Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

24. 2. 2022

24. 02. 2022
14
7
314
Autor
snake_01

 

 

 

vysoko nebem, ve formaci

to se dnes vrací … stěhovaví ptáci

 

a o pár prstů vedle v atlase

bábušce krev zasychá ve vlasech

 

v koloně na dálnici … první, druhé třetí

mladičká matka ukazuje děti

slzy jí stékají až na bradu

a rukou ukazuje k západu

 

sídliště zrána rozezněly střely

sádra se sype z ostění –

ptáci se kamsi rozletěli

 

a nejsou k vidění

 

 

 


7 názorů

Silene
26. 02. 2022
Dát tip

(Rozumím. Na poli vázaného verše dvojnásob obtížná výzva, myslím si. Pochopitelně je zde i možné pole celkově odlišnějšího poetického vnímání a očekávání, jak ostatně předpokládám. V rámci autorovy práce jsem dlouhodobě ponejvíce mentálně i čtenářsky v souladu s básní Tenkrát.)


snake_01
26. 02. 2022
Dát tip Santi€

Silene, máš pravdu, že je to téma nesnadno uchopitelné, alespoň pro mě, zvolil jsem proto techniku lyrizované reportáže (3 fotograficky a jinak zaznamenané momenty), ale netvrdím, že se to povedlo a je to umělecky nosné. Tu aktualizaci tématu na počátku a na konci jsi četla tak, jak jsem zamýšlel, tak alespoň něco fungovalo.

Je možné, že je to především problém vázaného verše, nebo přesněji řečeno, způsobem, jakým s ním pracuju já. 

Díky za odezvu.


Silene
26. 02. 2022
Dát tip Benetka, Santi€

Určitě není snadné uchopit ožehavé a frekventované téma snesitelným způsobem. (Notabene při podrážděnosti čtenáře zahlcením.) 

Práce je technicky čistá, o tom u autora nepochybuji, ale co mě zaráží, je vlastně spekulace nad možným adresátem sdělného poselství. Sekám se ve druhém dvouverší, které mi silně zesiluje čítankovitou pachuť; tedy dětem? (Lokalizace je informačně sdělná, avšak vyspělejšímu čtenáři snad až protivně příliš, včetně jazykového určení výrazným rusismem.)

Nebo s třetí slokou slabým/silným ženám? (Proč báseň řeší z demografických skupin právě ženy a děti je vcelku nabíledni.) Zdvojený výskyt ukazuje/ukazuje má snad podpořit zesilující účinek a lze jej tedy pokládat za záměrný výstavbový prvek. 

Za nejlepší části textu mám vstupní a závěrečné dvouverší, která jsou regulérním důvodem, proč jsem se k textu několikrát vracela a čím mě přitahuje.

S částmi mezi nimi bych však neváhala pracovat za předpokladu, že nebylo jediným posláním básně právě a pouze tady a teď naléhavě sdělit a nic extra víc. 


Alenakar
25. 02. 2022
Dát tip

Kde jsem se to octla? V padesátých letech dvacátého století?


annnie
25. 02. 2022
Dát tip

Bravo. Přesný. Krásně napsaný. Tip a.


bixley
24. 02. 2022
Dát tip

Výstižné.


Kamamura
24. 02. 2022
Dát tip Benetka

Vznešený prapor hvězd a pruhů

klesl pod tíhou vlastních dluhů.

Marně svůj v Číně vyrobený

odhodil klobouk Cyrano.

Východní vítr, velké změny,

na Západě je vše prožráno. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru