Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Principia Discordia

27. 06. 2022
0
1
110
Autor
Překladatel

Toto je překlad úryvku z knihy nazvané Principia Discordia.

Pokud by měl někdo pochybnosti o hodnověrnosti tohoto překladu, nechť si připomene, že každý discordián je zároveň i papežem svého náboženství, a že hippies měli ve všem pravdu.

GP: Mluvíš vůbec někdy vážně?

MAL-2: Někdy beru humor vážně, někdy se dívám na vážnost s humorem. Ať tak či onak, nezáleží na tom.

GP: Možná jsi prostě blázen!

M2: Je to tak! Ale neodmítej toto učení jen proto, že jsem blázen. Důvod, proč jsem blázen je ten, že na této nauce opravdu něco je!

--------------------------------------------------

GP: Je pravda, že Eris skutečně existuje?

M2: Všechno je pravda!

GP: I lži a omyly?

M2: Dokonce i lži a omyly jsou pravdivé.

GP: Ale jak je to vůbec možné?!

M2: Mě se neptej, já za to nemůžu.

-----------------------------------------

GP: Proč obsahuje tvoje učení tolik vnitřních rozporů?

M2: Proto, aby se v něm rozpustily.

GP: Můžeš to nějak rozvést?

M2: Ne.

-------------------------------------------------------------

GP: Obsahuje Tvé učení nějaké zásadní poselství:

M2: Hmm... mohla by jím být třeba ona známá zenová historka o studentovi, který se ptal svého mistra na podstatu Buddhova učení, a dostal tuto odpověď: "Tři tuny lnu". 

G2: To má být odpověď na mou otázku?

M2: Samozřejmě, že ne. Vyprávěl jsem ten příběh jen pro ilustraci. Odpověď na Tvou otázku zní: "Pět tun lnu!"


1 názor

Alenakar
11. 07. 2022
Dát tip

Zvláštním způsobem inklinuješ k umělé mystice(pseudomystice). Nejprve pseudomysik Blake a teď tohle... Nebylo by bývalo lepší zabývat se déle Blakem?  Jakýsi, aspoň nějaký zájem o něj jsem svými překlady vzbudila. Mohl jsi na ten zájem navázat. Nestalo se.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru