Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kyberkasanova

04. 02. 2022
3
4
181
Autor
Kamamura

Tak už konečně vím, přátelé, co je to peklo.

Peklo je dělat v písmáckém textovém editoru ASCII art.

+------------------------------------------+

| Ve společnosti urozených dam        |

| soubor <jarkovsky.xml> otvírám.      |

| To schéma pak mám pořád v keši,      |

| zatímco dámy nesmrtelnost chroustů řeší. |

| Když k ránu pak --SHUTDOWN-- udělám, |

| tak na to nejsem nikdy sám!          |

| (už končím, jak loučíval se Ezop)    |

| // ---====EOP===---                  |

+------------------------------------------+

 


4 názory

Kamamura
05. 02. 2022
Dát tip

Tak když Danny rozjel ten infomysticismus, tak proč toho nevyužít, že. I když na tomhle nic mystického není ;-)


Lili.
05. 02. 2022
Dát tip

Název upoutal a ani dílo mne nezklamalo.Ocitl jsem se v počítačové realitě Matrackrucifixu.Pozor na agenta Sliza.


Aru
05. 02. 2022
Dát tip

nejlepší je to vložit jako obrázek z webu, takže u sebe si s tím uděláš co chceš a tady se s tím netrápíš ;)


Kamamura
05. 02. 2022
Dát tip

Genialita Písmáka nezná mezí. Otevřu své dílo, abych ho ještě trochu vyšminkoval, a co nevidím - Oldův podivný editor procitl, vzpomněl si, že by měl dělat nějakou tu "sanitizaci vstupu", a bez řečí uřízl řetězec <jarkovsky.xml>, protože to asi vypadá jako HTML tag, a dovolit uživateli zadat HTML tag je přece nebezpečné, a to i v bloku označeném jako "předformátovaný text", který by nikdy neměl být parserem interpretován jako HTML. Ale poprvé to zadat šlo, to náš virtuální "strážce pořádku" zřejmě dřímal.

To je mazec! 

Totéž platí o editoru samotném - při kopírování textu s formátovacími znaky se tyto jednou zkopírují, jednou zahodí, a ani dvě zdánlivě identické operace nad stejnými daty nemusí dopadnout vždy stejně. Je to samozřejmě možné vysvětlit nadpřirozenými jevy, ale i pokud je připustíme, tak uživatel právem čeká od webového portálu konzistentní chování.

(Možná zdrojový kód před nasazením do ostrého provozu polít svěcenou vodou, nebo nakreslit kolem serveru pentagram?)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru