Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mražené tajemství z chaloupky u lesa

25. 05. 2021
19
29
438

Pokud budeš hledat, nalezneš.

Kdyby babi napsala nějakou tajemnou závěť, toto by asi tak vystihovalo možnosti nalezení různých pokladů.

Některé byly zajímavé, jiné pozoruhodné, pak i šokující a zbývají jen ty děsivé.

,,Je docela teplo, dám ten vermut do mrazáku." Informuji Olinu. S nákladem tašek zastavíme v půli síně.

,,Jen aby se to tam vešlo, nejsem si jista, zda jsme tam uklidily," přemýšlím nahlas. Jsem tak zvyklá, obvykle mluvím jen se psem.

,,Tak se na to podíváme," zaraduje se kamarádka, která ráda objevuje nové věci. Já bych to raději nedělala.

,,Ale copak to tu máme! Párečky a mrkvičku v kontejnerku. A kontejnerek s nápisem jatýrka!!!" No, to se dneska pomějeme.

,,Podej mi lavor, už to nepoberu!"

,,A hele, tady jsou zásoby mlíka. To asi na dobu velké nouze." Beru do ruky zmrzlou krabici, pak druhou, třetí, čtvrtou..... ne, víc jich tam nebylo.

Jednalo se totiž o malý mrazáček nad lednicí. My jsem si tam daly zkraje jen dva kelímky zmrzliny.

Kdyby bylo na jaře hezky. 

Nebo v létě teplo?

Nebo krásný podzim?

Snad by jednou přišly vhod.

Nyní tu ale máme tajemné krabice.

Co v nich asi bude? Co vy byste si schovali do mrazáku v krabici od mléka?

Musely jsme si počkat. Venku, v lavoru, zatím pomalu povoluje ze sevření ledu dávné tajemství.

,,Mohlo by to být těsto." Nabízí se jedna možnost, která se nedá vyloučit. Babi milovala krabice od mléka stejně jako kontejnerky.

V jedné byly skořápky, v další zbytky pro kočku, šlupky na hnůj, zátky od piva a jiné nespalitelné odpady, pak možná i nějaký plast........

Koš na odpadky byl zřejmě neslušné slovo ale vše jinak mělo své místo. Někde. A ty krabice se přece daly vymýt a znovu použít. A pak nenápadně spálit v kotli. Naprosto ekologicky.

Vrácíme se zpět k našim krabicím.

,,Těsto to není."

Ale už se to nechá vymáčknout do lavůrku. A je to mezi námi!

Můžete 3x hádat.

,,Je to vývar! S masem a zeleninou!"

To jsme tedy nečekaly. Ani jedna, ani druhá.

Kam s tím? 

Hodíme to za plot do lesa, je to vlastně taková přírodnina. Možná pro prase.

Mrazák je skoro prázdný.

Jen ten náš vermut trochu zmrznul. Ale jak si mnozí pamatují z jednoho filmu: 

,,Namražený český vermut chutná jako Cinzáno. A nikdo to nepozná."

My sice ano, ale nevadí.

Na zdraví!

 


29 názorů

Kdybych chtěla vše využít, Zeanddrichu, musela by být chaloupka nafukovací.


Evženie Brambůrková
27. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Jasně, Ivi, pokračování ve shromažďování podobných věcí mi zatím nehrozí.


Děkuji, Babu1. 


nebo jako nádobky na sazeničky....stačilo udělat dírku do dna:-))))


Zeanddrich E.
27. 09. 2022
Dát tip blacksabbath, Gora

(( ...)).

Krabice od mléka (apod.) mají spoustu využití (už i díky svému tvaru -úsporně se skladují); - například, u nás na jihu Moravy, jsme je používali jako dávkovače šrotu, nebo zrna - zrna se tam vešlo (když si člověk nechal místo na prsty :) ) přesně jedno kilo.. :).

 

 


Dík, Arwen.


:)


Evženie Brambůrková
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Na zdraví nás všech, Lucie. A na to se napijeme!


Ona babi pivo moc nepila, někdy s dědou nebo se mnou malou skleničku, ale ty zátky uschovávala, co kdyby.


Však my se to také naučíme, Ivi.


Ta věděla, co je dobré :) Na zdraví!


vesuvanka
26. 05. 2021
Dát tip

Napínavé. Také mě překvapily zátky :-))), TIP


JJJ....starší generace.....ty... ty uměly šetřit!!!!...:-))))))


Život je, Čudlo , naučit využít vše. Musíme se ještě hodně učit.


Děkuji, Aru. Mlíko jsme zatím nenašly.


Evženie Brambůrková
26. 05. 2021
Dát tip Gora, Aru

Ireno, zátky se hodí při přitloukání lepenky, aby jí hřebík neprojel. Pokud by se zátkami platilo, budeme konečně bohatí :-)))


Luboši, úplně vzadu byl zbytek polárkového dortu naporcovaného na malé porce.  Třeba ještě kousek u lesa najdu, chladno by bylo.....


Čudla
26. 05. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Šikovná babi. Nic nepřišlo nazmar. /*


Aru
26. 05. 2021
Dát tip Gora

v krabici od mlíka bych si zásadně schoval mlíko :D

moc hezký Evži ;)

- Goro, zátky jsou důležité platidlo po té co skončí civilizace :D


Gora
26. 05. 2021
Dát tip

Evži, vývar je ještě dobrá varianta:-)), ty zátky mne taky překvapily. Babi byla spořivá a nápaditá!!


Kočkodan
26. 05. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

 

V názvu byla záruka,

že objevíš nanuka,

chybný názor beru zpátky,

nečekal jsem věru zátky.


To je snad jasné. Krabice byly uloženy do skladu k tisícům podobných. Co kdyby....


Jamardi
26. 05. 2021
Dát tip

Obaly šikovného tvaru je dobré pro účely skladování uchovat. :)


Děkuji za vaše ohlasy. Možná jsme tu polévku měly uchovat pro horší časy.


bixley
26. 05. 2021
Dát tip

Všechno se musí zamrazit. Co kdyby? :-) Jen ten vermut je dobrý hned,


revírník
26. 05. 2021
Dát tip

Není nad záhadné objevy po nebožtících.


Nami 99
26. 05. 2021
Dát tip

Tak na zdraví.


napínavé odhaľovanie tajomstva ... a na zdravie!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru