Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak vyhnat krtka!

29. 06. 2022
15
37
517

Není to zrovna ekologické, ale určitě to přežije.

Návodů na vypuzení krtka je mnoho.

Nejdůležitější se vlastnit zahradu a pak také být šťastným majitelem krtka. Budeme doufat, že dočasným.

Někteří se uchýlili k výbušninám, jedům a pastičkám, nebo se dokonce snažili to půvabné zvířátko vyhrabat.

Nic takového vám doporučovat nebudu.

Z důvěryhodného zdroje jsem získala pozoruhodnou informaci. Ještě chvíli buďte trpěliví. Základem pro přemístění krtka ze zahrady jsou malé hrabičky, zahradnické rukavice, konve vody a PEPO.

Jak už se samo nabízí, hromádka se rozhrne, pak se ručně pátrá, kde zanechal podzemní obyvatel díru. Ne vždy budete úspěšní, někdy to dobře maskuje. Po nalezení otvoru zjistěte, zda jde skutečně do hloubky.

Ale celou ruku tam nestrkejte, nikdy nevíte, zda nemá hosty.

Do díry se pak vloží kostka PEPA, asi 3x3 cm. A lijeme vodu. Lijeme a stále lijeme. Dokud nějakou máme. To zopakujeme u všech krtinců a můžeme si jít spokojeně odpočinout.

Druhý den se posune o kus dál a my též. Pak ho necháme vydechnout a pokud není po něm, tak ještě jednou. 

Za týden tam není nic. Žádná hromádka hlíny s kamením. Ale u sousedů jsem jich pár zahlédla.

Že by měli nového krtka?


37 názorů

Neboj, krtek to přežil, jen se odstahoval o kus dál, tam je skladiště a mají pěkné pozemky.


bixley
17. 07. 2022
Dát tip

Chudák! On chce taky žít. Nic tedy nepřehánět!  My jsme tam dávali rozbitou láhev, to se mu taky nelíbilo. Ale vtipně napsané, pobavila jsem se.


blacksabbath
04. 07. 2022
Dát tip Nami 99

viděla...na kufříčku:-)))) https://d25-a.sdn.cz/…C80

ale v gumákách ? hihihihihihihi


Aru
03. 07. 2022
Dát tip

no ano Zenddrichu, skoro 8 miliard lidí na všech kontinentech a pořád je to lidem málo, měli bychom se naučit žít i s tvorečky, kteří nám zrovna nejsou dvakrát sympatičtí, mám pocit že mnohým ještě nedošlo, že prostor není nafukovací


Nami 99
03. 07. 2022
Dát tip blacksabbath

Evži - 

krtka s kufříkem jsem neviděl, ale když jsem se ho pkoušel vyplavit vodou, tak pěkně nas-anýho v gumákách.


Evženie Brambůrková
02. 07. 2022
Dát tip Nami 99

Už jsi viděla krtka s kufříkem? Pošlu ti fotku. Asi jenom svoji :-)))


blacksabbath
02. 07. 2022
Dát tip Nami 99

hihihi..."Ale celou ruku tam nestrkejte, nikdy nevíte, zda nemá hosty."..." Pak ho necháme vydechnout"....to aby si mohl zabalit kufříček:-))))...


Evženie Brambůrková
02. 07. 2022
Dát tip Nami 99

Ne, Nami, nebudu do něj píchat holí ani pouštět proud. Naše metoda jen nepříjemně smrdí a on se pak stěhuje. To stačí :-)


Bílit budeme raději jako mistr Bean. To bede větší sranda, Zeanddrichu.


Nami 99
02. 07. 2022
Dát tip

"vylezlY" - 

Jsem ostuda.


Nami 99
02. 07. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Krtek se dá taky vyhnat elektickým proudem, tou železnou tyčí, jak se píchne do země. Používají ji rybáři, aby vylezli žížaly. Krtkovi je to taky nepříjemný. Ale nedávejte moc proudu, ať nevylezou horníci a nezmlátí vás.


Nami 99
02. 07. 2022
Dát tip

Evži,

kleště na krtka koupíš v prodejnách se zahradnickými potřebami. Říkal jsem si, jak je můžou prodávat, když je krtek chráněný? Prodávají se pod názvem "Past na polní myši" i když každý ví, že jsou hlavně na krtky, ale takhle je to legální. Jsem s nimi hodně spokojený.


..Lidská vynalézavost prostě nezná mezí! :):)


Připomnělo mi to případ údajně z nějaké nedaleké obce u nás, kdy, ve snaze zbavit se potkanů v kanalizaci, nasypali sousedi koordinovaně do kanálů nehašené vápno (patrně ve značném množství), a začali potom do kanalizace napouštět vodu..

Následkem prý byly vyražené poklopy v celé obci,..., a na bílo obarvené nemovitosti v blízkosti všech kanalizačních otvorů.. ((jestli to -a jak hodně-  vadilo i potkanům, se tato zpráva nezmiňuje..))

 


Možná si ho splete s jejich psem, ten k nám taky chodí za tím našim :-)))


Aru
01. 07. 2022
Dát tip

:))

to určitě ne, ty mu pošleš to roztomilý zvířátko a soused když zjistí, že ti vlastně odešel zahradní mazlíček, je sousedova povinnost ti ho vrátit, o přírodu se musíme starat, že? že!!!!!!!!!!! :D:D


Ne, Aru, on bude padouch. Tak to v životě chodí.


Jednou za čas to mže být milé, dievča.


Aru
01. 07. 2022
Dát tip

když soused bude posílat krtka k vám, tak bude dobrák i on? ;)


moji krtkovia raz prídu, raz neprídu ... je to vždy prekvapenie***


Děkuji, Andělko.


Evženie Brambůrková
30. 06. 2022
Dát tip blacksabbath

Flóru neničím a přestěhováním jednoho krtka k sousedům se naopak starám o zrytí jejich zahrádky. Jsem vlastně dobrák.


Andělka1
30. 06. 2022
Dát tip

***...:-))


Aru
30. 06. 2022
Dát tip

pořád si myslím že bez fauny a flóry byl svět jaksi chudší, že to není jenom o tvoru moudrém, moudrém


Aru, když už ji zdědíš, tak ji nedaruješ prvnímu pocestnýmu.


Aru
30. 06. 2022
Dát tip

přitom si stačí nepořizovat zahradu, když tam člověk nechce mít návštěvníky zahrady


Benetko, jeden chlápek šel na krtka s kosou a zapomněl, že má ostří za krkem.

Prométheus, PEPO je podpalování, ale ve styku s vodou zž´řejmě uvolňuje nepříjemné výpary.

Určitě je o milém krtkovi, Čudlo.

Jamardi, zatím se odsunuje poměrně rychle.

Annie, pošlu ti ho i s celou rodinou, hned jak ho chytím.

Luboši, vlk je horší.

Norsko, krtka můžeš tolerovat, pokud nesekáš zahradu s kamenitým podložím.

Květoni, ráda bych tu naši osobnost poznala.

Nami, zahnuté kleště na krtka si nech patentovat :-)

Ireno, je to rychlé. Na deset kopečků stačí deset minut. Lepší je mít hadici a pomocníka. Jsem ráda, že mě nikdo nevidí, když lezu zahradou po čtyřech a rozhrabávám krtince.


Gora
30. 06. 2022
Dát tip blacksabbath

Mně se nejvíc líbí vtipné repliky, např. - nestrkat do krtince ruku, nevíš, kdo je uvnitř...

Docela pracná metoda, Evži... stojí to za to?


Nami 99
30. 06. 2022
Dát tip

Nenapsal jsem ještě,

že nejlepší jsou kleště.

 

 


Květoň Zahájský
30. 06. 2022
Dát tip Nami 99

Krtek obecný (Talpa europea) je menší, černavě zbarvený, zákonem chráněný, z gastronomického pohledu nevýznamný živočich. Dle mínění milců přírody a kreslených seriálů se jedná o zábavného, přítulného a venkoncem užitečného tvorečka, zahrádkáři a správcové hřišť se však ve snaze přijít mu na jméno nerozpakují uchylovat ke slovníku pravicových extremistů. Existuje řada rad, jak vypudit černou svini ze zahrady, leč žádná není stoprocentně a celoplošně účinná.  Na každého jedince zřejmě platí něco jiného. Co krtek, to osobnost.


Norsko 1
29. 06. 2022
Dát tip

Nech krtka žít ! Provzdušňuje půdu ! Organizuje podzemní živočichy !


Kočkodan
29. 06. 2022
Dát tip Nami 99

Já pořád nevím, jestli je horší mít krtka nebo vlka...


annnie
29. 06. 2022
Dát tip

Adam krtka vyhnal tím, že mu systematicky zahlazoval kopečky. A mně se teď po něm stejská. Takže kdo krtečka nechcete, přivezte ho mně.


Jamardi
29. 06. 2022
Dát tip

Díky za návod. Kdyby to někdy přeháněli, tak použiju.


Čudla
29. 06. 2022
Dát tip

Zrovna jsem si dnes pouštěl kapelu Kabát a mi.o jiné na tom CD je písnička Krtek. Tak mi to naskočil. /*


Hm... vpodstatě zahradnická verze krtčího waterboardingu. Pepo úplně nechápu, ale věřím majitelům krtnatých zahrad!


Benetka
29. 06. 2022
Dát tip

Nejdůležitější JE vlastnit zahradu. Nevlastním. Čili tady má veškerá činnost končí. No ale kdybych ji měl asi bych do toho přeci jen šel raději s dynamitem. Už jen pro tu zábavu! Úplně to vidím před očima: Rána jako z děla a do vzduchu letí půl tuny zeminy! A krtek se tomu kření zalezlý někde o sto metrů dál... :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru