Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SLEPÁ VÍRA

24. 05. 2002
2
0
1084
Autor
la_bete

No tak jsem zvědavá co mi k tomu kdo řeknete...a jestli poznáte co jsem tím chtěla říct...

Musíš jít,

když hlad zavolá tě.

Co je to vzdálenost a čas,

když nesmíš zastavit se?

Cítíš tu naléhavost ve vzduchu?

Teď musíš zaplatit tu cenu,

cenu nejvyšší

a tvé tělo je plamen

hořící ve jménu temnoty.

Radši sama zapálíš se,

jen abys udělala jas.

Ne,já raději budu žít,

možná ve stínech,

neviděna a zapomenuta,ale budu žít.

K čemu je světlo,

když nemáš moc sama nad sebou?

Já jsem volná.


Dobrá, beru na vědomí ... Měj se fajn.

la_bete
21. 10. 2002
Dát tip
Děkuji.Konečně to někdo vidí v širších souvislostech.Rozhodně máš z větší části pravdu.Je to věc mnohovýznamová tudíž jednoznačné vysvětlení neexistuje.Bylo by to na dost dlouhé povídání.Někdy Ti to řeknu.

Rád bych se pokusil odpovědět na otázku významu tohoto díla. Verš po verši v závislosti k celku jsem si zapisoval možné výklady a dojmy z textu (pouze heslovitě) (velkými písmeny). Musíš jít, když hlad zavolá tě. CHTÍČ Co je to vzdálenost a čas, když nesmíš zastavit se? RYCHLOST Cítíš tu naléhavost ve vzduchu? ZÁVISLOST Teď musíš zaplatit tu cenu, CENA SAMOTY cenu nejvyšší a tvé tělo je plamen hořící ve jménu temnoty. TOUHA Radši sama zapálíš se, jen abys udělala jas. MASTURBACE Ne,já raději budu žít, možná ve stínech, BEZ MUŽŮ neviděna a zapomenuta,ale budu žít. OSUD K čemu je světlo, když nemáš moc sama nad sebou? BOJ Já jsem volná. SMÍŘENÍ SE SAMOTOU Celkový můj dojem z textu by se tedy dal popsat jako vyrovnání se s něčí ztrátou, cítím minulou závislost na sexu ( nebo i jinak třeba na víře, ale to je zase ovlivněno nadpisem) jak s druhou osobou, tak sama se sebou. Budoucnost bez mužů nebo milovaných bytostí a smíření se se samotou. Ale je to jen teorie a vlastně jsem to jen zkoušel. Nevykládej si to prosím nějak negativně. Neznám Tě a analýza jen z textu je docela obtížná věc. Jinak dávám TIP.

Notreal
21. 08. 2002
Dát tip
Slepá víra ve víru ? Kdyby mě nemátl název, tak bych asi jemně chápal nekonečnou cestu ducha, který je spálen vírou v život. Ale...*

Knihovník
14. 08. 2002
Dát tip
slepá víra se pro mě = fanatismus a fanatismus ten opravdu nesnáším, možná jsem až antifanatický fanatik, ale zas tolik snad ne - a je to špatně ? nevím, těžko říct ... Je to pěkně napsané, ale patrně jsem z toho moc nepoznal - co si tím chtěla říct, asi nejvíc mi napověděl ten název.

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Slepá víra je nutné zlo. Ono je totiž věřit a věřit. :o)

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
A v co věříš ty?

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Věřím v život. :o)

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
a co takhle víra ve víru...?

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Tak tohle jde zcela mimo mně. Zaplať pánbůh. :o)

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
takový bezbožný tvor...

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Promiň, ale já nevěřím v toho klasického rádoby boha. Věřím v sílu matky přírody.

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
Já věřím v sebe...věřím v takové ty věci jako je úsvit a věřím ve víru...bůh je v téhle hře zbytečný...

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
V tomhle máš teda pravdu.

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
já mám vždycky pravdu i kdybych se náhodou mýlila...:-)))

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Aha. :o)) To vše vysvětluje. :o))

la_bete
01. 06. 2002
Dát tip
jak jinak...

Nessuno
26. 05. 2002
Dát tip
Mi dispiace, nepoznám co jsi tím chtěla říct...

Wopi
24. 05. 2002
Dát tip
hm, tak k tomu Ti nic neřeknu, tohle není má parketa...

Marco
24. 05. 2002
Dát tip
tuším, co chceš říci, nakonec je to naznačeno v názvu... Jo, myslím, že je to zajímavě napsané. °-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru