Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jin a Jang

21. 03. 2022
4
7
300

Silaerob Anoroc - Světlem tvořená

 

Tělo má spletené z jemné záře,

myšlenky schovává pod polštáře,

kolena odřená, ruce spíná,

však nikdy na nic si nevzpomíná.

 

Nabízí objetí za cokoli,

pohled má zastřený, srdce bolí,

bezzubou důvěrou skály láme,

umírá vždycky, když zhasínáme.

 

                                              

 Odpoutaný Prométheus - Stínová silueta  

                                              

      Na flétnu hraje, vždy když to bolí,          

              když tasíš meč, brání se holí.          

          Krkavcům, vranám po nocích zpívá,     

  marně zrak namáháš, když ze tmy se dívá. 

                                                                   

     Horkou krev emocí neumí vstřebat,       

       že je však z kamene, umí se nebát.      

     I když ho nakreslíš na plátno štětcem,  

      stejně ti uteče, že prý ho nechcem!     

                                                                  

 

 

 


7 názorů

Lenochod
02. 04. 2022
Dát tip

Ó jak krásné. Obě mé poloviny jsou potěšeny :0)

 


snake_01
22. 03. 2022
Dát tip

Já se ale k tvému alteregu nevyjadřoval, mluvil jsem čistě o provedení básně. Rozhodování mezi formou a obsahem rozumím, ale i tak bych tam já osobně tu asonanci na závěr nedal. Nehledě na to, že mně jako čtenáři nemusí moc záležet na tom, o co ti, jako autorovi, jde, protože interpretace a tedy i význam textu vzniká vždy znovu při čtení. Motivace autora můžou být nápomocné (nebo naopak), ale na (znovuvznikající) význam samotného textu to téměř nemusí mít vliv.


Sorry, snejku, někdy má forma přednost před obsahem, někdy obsah před formou, a tohle je ten druhý případ. Přitesával jsem na popud publika Alter Ego, a ano, chápu možná, o co vám jde, ale obávám se, že vy tak úplně nechápete, o co jde mně. Což je ale naprosto normální, a nemám to nikomu ani trochu za zlé.


snake_01
21. 03. 2022
Dát tip

Ten asonanční rým v závěru, na nejexponovanějším místě básně, mi přijde jako nešikovný nápad. Stejně tak poslední verš první sloky se rytmicky vymkne a nepůsobí to nejlépe.


Aru
21. 03. 2022
Dát tip

tak to je geniální, super ;)


Norsko
21. 03. 2022
Dát tip

Už mu vyklovali játra ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru