Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přímo na ústa

02. 08. 2021
10
16
1079
Autor
Muamarek

Zde je báseň namluvena: http://www.muamarek.cz/files/mp3/primo-na-usta.mp3

Doprovodný obrázek: https://muamarek.rajce.idnes.cz/Houby_za_cervencovych_bouri,_2021/1492914426

 

Někdy si na vás kdosi dovolí

proto jen, že jím závist otřásá.

Ponížit vás chce, dělá cokoli,

nenávist svou vám vrývá do masa.

 

Takový člověk bývá zbabělý,

navíc pak hrubé chyby napáchá.

Že prý jste nanic, nahlas zavelí,

nálepkuje vás jako raracha.

 

Ta jeho zášť ho natolik však sžírá,

že v jeho piklích objeví se díra,

jež povážlivě rychle narůstá.

 

Kdo jiným jámu motyčkou jde kopat,

může sám zažít nepříjemný dopad

z veliké výšky přímo na ústa…

 


16 názorů

Muamarek
17. 08. 2021
Dát tip

Díky za návštěvu, Mamaríno a zdravím. To rovněž  nevím, asi je to individuální.

 Díky, Black :-)))

 Pěkné dny :-))


Mamarína
12. 08. 2021
Dát tip

Ahoj, som tu nová, krásne vyjadrené a smutné, že je to pravda - v prvých dvoch veršoch. Len by som rada vedela. či ľudia s hrošou kožou niekedy, aj keď určite padajú na ústa, pocítia bolesť. :( Tip


klidně mi nalep nálepku raracha.......mně se to líbí:-))))))))))))))


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip

Marku, díky moc :-))) . Tento druh zvonku (zvonek stejnolistý) v atlase nemám, a dokonce jsem ho nenašla ani na Botany.cz, kde je uvedeno více než 40 druhů zvonků. Na jiném serveru jsem se dočetla, že zvonek stejnolistý je u nás je pěstován jako pokojová rostlina, která pochází ze severoitalských hor.  Měj se hezky :-)))


Muamarek
02. 08. 2021
Dát tip

Díky moc, Vesuvako. Je to campanula isophylla.

8hanko, Musaši: Též velmi děkuji za zastavení a komentář.

Pěkný den a mějte se :-)))


8hanka
02. 08. 2021
Dát tip

podobne ako Janka i ja som si pozrela fotky, zákutia v prírode ma nikdy neomrzia, krásne sú najmä tie, čo vyzerajú ako fotené v podvečernom slniečku...

závisť je hrozná vlastnosť, sú ľudia, ktorí závidia dokonca aj nešťastie, ak je spojené s nejakou finančnou náhradou...ako keby peniaze mohli nahradiť život, zdravie...

 


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip

Marku, ráda jsem si prohlédla i fotku v albu - moc pěkné :-))). Kromě hub mě zaujala pěkná lesní zákoutí, osamělý mohutný smrk, kvetoucí náprstníky a na posledních fotkách kytičky se světle fialovými květy, které bohužel neznám. Nevíš, co to je?... Když ne, tak mi alespoň napiš, odkud fotky jsou, pokusím se podle oblasti zapátrat na internetu. Předem děkuji a zdravím :-)))


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip

Pěkně vyjádřené, TIP. Závistivec si neuvědomuje, že užírá především sám sebe...


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip

Pěkně vyjádřené, TIP. Závistivec si neuvědomuje, že užírá především sám sebe...


Musaši
02. 08. 2021
Dát tip Muamarek

Líbí se mi, že prosté přísloví je vyjádřeno přímo klasickou formou. Tip.


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip Gora, Muamarek

Pěkně vyjádřené, TIP. Závistivec si neuvědomuje, že užírá především sám sebe...


Muamarek
02. 08. 2021
Dát tip

Kočkodane, Evženie, Blanko, Irčo: Díky Vám moc za zastavení a komentáře.

 Irčo, ten "rarach" tam má své místo - ztělesňuje cosi negativního, pekelníka. Je to symbol, který, slouží-li jako nálepka, je velmi nebezpečný...

Zdravím všechny a přeji Vám krásný den.


Gora
02. 08. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Rýmuješ snadno, Marku, některé rýmy by se daly víc propracovat /např. vyměnit raracha:-)/... 

Za sonet, který má - místy až moc okatě - "naučný", obsah, tip...


Diana
02. 08. 2021
Dát tip Muamarek

Vlastnost, která páchne peklem. Dobře vyjádřeno. 


Už dlouho mi nikdo nic nezáviděl.


Kočkodan
02. 08. 2021
Dát tip

 

Marku, tak pod tímto dílkem si k tobě komentátorsky nic nedovolím a nechám tvou svalovou tkáň bez poškození.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru