Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co bylo nejlepší? Ten, co přijde

20. 09. 2022
8
18
951
Autor
Báseň_roku

Co bylo nejlepší?

Ten, co přijde

 

 

 

Před horou není úniku, vykamení do všech světových stran poezie

smete ukazatel směru

hora je muž, žena, dítě, štít co ochrání tě a pak zabije, hora oře pluhem zem

světlo mění v zapouzdřených kamenech

:

Vzala opatrně skalpel vyvařený svěcenou vodou

Pomalu rozřízla starou operační ránu

 

 

Ten večer sešila silonovým vlascem na ryby / přidala popel /

/ co kdyby / obtáhla rtěnkou nostalgie /

v mikrovlnce rozpekla ciabattu / konec chatu neměl motýlka / ani švihácký límeček tchoře / najednou holý jako věci v plechovém nemocničním stolku /

vypila vypila nekontrolovatelné množství čtyřikrát destilované vodky /

 

Fénix nepovstal

 

Plevel kvete v měsíčních jahodách, řekl

 

Sen

 

Měsíc přišpendlený k úplňku mým pravým prsem

vyje vlk

z levého upíjí tlukot srdce

 

obrysy trav usínají

večerním sluncem

projde kolouch projde kolouch

jelen s dlaní svítáním laň

 

 

 

 

 

ruce

 


18 názorů

helgard
23. 10. 2022
Dát tip

Zasmál jsem se...hrozně moc....nerozumět tady mnohým "básním" (nazveme-li to v zoufalství básněmi, ((pokud jsou otočené a neurazí to skutečné básně, tak to nevadí)), pak ať)  je v podstatě norma, nerozumět básníkům, (nazveme-li je v zoufalství básníky, ((pokud jsou otočeni a neurazí to skutečné básníky, tak to nevadí)), pak ať) je obrovské oddychnutí a kámen spadlý ze srdce, neboť to dává smysl, ale co je vážně průser, když už není rozumět ani kritikům a kritikám...


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip Gora

pro Janina

Ulevilo se mi. Ale dneska jsem konečně první v pořadníku u tchyně. Kdysi si mne vzal potajmu i s malou Katkou, když byla v lázních. Nikdy mi to snad neodpustila. Teď, přesně po čtyřiceti letech, jsem nejlepší snacha a dokonce povýšila na Svatušku...protože jí dobře vařím, peču a tak nějak. Manžel je na druhém místě. Odvezli ji v noci do nemocnice, máme pohotovost. Dělám, jako že nic, ale jsem dojmutá. 


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip

pro Bačkovský

Děkuji. Moc. 


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip

pro Zdek

Nakonec jsem i ráda, žes došel a ozval se. Naskočilo mi, jak kdysi Frýda nakrčila čenich, vycenila zuby a ten temný hrdelní hlas. Varoval. Nakonec mi prokousla ruku. Pokoušela se tenkrát o převrat. Být vedoucí pes v tlupě. Tobě prokousla dlaň, když jsi ji v bouřce, v den, kdy měla rodit, tahal z díry zpod domu, kde se prohrabala. Vždycky to byla divoženka. Máš ji rád i s tou jizvou co zůstala. Protože je hrdá. No, uvědomila jsem si, že ten vlk nejen běží život, ale možná se pokouší získat moc. Něco na tom bude.  Děkuji!


Janina6
02. 10. 2022
Dát tip

Výčitky? Blázínku. Ta básnička o vlaku není ani zdaleka dobrá. Upřímně řečeno mě šokovalo, že dostala tolik hlasů. Něco mě popadlo - asi chuť "podpořit" soutěž, aby nás bylo víc - a upravila jsem prastarou báseň ze šuplíku, víc jak třicet let starou... Je paradoxní, jak jsem tenkrát zamlada psala na depresivní notu... jako bych už o životě všechno věděla... :-) Spíš se nad tou svou baladou usmívám... i když trošku smutně. Ale žádná perla to není. Díky, že o ní vůbec ještě přemýšlíš... Hezké dny přeju!


Bačkovský
02. 10. 2022
Dát tip

už název básně nutí k přemýšlení. A nabízí svobodu výkladu, stejně jako celý text.    


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip Janina6

pro Janina6

Chtěla bych být inkognito, snad se někdy povede.  Moc děkuji. Pořád mám výčitky s tou básničkou o vlacích. Nevím proč. Něco se ve mně vzpříčilo. V soutěži nevěděla, kdo napsal. Pak už ano, ale. Mám osobní asociaci, k vlakovým nádražím a vlakům, hodně nepříjemná vzpomínka. Možná proto. Hezký podvečer, teď jsem si od rána na chvilku sedla k noťasu, mobil zlobí a oči taky...  :)


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip

pro dievča z lesa

Sny někdy jsou...  :)


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip

Žužlíku, mi se ty tvé malé taky moc líbí. Nemusím být vidět u všech, to ale neznamená, že nenačítám...  


Philogyny
02. 10. 2022
Dát tip

pro Báseň_roku

A já jen to svoje děkuji.  :)


Janina6
28. 09. 2022
Dát tip

Je to Phil? Musí být .-)


Janina6
28. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Tady nemám slov... to je přesně ta poezie, při jejímž čtení mě mrazí v zádech a mám chuť našlapovat po špičkách.


drsnoživé krásne***


Philogyny
22. 09. 2022
Dát tip

...vysemení modré hořce pod kamením kolovrat...


Radost číst, tedy pro mě.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru