Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nádr

12. 03. 2022
5
3
344
Autor
yzomandias

čůčo šlo tam,

čůčo šlo ven.

předkloněnej bezďák

najednou měl

pod sebou hybrida

okvětních lístků -

růže

a ovesné kaše.

 

brněnskej nádr,

hlavas,

myší díra,

kde se to hemží kolečkama,

co vypadly z třídní společnosti.

hemží se to deklasovanýma:

bezďákama, feťákama a romákama,

kterým jsme nedali šanci.

pro vás je to 500 metrů "jejich" hnusu,

ale ten hnus je náš.

a díváme se na to

se slovama

"fuj to je hnusný"

"ukliďte je"

"oni si takovej život vybrali"

"měli svoji šanci"

měli svoji šanci

ve světě plným

předsudků

rasismu

korupce

nedostatečné pomoci

nedostatku emocí

a taky

debility

zla

a násilí.

přesto řekneš, že

"měli šanci"


3 názory

Alenakar
17. 03. 2022
Dát tip

Jistěže máš v mnohém pravdu. Já jsem už ale stará a mohu ti jen říct, že za bývalého režimu žádní bezdomovci ani pouliční opilci neexistovali. Ti se objevili jakoby šlehnutím kouzelného proutku po roce 1989.


yzomandias
15. 03. 2022
Dát tip

Děkuji za odezvu!

Myslím si, že  v tomhle se neshodneme. Ano, je velmi těžké dostat toho člověka z ulice a většina lidí se do práce ani vrátit nechce, ale měli bychom se zamyslet nad důvodem proč? Myslím, že takhle může skončit kdokoliv. Stačí, aby se stalo pár náhod. Stačí zažít těžkou situaci, nedostat v ní žádnou solidaritu, dostat nabídku nějaké tvrdé drogy, ve které daný jedinec hledá útěchu a odpočinek a pak už to jde z kopce. Žádný zaměstnavatel nechce zaměstnávat feťáka a ty lidé většinou nechtějí chodit do žádných center, protože se sami za svoji závislost stydí. Přezíravá společnost může za nedostatek prevence těmto případům, protože někdy nemá soucit. 


Alenakar
14. 03. 2022
Dát tip yzomandias

Příliš si libuješ v líčení ohavností podobně jako druhdy pan Baudelaire, kterým se právě zabývám. Ale co z toho?  A na koho to vlastně dštíš oheň a síru? Na "lhostejnou a přezíravou" společnost, která pro bezdomovce nic nedělá?   

Z bahna se v první řadfě musí chtít člověk vyhrabat sám. Pokud se rozhozdne změnit svůj osud, objeví velmi rychle kolem sebe dost lidí ochotných mu pomoci.   

Já, ač monarchistka, jsem pro povinnost pracovat. Někteří alkoholici a feťáci nad sebou potřebují mít bič. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru