Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-01 (leden 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 02. 2022
0
23
1552


VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za leden 2022

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v lednu 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |Ja|Le|K3|Ja|Ma|Go|Bl|La|Lu|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |ma|ra| .|ni|ja|ra|ac|kr|zz|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |rd|k1| .|na|ks| .|ks|ov| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |i |2 | .|6 | .| .|ab| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .| .|ba| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .| .|th| .| .|
--------------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-------
1. Ve třešních . . . . . . . . ./ K3. . . . | 2| .| .| 3| 3| 2| 1| 1| 1| =13 bodů
1. A lepší. . . . . . . . . . . / Janina6.. | 3| .| 3| .| .| 1| 2| 2| 2| =13 bodů
2. Nebe z plast. hvězd . . . . ./Cookie Moon| .| 2| 1| 2| 1| .| .| .| 3| = 9 bodů
3. Jolana a rytíř na černém koni/ kvaj . . .| .| .| 2| .| .| 3| .| 3| .| = 8 bodů
4. Doubek . . . . . . . . . . . / Sade . . .| .| 3| .| .| .| .| 3| .| .| = 6 bodů
5. Myslela jsem, že jste umřel ./Biskup z BW| .| 1| .| .| 2| .| .| .| .| = 3 body
6. Kostelová, aneb kostelničení / Aru . . . | 1| .| .| .| .| .| .| .| .| = 1 bod
6. Jinotaj . . . . . . . . . . ./ Danny . . | .| .| .| 1| .| .| .| .| .| = 1 bod

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za únor 2022, už nyní můžete posílat avíza.

 


HLASOVÁNÍ

Do neděle 20. února můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v lednu 2022.
Jsou to tato díla:

Myslela jsem, že jste umřel
Kostelová, aneb Kostelničení
Ve třešních
Nebe z plastikových hvězd
A lepší
Jolana a rytíř na černém koni
Jinotaj
Doubek

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE LEDNOVÝCH prozaických děl

Do pondělí 7. února můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v lednu 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Myslela jsem, že jste umřel
Kostelová, aneb Kostelničení
Ve třešních
Nebe z plastikových hvězd
A lepší

Jolana a rytíř na černém koni

Jinotaj

Doubek



Číst můžete začít už teď.


Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.


Seznam bude průběžně aktualizován.


23 názorů

Cookie Moon
23. 03. 2022
Dát tip

Děkuju moc všem za hezký a povzbudivý slova a gratuluju vítězům!


K3
21. 02. 2022
Dát tip

Jo a ostatním třem samozřejmě gratuluji též.


bixley
21. 02. 2022
Dát tip

Přidávám se ke gratulaci, i když jsem tentokrát výjimečnš nehlasovala.


Gora
21. 02. 2022
Dát tip

Všem čtyřem na stupních vítězů gratuluji!


Janina6
21. 02. 2022
Dát tip

Taky děkuju za hlasy, za kometáře, za soutěž... a jedničku bych já dala Karlovi (ještě pořád mi ta jeho povídka nejde z hlavy), takže se asi dělíme správně ;-) DÍKY!


K3
21. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

Já děkuju za hlasy. Určitě jsem to nečekal a dal bych jedničku Janině6, protože to je povídka a těch je tu málo, ale tak už to chodí.


Luzz
20. 02. 2022
Dát tip

1. Nebe z plastikových hvězd - svěží, originální miniatura

2. A lepší - sice zcela podřízeno zadání, ale ve výsledku hezká skoropohádka

3. Ve třešních - není to špatný, ale je škoda, že jde jen o převyprávění vzpomínek na česače. moje ryze osobní doporučení pro příště: více třešní, méně lidí.


Lakrov
18. 02. 2022
Dát tip

VYBRANÉ: 

1. Jolana a rytíř na černém koni autora kvaj: Od začátku se celkem bavím (což je pro mě v posledních měsících velmi řídký pocit). Je to cosi jako "věrohodná reportáž" z prostředí "kdo ví kdy - kdo ví kde". Dobře se to čte až do konce, z něhož zamrazí. A jsem rád, že to, kdo je autorem téhle povídky, se dozvídám až po dočtení, takže je jisté, že mé hodnocení není rozhodně ovlivněno určitou sympatií.

2. TD - A lepší autora Janina6: Z kraje mě to trochu štve tím, jak je to psané, ale od chvíle, kdy se do toho začne promítat onen dětský pohled na svět, mě to začíná bavit. Je to burcující text, aktuální, výstižný pro dnešní dobu, rozčiluje mě, ho číst... ale je to ztraceně DOBRÝ námět!, pocit zlosti je vystřídán pocitem smutku. Dočítám (ač se to k ajťákovi v pracovní době moc nehodí) se slzami v očích.

3. Ve třešních autora K3: Z první stránky (snad pod vlivem onoho lezení na žebřík a pohledu na sad "shora") se mi trochu zamotala hlava, což shledávám jako dobré znamení. Druhá "stránka" mě tím společenským rozborem zprvu trochu vystrašila, ale když dočítám k řízkům... a pak k Romům, říkám si, že je psané docela s citem. Celkově (snad tím, že to nemá žádný výraznější závěr) mi to připadá spíš jako úryvek z nějakého obsáhlejšího díla, které bych si případně rád přečetl. 

 

OSTATNÍ 

Nebe z plastikových hvězd autora Cookie Moon: Po celou (krátkou) dobu čtení sice nevím, o čem čtu, a nevím to ani po dočtení, ale něčím mě to zaujalo. Je v tom jakési "vdechnutí nálady" a pobídka k zamyšlení. 

Doubek autora Sade: Padá z toho na mě smutek (jenž jakožto standardní pocit posledních týdnů nevyhledávám), ale je to dobrá povídka, vzpomínka. 

Myslela jsem, že jste umřel autora Biskup z Bath a Wells: Po onom záměrně odpudivém začátku, který si vykládám jako "ilustrační upoutávku",mě to celkem zaujalo. (Ono mě to vlastně zaujalo už názvem.)Vystihuje to mou náladu posledních dní,dobře se to čte a některé slovní konstrukce považuji za originálnía výstižné pro popisovaný stav, jež z toho tuším. 

Kostelová, aneb Kostelničení autora Aru: Je to psané s notnou dávkou nadsázky a asi by to mohl být celkem dobrý komediální text, který ale z měho pohledu odnikud nikam nevede... ale možná je to, že se při čtení nebavím, způsobeno mojí současnou náladou. 

Jinotaj autora Danny: Dobrý nápad, ale padá z toho na mě spíš smutek, než pocit, že ten dobrý nápad byl náležitě využit, zpracován... Snad to mohlo být o něco delší...


1. Doubek

2. A lepší

3. Ve třešních

víc míst není:-(


Gora
11. 02. 2022
Dát tip

1. Jolana a rytíř na černém koni

2. Ve třešních

3. A lepší

Všechny tři povídky mne provedením a tématy okouzlily, a velmi dobrý pocit mám i ze dvou dalších, ale místa jsou obsazena...

 

 


Janina6
10. 02. 2022
Dát tip

Všechny texty bez výjimky se mi líbily. Vybírám ty, které mě něčím oslovily natolik, že si je vybavím ještě za pár dnů, budu se k nim vracet.

1. Ve třešních – začátek mi tím až básnickým vylíčením přírodních dějů připomněl Revírníka. Nakonec se víc vyprávělo o lidech, ale i tady byly popisy výstižné a zajímavé. Text, který chci číst víckrát.

2. Nebe z plastikových hvězd – rozsahem sice jen miniaturka, ale cítím z ní velký potenciál autora. Originální nápady a schopnost vyvolat působivou atmosféru.

3. Jinotaj – tohle se moc povedlo, řekla bych, že je to námět na román. Takové správné sci-fi, u kterého se trochu obáváme, že vlastně předznamenává ne tak vzdálenou realitu.


K3
09. 02. 2022
Dát tip

1. A lepší

    To je přesně typ povídky které mám nejraději. Má všechno co v ní má být.

2.  Jolana a rytíř na černém koni

     Bravůrně s přehledem napsané, těžko ji dávám na druhé místo.

3. Nebe z plastikových hvězd

    Líbí se mi barevné vyjadřování.

     


Lerak12
08. 02. 2022
Dát tip

1)  Doubek, Sade.

Překvapils! Dnes se vzpomínkou na padlé za svobodu jako, "profláklé" už se nenosí. Pominuté či nkoli, za vzpomínku uznání a ztvárnění tak též, jen má "pozornost."

2) Nebe s plastikových hvězd, Cooke Moon.

Taková, spíše prozacko-poetická miniatúra, která mě okouzlila svoji fantazií a bezprostředností. Opravdu zdařilé dílo.

3) Myslela jsem, že jsi umřel. Biskup z Bath Wells.

Zde není na místě pochybovat o oslovení čtenářů autorem. Jistá "ponurná dýchavičnost" a skvělé vyústění děje autora. Je to na opakovaný požitek z čtení.

 

Jen si dovolím. Tentokrát čtenář mnoho z kvality (oproti jiným měsícům) na výběr neměl. Ale tím se omlouvám. Třeba se mýlím. Jsem jen laickým čtenářem. 

 


Jamardi
08. 02. 2022
Dát tip

1. A lepší

- Dobře podaný příběh o tom, jak cit zvítězil nad funkčními hejblaty a o velkém odhodlání udělat radost, což se nakonec povedlo.

2. Ve třešních

- Líbí se mi, jak autor s láskou popisuje sad a píše o lidech, kteří v sadu pracovali. Dobrovolná práce v přírodě se pojí s pozitivním bezprostředním chováním, kdy lidé nic nepředstírají, protože zde nejsou diváci a ani nikoho jejich dobrá nálada nedráždí, protože jejich partnery jsou koruny stromů, kam se při práci dívají. Předpokládám, že projevy veselosti a hudba nebyly moc hlučné. Dále připomíná, že lidé se zájmem o práci mohou mít různou národnost, i romskou.

3. Kostelová aneb Kostelničení

- Vidím zde skrytého rytíře. Zaštiťuje se bojem proti korzetům a pásům cudnosti a usiluje o maximální svobodu při uskutečňování různých chtění, což v jednom případě vyjde, v jiných případech vzniknou škody. Nabízí se otázka, zda to stojí za to.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru