Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Subotai

29. 06. 2022
2
4
261

Mongolští nájezdníci

Vřava a cval za svítání,

vítr čechrá vlas Tvých skrání.

Šavle tančí, ocel zpívá,

koňská hříva hlavu skrývá.

Škola, kostel, celá ves

od nich vzplál na návsi pes.

Shoří i sen o klidném žití,

neb zemře, kdo je na zabití.

 

Chuť volnosti jsi okusil,

tak proč bys jako otrok žil?


4 názory

Lenochod
29. 06. 2022
Dát tip

Mongolská hudba je překvapivá, mě fascinuje zpěvačka Tana Daiqing

https://www.youtube.com/watch?v=viSktKGmWIQ&list=RDUDNvu3RYmU8&index=7


BTW naklikni taky ten obrázek, až budeš mít chuť, ta mongolská kapela je překvapivým hitem tohoto měsíce. 


Hmm... to je zajímavé, když jsem to psal, říkal jsem si - člověče, divoká válečnická poezie, a zní úplně jako ze Slabikáře - "Ema má mísu, Mongol mydlí Manku." Ale pak mi to připadalo vtipné, tak jsem to tam nechal kvůli dadaistickému kontrastu, a vida - pozornému čtenáři to neujde. Provedl jsem ale nějaké úpravy - zapálíme školu, protože je to oblíbená činost Aruovy Lindy, a psa, protože hrozilo, že budeme mít jednoho doma. BTW "Pyšná princezna" je náhodou celkem relevantní asociace... jen to nebudeme příliš rozebírat. ;-)


Janina6
29. 06. 2022
Dát tip

Úplně jsem si to začala pobrukovat. Akorát verš "Sýpka, kostel, celá ves" mi v hlavě bez mého přičinění začala navozovat pokračování "píseň letí do nebes" z oblíbené pohádky Pyšná princezna. Ale to je asi můj problém :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru