Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CIBULKA 22/11 2021

24. 11. 2021
1
0
193
Autor
Petula

22.11.2021 19:00 Dantovo peklo i nebe
Kníže-biskup Leopold Leonhard Thun-Hohenstein dovedl košířský háj Cibulka do dnešní podoby a vytvořil nádherné místo, kam mohou chodit pražané za oddechem. Na Cibulce vybudoval spoustu staveb a soch, které se váží k různým dějinným epochám. Jednou z nich je dnes nejstarší pražská rozhledna, vysoká 13 metrů, odkud je výhled na celé okolí. Pod rozhlednou se nalézá  tajuplné zákoutí, je možné nahlédnout do Dantova pekla. Socha Jitra (Škrtiče) údajně zpodobňuje samotného básníka.

Rádi bychom na počest Dante Alighieriho pozvali sem, do Dantova pekla, básníky s vlastními verši.
Vystoupí Petula Heinriche, Aaen Jan Kratochvíl, Ondřej Linhart, Martin Zborník a jejich kamarádi například z Totem.czPismak.cz,  Literra.czCeskaMore.cz a další. Součástí programu bude historický výklad rodáka o zdejších místech.

 

 

 

CIBULKA 22/11 2021

(à la renga)

 

 

Setmělým parkem

po hlasu se poznali

v šustění listí

 

přítel svítí příteli

slova se chvějí ve tmě

 

Cibulka šerá

Dantovo peklo temné

Věž klenbu stíní

 

Nahými stromy mžení

mění se nocí v jíní

 

Pozdě na návrat

Očistec mokrých větví

pod nohy padá

 

Kde Nebe vytoužené…?

Horký grog, světlo, káva!

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru