Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zápisky z kuchyne I

20. 06. 2021
4
6
235
Autor
Sidneckij

Zápisky zo všedných dní s kuchyne

Bol dosť frmol. Mňa dnes dali na studenú sekciu. Mal som pocit, že som na dovolenke. Moja práca spočívala len dozdobiť taniere jarnou cibuľkou, čili a koriandrom, občas nejaký šalát alebo roztrieť nejakú studenú prílohu na tanier a posunúť to Robertovi. Roberto bol Talian a jeho deň začínal vetou. I am tired already, chef. Inač pracoval fajn. Napriek tomu, že sme túto reštauráciu volali medzi sebou McDonald pre bohatých, mávali sme fajn služby. Roberto mi posielal dokonale upečenú makrelu so slovami, pozri, no nie je to dokonalé a ja som mu na to odpovedal Amazing performance, chef. Objednávky chodili jedna za druhou a my sme sa na tom smiali. Mám rád takéto dni.

 

Na výdaji to bolo trochu iná káva. Jabari, mladý sous, rozhadzoval svojimi dlhými rukami a nohami a chytal sa za hlavu.

 

Čo mi to posielaš? Ktorý stôl? Ja nemôžem takto robiť!“

 

Prehadzoval si objednávky v ruke a snažil sa ich dať do poriadku. Očividne stratil koncentráciu. Možno kvôli novej čašníčke. Tanečníčka z Litvy. Pekná, no príliš afektovaná.

 

Porco Dio!“ ozval sa Roberto od panvíc. „Ja tu varím, máme frmol, a ty odo mňa chceš, aby som robil tvoju robotu.“

 

Put your shit together, man! Je fráza, ktorá by sa teraz hodila.

 

Richard na mňa pozrel od umývačky. Stál s prekríženými rukami. Pripravený čakal kedy sa mu taniere z reštaurácie začnú vracať naspäť.

 

Nějak, mu to tam na tom pasu ulítlo, co?“ a uškrnul sa na mňa. Richard bol mladý Čech, ktorý prišiel do Anglicka, niečo zarobiť, naučiť sa po anglicky a odvyknúť si od pervitínu.

 

Hej, to je tak, keď sa celý deň tváriš, že máš všetko pod kontrolou a potom hovno chytí ventilátor.“ odpovedal som mu po slovensky.

 

Hej, chalani som vám hovoril, aby ste bavili v kuchyni po anglicky,“ Jabari sa snažil udržať autoritu.

 

Yes, chef,“ obaja sme naraz odpovedali.

 

Roberto, tak mi s tým tu pomôž, I am sinking here like a pile of shit,“ Jabari skôr prosil ako nariaďoval.

 

Putana de merda,“ Roberto sa tváril, že stráca nervy no popod fúzy sa usmieval. „Poslal som ti celý stôl 3, 5 a 14 a prvé tri veci na stôl 8 a 18. Nasleduje stôl 7 a zvyšok 8 a 18 za 5 minút. Potom ti dám vedieť ostatné.“

 

Ja nemám objednávku na stôl 8,“ panikáril Jabari a prekladal štyri lístky a dúfal, že ich je 5.

 

Ti visí z tlačiarničky, aj s ostatnými,“ zapojil som sa do debaty.

 

Ten je v pěkných hovnech,“ zafrflal si Richard a začal vykladať taniere z výťahu.

 

Mierda! Puta madre!“ Ozval sa malý José od ľadničky, ktorý bol na dezertoch. Vyťahoval 4 litrový kontajner kari omáčky pre Roberta a šmykol sa mu. Jabari teraz stál v oranžovej mláke, krútil hlavou a odniekiaľ vytiahol fľašu vína a nalial si do hrnčeka.

 

Fuckin shit,“ plynulou angličtinou s perfektným akcentom Londýnčana poznamenal Richard a vyčerpal tým svoju slovnú zásobu angličtiny na dnešný deň.

 

 


6 názorů

Sidneckij
21. 06. 2021
Dát tip

Vďaka za tipy a kritiku. Takých príhod ešte zopár mám


Benetka
21. 06. 2021
Dát tip

Tak tohle mě dostalo! A rovnako aj pobavilo! A upřímně: Vůbec si neumím představit makat v kuchyni. To by asi byla moje smrt! :D Fucking shit!!!


ty počuj a tá objednávka pro stôl 8??? aaa...také si se sklouzl v té kaluži?????...já bych neodolala...:-)))))))))))))...*/**


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Jako bych tam s váma byla... Pobavena! Pěknej záznam. Tip a.


Sidneckij
20. 06. 2021
Dát tip

hej a niekedy by sme si želali aby sa dal pretočiť dopredu. Ale je fajn že si ho vieme aspoň takto pretočiť naspäť a zaspomínať.


dievča z lesa
20. 06. 2021
Dát tip Sidneckij

niekedy je život zrýchlený film ...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru