Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-03 (březen 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 04. 2022
0
19
1322

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za březen 2022


Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v březnu 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .|Ja|Bl|Go|Ja|K3|Ma|La|La|Lu|Bi|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .|ma|ac|ra|ni| .|ja|kr|st|zz|xl|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .|rd|ks| .|na| .|ks|ov|ga| .|ey|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .|i |ab| .|6 | .| .| .|sp| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .| .|ba| .| .| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .| .|th| .| .| .| .| .| .| .| .|
-----------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-------------
1. Šum . . . . . ./ Cookie Moon . .| .| .| .| 3| 3| 3| 1| 2| 1| 3| =16 bodů
2. Úterní večer . / Bohouš Krejza .| 3| 1| 3| 1| .| .| .| 3| .| .| =11 bodů
3. Buď láska moja / Abakus . . . . | 1| 2| 1| 2| 2| .| .| .| .| .| = 8 bodů
4. Hořká smuténka / Movsar . . . . | .| .| 2| .| 1| 1| 2| 1| .| .| = 7 bodů
5. Volek . . . . ./ Sade . . . . . | .| 3| .| .| .| .| .| .| .| 2| = 5 bodů
6. Nikdo se nesmí./ Biskup z B&W . | 2| .| .| .| .| 2| .| .| .| .| = 4 body
7. Čili chilli . ./ Květoň Zahájský| .| .| .| .| .| .| .| .| .| 1| = 1 bod
8. Do kariky . . ./ gabi tá istá. .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .|

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za duben 2022, už nyní můžete posílat avíza.

HLASOVÁNÍ Z BŘEZNOVÝCH prozaických děl

Do neděle 24. dubna můžete hlasovat pro 3 prozaická díla zveřejněná v březnu 2022.
Jsou to tato díla:



Šum
Volek
Nikdo se nesmí nic dozvědět
Hořká smuténka
"Buď láska moja", obrázky z utečeneckého tábora v Ubli
Do kariky
Čili chilli
Úterní večer


Pod hlasování připojte vážný komentář... díky. Próza měsíce.


19 názorů

Cookie Moon
15. 05. 2022
Dát tip Gora

Děkuju za nominaci i všem za body i hezký komentáře! 


lastgasp
25. 04. 2022
Dát tip

Blahopřání vítězům, poděkování soutěžícím a organizátorům


K3
25. 04. 2022
Dát tip

Vítězům i má gratulace.


bixley
25. 04. 2022
Dát tip

Také gratuluji především těm "na bedně", ale i všem ostatním. Moc pěkné příspěvky v tomto kole!


Gora
25. 04. 2022
Dát tip

Gratuluji - Cookie Moon, Bohouši, Abakus...

a díky všem.


bixley
23. 04. 2022
Dát tip

1. Šum

povídka má tajemnou atmosféru, líbila se mi paralela mezi abstraktním zvukem a nahranými kazetami, potažmo lasturami u moře, vyústění je ještě tajemnější.

2. Volek

příběh člověka, který dokázal překonat psychologický hendikep z dětství, napsáno hodně poutavě a uvěřitelně

3. Čili chilli

Oceňuji, jak autor s humorem popsal škálu chutí a pocitů po požití ostré omáčky a pobavilmě i odborný výklad na konci


Luzz
22. 04. 2022
Dát tip

1. šum


lastgasp
22. 04. 2022
Dát tip

1.Úterní večer B. Krejzy          citlivě zpracovaný rodinný vztah formující celý                                                život člověka

2. Šum Cookie Moon             excelentní próza 

3. Hořká smuténka  Movsar   aktuální prožitky, ketré zaujmou 

  


Lakrov
22. 04. 2022
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Hořká smuténka autora Movsar Idealisticky pojatá první kapitola (Mléko míru) mě zaujala; svou vnucující se aktuálností by mohla působit tuctově... ale nepůsobí. Hezká hra se slovy je to, říkám si po dočtení; takové nenásilné připomenutí toho, co je důležité a o čem, dokud to neztratíme, nevíme.

2. Šum autora Cookie Moon Chvíli mě ruší nespisovný jazyk, ale rychle si na něj zvykám. Na co si však zvyknout po celou dobu čtení, je jakási nedějovot a trvale nasazený minulý čas, který tomu dává jakýsi nostalgický nádech, podrthujIcí onu "nedějovost" tohohle příběhu. Líbí se mi poslední odstavec; dává tomu celému závěrečný smysl. 

 

OSTATNÍ: 

Volek autora Sade Vzpomínkové vyprávění, skrývající hrdinský příběh, který se ale s nezřetelným koncem, podobajícím se začátku, zase ztrácí. 

Nikdo se nesmí nic dozvědět autora Biskup z Bath a Wells Hlavní myšlenková linie tohohle nedějového příběhu je celkem jasná, ale jinak se v tom textu ztrácím.

"Buď láska moja", obrázky z utečeneckého tábora v Ubli autora Abakus Nějak se mi do téhle reportáže poskládané z jedenácti obrázků nepodařílo začíst. Autorovi se omlouvám. 

Do kariky autora gabi tá istá Přestože je to krátké, jsem se v tom ztrácel, takže smysl mi unikl. Omlouvám se a přeju lepší čtenáře.

Čili chilli autora Květoň Zahájský Vaření, a hlavně rozmlouvání o pokrmech, mě spíš odpuzuje, takže na ten text od začátku shlížím s určitým despektem. Konec převedený v žert sice staví tuhle miniaturu na úroveň parodie na kulinářské statě, ale i tak si říkám, že by asi lépe vyzněl v mluvené podobě, podané s náležitým přednesem. 

Úterní večer autora Bohouš Krejza Těch několik "snímků", z nichž je utvořena tato miniatura, mě sice zaujalo, ale jako celek nenadchnulo. Chybu bych ale měl hledat spíš v sobě...


K3
19. 04. 2022
Dát tip

1. Šum - cítil jsem při čtení vibrace, chvění, moc hezky napsané.

2. "Buď láska moja," obrázky z utečeneckého tábora v Ubli - autentické přesvědčivé podání.

3. Hořká smuténka - netřeba komentáře.

 


Janina6
18. 04. 2022
Dát tip

 

1. Šum – zaujal mě jak styl, tak vyprávění plné fantazie a atmosféra jakéhosi tajemství a narůstajícího napětí… Četla jsem se zájmem a doufám, že bude pokračování.

2. „Buď láska moja“ – pro mě výborná reportáž, nejen aktuální, ale taky dobře napsaná.

3. Úterní večer – povedená miniatura, zdánlivě obyčejný děj nahlížený poetickým okem vypravěče.


Gora
10. 04. 2022
Dát tip

1. Úterní večer

2. Hořká smuténka

3. "Buď láska moja", obrázky z utečeneckého tábora v Ubli

Úterní večer - vypsaná ruka autorova je znát, psychologická minipovídka je citlivě napsaná, styl potvrzuje vypsanou ruku.

Hořká smuténka obsahuje stejné klady jako předchozí dílko a trefně glosuje současné dění.

Reportáž z utečeneckého tábora píše autorka (sebe)ironicky nezaměnitelným způsobem - avšak pod "tvrdší slupkou" lze vyčíst, jak nejlépe a bez sentimentu konkrétně pomoct uprchlíkům a jejich zvířatům... čehož je ona sama vzorem.


l.  Volek

2. "Buď láska moja", obrázky z utečeneckého tábora v Ubli

3. Úterní večer


Jamardi
05. 04. 2022
Dát tip

1. Úterní večer

Dobře a s citem popsaná událost, čas, který spolu strávil syn a otec.

Je to podle mně velice důležité téma. Aby dospělí s dětmi mluvili, něco spolu prožívali, aby se dospělí uměli podívat na věc očima dítěte, přizpůsobit se mu a dítě se též umělo přizpůsobit. Zanechává to v člověku pocit, že o něho někdo stojí. A taková spokojenost nebo nespokojenost se pak promítá v dalším životě.

2. Nikdo se nesmí nic dozvědět

Zajímavý scifi příběh, dobře napsaný. I když je řeč o mimozemšťanech a touze po dítěti, má to přesah v tom, že nastoluje otázku, kam až je člověk ochoten zajít, když má velké přání. (Autor nepíše, že by byla mimozemšťany unesena, ale že se dostavila do lodi na jejich volání.)

3. "Buď láska moja", obrázky z utečeneckého tábora v Ubli

Zajímavá reportáž podaná s humorem. Oceňuji tématické členění jednotlivých vyprávění. Téma je sice aktuální a informace takového druhu, které jinde nejsou, ale mně styl jakým autorka píše vyhovuje méně.


avi, za nevyžádaná se omlouvám...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru