Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Po)vánoční

11. 04. 2022
0
10
178
Autor
Kaj

Víry padajícího sněhu

prosvěcuje difuzní světlo

sídlištních luceren

 

Projíždím mezi vyprázdněnými bloky

osekávám vyhozené

vánoční stromky

 

Uprostřed betonu a asfaltu

vdechuji vůni lesa

 

Odlesky ve třpytkách v jehličí

září jako vzdálená souhvězdí

jako odrazy na hladině

v teplém letním večeru

 

Rozmanitost tvarů větvení

jako by nepatřila

do pravoúhlé nudy

 

V doteku řezu kmínkem

hladím posvátnou chvíli

svátečního stolu

neznámé rodiny

 

Jako bych mohl nalézt

i borovičku

z dávných Vánoc

mého dětství

 

Našel bych v ní cestu

od studených vloček na zátylku

do příbytku

kde jako mihotající plamen svíčky

hřeje, svítí a pulzuje

vzájemná blízkost

 

Ulicí kráčí dívka

její blonďaté culíky

míří do stran

jako křídla anděla

 

Mám se nechat vést?


10 názorů

yss
13. 04. 2022
Dát tip

pomenoval si to presne,zobrazenie reality,ktorá v každom asi reflektuje iným spôsobom a ponúka možno ten iný spôsob filtrácie sveta, ktorý korešponduje s jeho osobou. Celkovo je táto téma maratón,to by bol dlhý diskurz .Tak v skratke-pre mňa je to práve spôsob istej reflexie a očisty,v ktorom ma možno baví skúmať možnosti slova -spôsob,ktorým sa svet dá zachytiť tým krajším ale predsa len civilným spôsobom.Asi takto.


Kaj
12. 04. 2022
Dát tip

ke 3) jsem ještě chtěl dodat toto: Co se týče surrealismu vnímání okolí svého bydliště: I zde jsem očekával, že vytvořím určitý ukončený komplex dodatků ke svému bydlišti. Ani zde jsem se nedostal do bodu, že bych vnímal, že to mám splněné. V zimě mně to víc vadilo, víc jsem hledal. Teď jsou jiné zábavy. Nabízí se to zkusit nějak uzavřít. Nemám ale žádný jednotící prvek nebo něco takového. 


Kaj
12. 04. 2022
Dát tip

Nejvíc se mi líbilo, když jsem prožíval to, co je v básni napsáno. Proč píši básně? 

1) V práci je poddivná osamělost (když jsem v krajině sám, tak tam není). Báseň je polorozhovorem se čtenářem. 

2) Snažím se skrz myšlenky zaznamenané v baásních dospět k nějakému závěru, poznání. Cíl je ale v průběhu zatím neznámý. 

3) Někde napůl cesty mezi 1) a 2) je: Básněmi si zaplňuji prázdnotu, okoukanost svého bydliště.

Chápu, že jiní básníci se snaží stvořit něco ladného, harmonického. Je dobré si toto uvědomovat při četbě básní ostatních autorů. 

Uvažuji i o tom, že básníci zobrazují jakousi realitu, která v nich je a která při běžném setkání není vidět. Tyto reality nemusejí být obsaženy ve mně. O to zajímavější mohou být exkurze díly ostatních. 

Proč píšeš Ty?

Příjemný večer

 


yss
12. 04. 2022
Dát tip

tu som skôr preferovala názor, že text mi ako celok nedrží, pričom tá jednotná línia tam je, skôr pre mňa sú tam miesta,ktoré sú "mdlé" a odvádzajú moju pozornosť. Vo všeobecnosti / vzhľadom k iným tvojim textom / je však tvrdenie inšpirácia, videnie,-super, technika trocha pokuľháva Ono, nikto nemá patent na písanie básní-niekedy to vyjde, niekedy nie, dôležité je, aby si z toho ten dobrý pocit mal ty.


Kaj
12. 04. 2022
Dát tip

Milá yss, vlastně mě těší Tvé (a nejen Tvé) sdělení, že inspirace dobrý, technika psaní pokulhává. Beru to tak, že káždá báseň má dvě roviny. Jednu si užívá autor, když vidí inspiraci, druhou si užívá čtenář, když je mu inspirace interpretována. Při mých obdarováních si více užívám já.

U tohoto textu vidím dvě cesty. Buď napsat dobrou báseň nebo použít všechno, co se mi v tu chvíli dělo. Rozhodl jsem se pro variantu dvě. Nevím, jak více propojit "anděla" s řezáním vánočních stromků. To by asi šlo jen s maximálním úsilím a to si ta hrstka čtenářů, promiň, nezaslouží ani v tom nebezpečí, že mě nebude číst nikdo. 

Navíc "anděl" tam procházel až po řezání a tedy i já ho mám až na konci. 

 


yss
11. 04. 2022
Dát tip

sa budem len tešiť.../mohla by som sa vyhovoriť na blbý vkus,ale ten je tuším v poriadku /. .. takže si počkám


Kaj
11. 04. 2022
Dát tip

Co změní někdo s opačným názorem?

 

Předčítal jsem tyto verše v sobotu na veřejné akci. Byli tam přátelé, o kterých jsem věděl, že také takto recyklují vánoční stromky. Jim se to líbilo. 

Třeba příště potěším i Tebe :-).

 


yss
11. 04. 2022
Dát tip

nič,niekedy /ako u teba /má to fakt mrzí....dúfam,že príde niekto s opačným názorom


Kaj
11. 04. 2022
Dát tip

Díky, nevím, co mám odpovědět konstruktivního


yss
11. 04. 2022
Dát tip

neviem,keď to začnem komentovať,akoby som už aj ja sama mala pocit,že som na teba zámerne zlá /opak,/

ako celok mi to nedrží,ale niektoré sloky samostatne sú naopak veľmi zaujímavé... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru