Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K vděčnosti probuzená

20. 06. 2022
1
5
393
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR II./2022

Každý má možnost připsat nejvýše PĚT HLASŮ  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne sem, pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 

 

Na hraně světla uléhala
zmalátněle zpřítomněná
modrásků křídel písně pěla
kde stínem, hradba zkamenělá
v žír hledí krajem

 

 

a oči dravčí ve vikýřích 
ostří se ostří
k zemi shlíží
tam v hlavách stromů

uzardělá
s větrem milovat se chtěla, smělá

 

 

by hojné Matce
dík svůj mohla dát
jíž chléb

v sytost jísti směla...


5 názorů

MMV
05. 07. 2022
Dát tip

Díky Delfi my mořští si rozumíme ;). Právě mám odplavený 3 km trénink tak jsem spokojená jako kareta :)


Delfín
01. 07. 2022
Dát tip

Protože komentuji až poté, co byla odhalena identita a dík Philoginy vím, že autorka je z literu a co znamená ta zkratka, něco mi ten styl další divoké víly připomíná. Ale ony budou trochu temperamentnější všechny, co takto odhalují svoji vílí identitu! ;-)

Kdybych stihl hodnocení, asi bych dal hlas. Takhle jen mohu poděkovat za ten, co ona dala mně...:-D

 


Ptakopysk
21. 06. 2022
Dát tip

trochu jako od Erbena


Janina6
21. 06. 2022
Dát tip

Formou určitě patří k těm zdařilejším, líbí se mi objevná hra s jazykem „zmalátněle zpřítomnělá“ nebo „ostří se ostří“. Zato „modrásků křídel písně pěla“ už mi přijde trochu podbízivé. Jako metafora pro metaforu.


lawenderr
20. 06. 2022
Dát tip

mluví na mě:) i když ne hned od začátku - mám dost zrockovatělé uši a modrásci můžou mávat jak chtějí, reflektuji jen barvu :) Ale nechala mě zaposlouchat, do plynutí řeči, jestli v těch vikýřích ... - dravci dost pomohli:)  - a přetekla přese mě. Ty slova se nedaj hned usušit - sednu si s nima chvíli do stínu. Jiný slova než jsem chtěla najít ... hm, nechávám tu i hlas :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru