"
     \"Já, Henry.\" Podali si ruce a Harry odcházel.
     Přemýšlel o tomto rozhovoru a o podobnosti jmen. Henry tam ještě chvíli seděl a pak vstal. Žena ho už bude čekat a zítra musí brzo vstávat. Tak snad někdy příště. Poslední mraky odpluly do dáli a město rozžehlo svá světla.

 


Calavera
26. 05. 2002
Dát tip
anděla jsem našel, když mě S upozornil (zřejmě ta jména), není to špatný, ale normálně bych se nedověděl, co jsi nám chtěl říct takže ano, stačí NÁZNAK, ale abychom jsme si ho všimli

StvN
25. 05. 2002
Dát tip
S - TO S TIM ANDĚLEM MĚ NENAPADLO, ALE TO CO PSAL CALAVERA A RADOST, TO TEDA JO

KikinaV
25. 05. 2002
Dát tip
A co kategorie? Snad povídka k zamyšlení, ale určitě ne úvaha..

Teda toho anděla jsem tam nenašel, ale i tak mi to přišlo dost dobrý a ze života

tleskac
24. 05. 2002
Dát tip
moc mi to neřeklo

Calavera
24. 05. 2002
Dát tip
je to takový neslaný nemastný, a to jsem se těšil, poněvadž není špatný nápad nechat si povídat dva samovrahy, na tom by se dalo vymáčknou několik trefných poznámek

Helča
24. 05. 2002
Dát tip
Po nadějném začátku se to nějka rozplizlo. Nápad je to dobrý - viz Cala

Radost
24. 05. 2002
Dát tip
cekal jsem pointu, cekal jsem, ze s tim napadem neco udelas, a ty NIC! je to roztekly, na konci nectivy a blby.... ale na druhou stranu misty dost inspirativni....:))

S
24. 05. 2002
Dát tip
Ja myslim, ze je to dobry. Zvlaste, kdyz se v zaveru clovek dovi, ze ten druhej je strazny andel. Jakou dalsi pointu by kdo jeste chtel? Jo, ze to tam neni nepsany? To mi zas tak nevadi, staci, kdyz si to clovek muze domyslet...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru