Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den vítězství

08. 05. 2021
9
5
435
Autor
Benetka

Marie Pujmanová

ZDRAVICE RUDÉ ARMÁDĚ

Vy naši miláčkové

v kouzelném měsíci máji

z růží ran život se klove

hroby se zelenají

 

po zemi pouvadlé

východní vítr vane

plačíce pro naše padlé

za ně se usmíváme

 

bez sebe radostí pláču

směju se voláme všichni

bez sebe radostí my i já:

Da zdravstvujet Krasnaja armija!

 

https://www.youtube.com/watch?v=2y16ThiVc6A&ab_channel=czgamesnik

Slávek již druhou sobotu v řadě provádí "inventuru" knihovny. Tato spočívá v tom že se nemilosrdně zbavuje všech knih o kterých je přesvědčen že je už nikdy číst nehodlá. Nutno podotknout že se jedná o neustálý postupný proces rozdělený na nerovnoměrné etapy. Při současné razii opustilo police cca 100 knih čímž se původní počet bezmála téměř tisíce titulů smrskl na zhruba polovinu. Ovšem také je potřeba zmínit že naopak čas od času nějakou tu knihu zakoupí či dostane darem.

Při vší té redukci stavů mu mimojiné dnes v ruce přistála brožura s názvem LIDOVÝ KALENDÁŘ 1955 z nakladatelství lidová demokracie. Tisk: 25.10.1954. Náklad: 100 400. Cena Kčs 5,40. A když ji otevřel tak právě na stránce s dílkem z prologu. A vzhledem k tomu že dnes máme hen ten oný svátek tak se v žádném případě nemůže jednat o náhodu.

Náhody neexistují!!!

Vše se děje tak jak má. 

Jo dnes máme státní svátek. Smolíček že je zároveň sobota. Jeden den volna navíc není nikdy k zahození. No co už. Slávek má za to že si naprostá většina lidí ani neuvědomuje co že to je za den. Čas všechno setře a zahladí. Možná že si i málokdo vzpomene že se tento svátek i u nás slavil až o den později...

O kvalitě dílka z prologu lze diskutovat. Je však třeba chápat že je poplatné době ve které vznikla. Naproti tomu vždycky když poslouchá tu píseň od Honzy Vyčítala tak má husinu po celém těle... Jistě - není o rudé armádě a není o dni vítězství ale stejně...

Toš tak.


5 názorů

lastgasp
13. 05. 2021
Dát tip Benetka

Mám z té aktualizace knihovny inventurou blbej pocit! Jako bych už o tom něco z minulosti slyšel a četl. Jako bych viděl sběrnu a šufle s nápisem Libris prohibitis


..:)


blacksabbath
09. 05. 2021
Dát tip Benetka

Bene!!!!...Dobrý!!!....já mám v knihovně po dědovi kalendáře....jjj...i ve starém kalendáři může býti pěkné čtení.....


annnie
08. 05. 2021
Dát tip Benetka

Pěkněs to našel... Tip a.


LGarra
08. 05. 2021
Dát tip Benetka

Tip za prolog.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru