Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Česko-Slovenský (Slovensko-Český) HoLuBnÍk

19. 02. 2022
6
17
341
Autor
Kamamura

Tuto gramorgii je třeba zřejmě připovysvětlit - dozvěděl jsem se od slovenského kolegy písmáka jménem Syd Octopus, že slovenština má pro psaní tvrdých a měkkých i/y jiná poněkud odlišná pravidla. Podobně jako Jeremy Clarkson, když vidí nový model, i já nespočinu, dokud se v novém bouráku na zkoušku neprojedu!

Křupaví, pečení holuby,

ti mi létají do huby.

Mudrovné, Šalamounovi holubi

tloukl bych nejraději přes hubi(y).


17 názorů

Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip Al Jal Úd

Bravo, pane

Kočkodane!

Snad je to slza,

co po tváři mi kane! 


Kočkodan
20. 02. 2022
Dát tip Kamamura, Al Jal Úd

Ač měkké i ypsilon

u nás trochu jinam patří,

jsem si zcela jistý v tom –

zůstáváte naši bratři.


Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip

Potom hurá, sláva jí! Nic jiného říci ani nemohu! ;-)


Aru
20. 02. 2022
Dát tip

náročná sice je (a není moje, ale pořad, byť vytuněná), ale zas rozvíjí představivost a rozbíjí běžně zavedené představy o tom jak pracovat s jazykem a dává možnost samotnému čtenáři k experimentování s jazykem ;)


Kamamura
19. 02. 2022
Dát tip

Aru - já jsem tentokřát nepsal relativistické dílo, chtěl jsem si jen vyskoušet slovenská pravidla silničního provozu. A když čtu tu tvojí báseň, ruku na srdce, není na interpreta přece jen trochu náročná?


Kamamura
19. 02. 2022
Dát tip

Nami 99 - každá noha na jeden hrb, jako na trampolíně, každým skokem výš a výš, až nakonec člověk vyskočí až na minaret a začne kázat. Američané tomu říkají "upward mobility". 


Nami 99
19. 02. 2022
Dát tip

Ťava je velbloud.

To vím jistě.

Toho je potřeba se chytit a od toho se odrazit.


Aru
19. 02. 2022
Dát tip Al Jal Úd

Kamamuro, navrhuji pro větší přehlednost, dát čtenařům širší výhled na text:

Křupaví/ý pečení/ý holuby/i,

ti/y mi/y létají/ý do huby/i.

Mudrovné, Šalamounovi/y holubi/y

tloukl bych nejraději přes hubi(y)-y/i

:D

uznávám je to trochu výhled na chaos, pak je možná dojvarianta s jenom "i", naslédně okořeněná identickým dvojčetem s pouze "y"


Lili.
19. 02. 2022
Dát tip

...nebo vrhcáby?


Lili.
19. 02. 2022
Dát tip

Jo, asi máš pravdu. Zkusím jednodušší hru, třeba go.


Kamamura
19. 02. 2022
Dát tip

F.M.R.C. - proč nezkusit jinou hru, jiné karty, nebo jiné spoluhráče?

Tedy ledaže bys (jako já), našel v sobě schopnost měnit utrpení ve slast?! ;-)


Lili.
19. 02. 2022
Dát tip Benetka, Kamamura, 8hanka

Slovenčinu právě obdivuji, ona zní velmi libozvučně. A v básních...to je teprve nádherné. Vynikne.

Nejvíce mne zasáhla, když ke mně promluvila poprvé jedna žena, pocházející z Komárna, do níž jsem se zamiloval, ale osud rozdal jiné karty...


8hanka
19. 02. 2022
Dát tip

ani moja reakcia nebola myslená zle:)

Len konštatujem, že tí, čo chrlia oheň a síru , nedokázali napísať svoje postoje bezchybne, o obsahu nehovorím:) Hlavne, že sa bijú do pŕs, akí sú Slováci, pritom im je cudzia aj materinská reč:)


Benetka
19. 02. 2022
Dát tip

Toš... Dyš mi to vysloveně NERVE! oční nerf!! A! Ušní bubínky tak... Tak to mám v píči. (Necenzurováno - Áno?!) :D


Kamamura
19. 02. 2022
Dát tip

8hanka - však já to (dneska) nemyslím nijak zle. 

Jakýkoliv trvale udržitelný systém pravidel musí být konsensuální!


8hanka
19. 02. 2022
Dát tip Benetka

máme trošku iné pravidlá y/i, neovládajú ich často ani "roduverní" Slováci...

 


Lili.
19. 02. 2022
Dát tip

Vrkú...?Né, vrků!

Vrků, vrků, bolí mě v krku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru