Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všem milovníkům třešniček

30. 05. 2002
5
0
2305
Autor
Bulvena

Všem, kteří se nemohou rozhodnout.....

To zapomněli jsme tak brzy, že chceme zase hrbit hřbet?

Chcem opět ronit z krve slzy, a katům hříchy odpouštět?

 

To zapomněli jsme tak brzy, zas chceme místo pravdy lhát?

A svoboda už nás tak mrzí, že chcem si z těla cáry rvát?

 

To zapomněli jsme tak brzy, co bylo slibů lákavých?

Však každý zná konce , soudruzi,

rozdupat hrdost, zabít smích!

 

Což chceme znovu vzývat ďábla?

Chceme si srdce rozdírat?

Aby nás duše v těle zábla?

Tisíckrát za den umírat?!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

&&JRR&&30.05.2002&& To je bombaaaa;-) ...jednak tomu dávám TiP, za zpracování- jestli píšeš krátce, je to Sqělý, jestli dýl, tak je to Hodně dobrý;-) Nevím, možná mi uniká název... Třešničky? Na dortu?;-) Ale je to výtečně napsaný, rytmus sedí, rýmy nejsou otřelé... Snad jen vyknu v prvních 2 verších 2x \"zase\"- asi ne záměrně... A dám si Tě do klubu;-)


Stejně tak jako u "Předvolební".....

Albireo
01. 06. 2002
Dát tip
Ten nápad vzít to jako agitku naruby je dobrý. A upozorňovat na to, kdo se nám snaží poplést hlavu, aby nás mohl zase zotročit, je stále nutné.

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Joj, tohle by měla mít KSČM ve volebním programu. :o))

Quoniam
31. 05. 2002
Dát tip
      Agitka. Svým tónem a frázováním to připomíná nadšenou budovatelskou poezii. Jenom se změnil nepřítel, či spíše černobíle zaměnil. K tématu bych zajisté dokázal říci své, avšak tato báseň mne nechává chladným.       Frázování a rytmus 1., 2. a 4. sloky jsou velmi dobré, mají spád. Ovšem u sloky 3. tyto vlastnosti dosti drhnou a jistě ne záměrně. Má nějaký důvod, že 1. a 2. sloka jsou napsány ve dvou řádcích, když mají stejný vzor rýmování jako závěr a tedy by mohly být ve čtyřech řádcích? Když už jsi zvolila angažovanou poezii, bylo by vhodnější, kdyby všechny sloky měly stejné schéma, např. čtyři řádky ABAB.       Hezký den.

Wopi
31. 05. 2002
Dát tip
Já bych přídal další záměnu: "vzývat" je něco jiného než "zívat" a píše se tam jiné I/Y

Quoniam
31. 05. 2002
Dát tip
Ou jes, Wopi, to jsem přehlédl.

Nuitík
31. 05. 2002
Dát tip
no, vzívat mě, ač nečeštinářku též docela nakoplo... a třešničky mi tak nějak došly.ale mně se to moc netento..nelíbí... to mě asi podnítily ty třešničky, že jsem to četla spíš jako volební program....jé, já se omlouvám... Některé ty výkřiky jsou vážně moc dobré...a pak drcnu o soudruhy hnedle zase...

Bulvena
31. 05. 2002
Dát tip
Jelikož jsem to psala jako antiagitku, tedy je to úmyslně psáno formou agitky. Jelikož je to o soudruzích, tedy je tam toto slovo záměrně a že ti vadí , mě docela těší- to byl účel. Co se týče jiného frázování básně je tak učiněno záměrně, neboť jsem chtěla jistou gradaci děje zobrazit i grafickou úpravou. A nakonec se omlouvám všem zraněným mou pravopisnou chybou, jde vskutku jen o překlep - nechť odpustí , kdo může.

Nuitík
31. 05. 2002
Dát tip
OKí, pokud to byl záměr, pak tipuju :o) páč se zadařilo

Nuitík
31. 05. 2002
Dát tip
*

Willi
31. 05. 2002
Dát tip
Promiň , ale nebudu psát o rýmech agitkách atd . Nemám to moc ráda ! Buď se mi báseň líbí nebo ne !

Bulvena
30. 05. 2002
Dát tip
Díky za pozitivní kritiku, jen malá vysvětlivka ke třešničkám- myslela jsem tím volební emblém komunistické strany

JRR
30. 05. 2002
Dát tip
Ahá;-) Můj nedostatek;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru