Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-09 (září 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 10. 2022
3
40
1521

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za září 2022

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v září 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Bi|Bl|K3|Go|Bi|Ph|Ja|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |sk|ac| .|ra|xl|il|ni|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |up|ks| .| .|ey|og|na|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ab| .| .| .|yn|6 | .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ba| .| .| .|y | .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|th| .| .| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+-----------------
1. Free diving . . . ./ Prosecký. .. | 2| 2| 1| 3| 3| .| .| .| =11 bodů
2. Kouzelné polibky . / Babu1. . . . | .| 3| .| 1| 2| 2| .| 1| = 9 bodů
3. Vlna . . . . . . . / bixley . . . | 1| 1| 2| .| .| .| 1| 2| = 7 bodů
3. Nebát se a nenechat/ trojort . . .| 3| .| .| .| 1| 3| .| .| = 7 bodů
4. Tvorba s happyendem/ Danny . . . .| .| .| 3| 2| .| .| .| .| = 5 bodů
5. Dobří holubi . . . / Zajíc Březňák| .| .| .| .| .| 1| 2| .| = 3 body


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za říjen 2022, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 30. října můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v září 2022.
Jsou to tato díla:

Tvorba s happyendem
Vlna
Nebát se a nenechat se okrádat
Free diving
Dobří holubi
Kouzelné polibky


Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.


NOMINACE ZÁŘÍJOVÝCH prozaických děl

Do neděle 9. října můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v září 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Tvorba s happyendem

Vlna

Nebát se a nenechat se okrádat

Free diving

Dobří holubi

Kouzelné polibky

 

Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


40 názorů

Gratulace a příště bude účast určitě vyšší. ;)


trojort
02. 11. 2022
Dát tip

...taktéž gratulace...


K3
01. 11. 2022
Dát tip

Gratulace vítězům.


Janina6
01. 11. 2022
Dát tip

Rovněž gratuluji obedněným a dík všem zúčastněným autorům za zajímavé čtení.


Gratulace stojícím na bedně a díky všem, kteří svá díla dali v plen:-))))


Gora
31. 10. 2022
Dát tip

Prosecký, Babu, bixley, trojorte - gratuluji!

Ostatním díky za účast.

Lakrovovi pak za tabulky!


Prosecký
31. 10. 2022
Dát tip

Blahopřeji ostatním a děkuji všem, kdo si dali tu práci, že to přečetli a ohodnotili.


Lakrov
31. 10. 2022
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Vlna autora bixley: Ačkoli si od začátku uvědomuji, že tématika moře mě (z čistě osobních důvodů) poněkud rozčiluje, od půlky a zvlášť pak na konci musím konstatovat, že je to nádherná miniatur. Dík za ni a Tip.

2. Kouzelné polibky autora Babu1: Skoro do půlky si sice říkám, že mě to vůbec nebaví, ale najednou (s větou "Z úst do úst", mě naplní nadšení a dobrá nálada ze mě už nevyprchá až do konce, v němž se humorná stránka tohoto textu ještě umocňuje. Tip.

 

OSTATNÍ:

Tvorba s happyendem autora Danny: Zpočátku mě to (jakožto stárnoucího programátora) trochu rozčiluje, ale postupně si na styl podání onoho zvláštního humoru zvykám, líbí se mi vývoj událostí a jediné, co mi po dočtění chybí, je cosi jako "happyend", který jsem očekával. Že je slovo happyend obsaženo v názvu se paradoxně dozvídám až po dočtení tohohle -- pro mě až do té chvíle -- anonymního textu. Tip.

Nebát se a nenechat se okrádat autora trojort: Začátek (zmínka o Woodstocku) mě oslovil. Dál pak už sice čtu s trochou rozpaků, ale neznamená to, že bych ten textík zavrhoval; spíš mu možná dobře nerozumím... Tip.

Free diving autora Prosecký: Od začátku to vnímám jako nezvykle pojatý cestopis a to, že se až na druhé stránce dozvídám, o který kout světa se jedná, mi sice trochu vadí, ale na druhou stranu se mi to dobře četlo až do konce, takže Tip.

Dobří holubi autora Zajíc Březňák: Tenhle prvoplánový denníkový záznam mě sice nijak zvlášť neoslovil, ale do konce se to (přes určitý pocit zdlouhavosti) dočíst dalo, takže účinek poslední věty mě neminul. Tip za ni (a za tu pevnou vůli v oné větě skrytou)


Biskup z Bath a Wells
31. 10. 2022
Dát tip Prosecký

Ahoj Aru,

můžu mluvit pouze za sebe; pokud mě dílo zaujme a vidím v něm potenciál, nominuji ho. Nominovat dílo ale může každý. Je ale fakt, že kdybych jich bylo moc, (skoro) nikdo by je nečetl. 6-10 mi přijde akorát.


Janina6
27. 10. 2022
Dát tip

1. Dobří holubi – na tohle téma se sice píše (a natáčí) hodně, takže něco originálního, co čtenáře překvapí, už asi těžko hledat – ale stejně na mě zapůsobil ten deníkový styl, pocit, že se mnou vypravěč sdílí osobní, snad až intimní záležitosti. A zaujala mě i postava pana Holuba, přečetla jsem zkrátka celý text se zájmem a s radostí bych pokračovala, kdyby byl delší.

 2. Vlna – příjemně fantazijní a poetické líčení jedné neopakovatelné chvíle. Rozsah tak akorát, aby se člověk nezačal nudit.

Omlouvám se, že tentokrát hlasuji jen pro dvě prózy, ale ze zbylých textů mě nic nezaujalo tak výrazně, abych to „povýšila“ nad ostatní.


Philogyny
27. 10. 2022
Dát tip

Přidávám

Kouzelné polibky

Povídka mne zaujala svým obsahem, mám k ní blízko, tredy k těm ropuchám. Možná někdy bude i to dýchání z úst do úst, třeba i princ...  :)

Dobří holubi

Navzdory mému předešlému komentáři jsou zde dobré postřehy.  Život zachycený ze strany pacienta... 


Philogyny
25. 10. 2022
Dát tip

hlas pro

Nebát se a nenechat se okrádat

Uvědomila jsem si, že jsem tam i já. 


K3
25. 10. 2022
Dát tip

Když jsem se sem přihlašoval, tak jsem se zprvu většinou přihlašoval sám, protože je jasné že to čte potom víc lidí a tím pádem tě víc lidí hodnotí. Potom se můžeš zlepšovat.


K3
25. 10. 2022
Dát tip Gora, Philogyny

Aru, pokud někoho nominuji, snažím se vybrat to co si myslím že je dobré obsahově a literárně. Neuraz se, ale ten tvůj poslední odstavec, to je prostě blbost.


Janina6
25. 10. 2022
Dát tip

Aru, buď tak hodný a nepřekrucuj moje komentáře. Napsala jsem  "jako schválnost poslal cca 30 nominací, aby se jako vidělo, ale toho nepočítám, tomu o soutěž vůbec nešlo" a nic o tom, že se nepočítalo to kolo. Jestli si dobře vzpomínám, tenkrát jsme požádali dotyčného, aby vybral z těch cca třiceti několik textů, které mu připadají nejlepší, protože všechny opravdu do soutěže zařadit nemůžeme. (Mluvím o Povídce měsíce, kterou jsem kdysi pomáhala organizovat.) Ale ono tenkrát myslím opravdu nešlo o to, že se mu zdálo nominovaných textů málo - prostě měl potřebu nám předvést, jak jsou naše pravidla a vůbec celá soutěž nedokonalá. A samozřejmě že nedokonalá byla.


Prosecký
25. 10. 2022
Dát tip

Milý Aru:

1) Prosecký, nevím čemu nerozumíš na větě: "nominovaných děl nemělo být víc než cca 10", od Prózy_měsíce jež soutěž pořádá, cca 10 určitě není 30, ani 62.

Odpovídám: "Nominovaných děl by nemělo" je kondicionál, praktická poznámka pořadatele soutěže, nikoli podmínka stanovená pravidly soutěže. 

2) a ty ano Prosecký? tys přečetl 62 prozaických textů? že mi dáváš takovou otázku, hm?

Odpovídám: Ne. Já jsem je všechny nečetl, ale také netvrdím jako ty, že výběr byl špatný nebo nedostatečný. To ty tady házíš čísly, kolik bylo děl a kolik z nich je nominovaných.

 


Gora
25. 10. 2022
Dát tip

Pravidla soutěže PM /jsou, Aru, v info Soutěže, ale musíš jet dolů pod díla PM do komentářů, kam se daly hned při zavedení této soutěže/:

Próza měsíce

Soutěž Próza měsíce úzce navazuje na donedávna probíhající soutěž Povídka měsíce, za jejíž založení a dlouholeté provozování děkujeme nicku StvN. Způsob provozování a pravidla zformovaná mnoholetým trváním zůstávají stejná.

 

NOMINACI může zaslat kdokoli avízem od jakéhokoli prozaického díla aktuálního měsíce. Avízo směřujte na uživatele Próza_měsíce

HLASOVÁNÍ bude zahájeno v prvním týdnu následujícího měsíce.

VYHLÁŠENÍ výsledků bude provedeno deset dnů po zahájení hlasování.

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

Bodování:

1. místo = 3 body

2. místo = 2 body

3. místo = 1 bod

Pokud hlasujete pouze pro dvě díla, dostane první 2 body a druhé 1 bod.

Pokud hlasujete pro jediné dílo, dostane toto dílo 1 bod.

 

Vyhlášení:

V případě několika vítězných próz se shodným součtem bodů bude vyhlášeno několik prvních nebo druhých nebo třetích míst.

 

Próza roku:

Po vyhlášení výsledků prosincového kola bude zveřejněna výzva k HLASOVÁNÍ o nejlepší prózu roku, do níž budou zařazena díla, získavší za jednotlivé měsíce nejvíc bodů. V této výzvě budou díla zveřejněna anonymně jakožto kopie oněch vítězných próz, uložné v archivu Prózy_Měsíce.

 


Aru
25. 10. 2022
Dát tip

- Prosecký, nevím čemu nerozumíš na větě: "nominovaných děl nemělo být víc než cca 10", od Prózy_měsíce jež soutěž pořádá, cca 10 určitě není 30, ani 62.

a ty ano Prosecký? tys přečetl 62 prozaických textů? že mi dáváš takovou otázku, hm?

- tak vidíš Jani, nominoval-li bych 20 textů, byl bych za prudiče a takový měsíc by se nepočítal :D

myslím že jsem určitě neběhal po Písmáku a nesháněl nominace, už pouhých 6 by byly dvojnásobek za září ;)

já vás chápu lidi, chcete mít svoji soutěž pro pár lidí, bez toho, aby vás při nejasných pravidlech, které jsem nenašel nikde vyvěšené vyrušoval, příště už budu spát ve svém zámku :))


Janina6
25. 10. 2022
Dát tip Prosecký

Aru, jestli se můžu zeptat, už jsi zkoušel jsi nějaký text nominovat? A odmítl ti ho někdo pro velký počet nominací? Já to tu zatím nezažila. Jednou myslím ano, to tady řádil jeden prudič a jako schválnost poslal cca 30 nominací, aby se jako vidělo, ale toho nepočítám, tomu o soutěž vůbec nešlo.


Prosecký
25. 10. 2022
Dát tip

Zdravím tě, Aru. Připadá mi, jako bys záměrně nerozuměl. Nominovat může kdokoli kohokoli. Próza měsíce ani Janina neříkají, že děl nesmí být více než deset. Pouze upozorňují, že bude potom obtížné po čtenářích a chtít, aby všechno četli. Jediným omezením u nominace je souhlas autora a zákaz redaktorů prózy soutěže se účastnit.

Soutěž určitě není pro vyvolené. Nezkoumal jsem to, ale účastníci jsou určitě velmi různorodí a nikoli stále ti stejní. Klidně jsi mohl nominovat dalších dvacet děl. Co ti bránilo? Četl jsi těch 62 děl?

Zásadní problém je klesající zájem a vůbec počet aktivních písmáckých autorů. V počátcích bývaly čtenářů stovky a bývaly tu i texty se stovkou a více tipů. Dneska aby pohledal obětavce, kteří si to nejen přečtou, ale dají si námahu i se psaním hodnocení. 

Já osobně jsem tád, že se Próza měsíce vůbec obětuje a dělá to.


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

odporujete si v tom co říkáte Prózo_měsíce, jak by se mohl účastnit soutěže každý, když povídek je za září 29, miniatur prozaických 267 pohádek, to je 62 textů z kterých může být v soutěži jen 10, (ve skutečnosti jich je jenom 6) jak by se mohl účastnit každý? to je tak trochu nesmysl, že? spíše je to soutěž pro deset vyvolených, taková soutěž mě definitivně odrazuje a chápu její nízkou, podle všeho vynucenou účast


Próza_měsíce
24. 10. 2022
Dát tip Prosecký

Aru, ano, lze hlasovat i pro svůj text.

Jinak do Nominací se může zapojit každý, jen by těch nominovaných děl nemělo být víc než cca 10. Jinak by se nenašlo moc uživatelů, kteří by je pak v soutěži pročítali a hodnotili. Klidně se i ty zapoj, my nominujeme díla, která podle Redakce prózy mají šanci uspět, ale i každý autor může své dílo nominovat.


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

moje poslední otázka, hlasovat lze i pro svůj text?


Janina6
24. 10. 2022
Dát tip Prosecký

Prostě tu není žádná "odborná komise", která by nominovala texty na základě nějakého jejich předvýběru, dává se možnost čtenáři, aby nominoval to, co považuje za dobré. Ale stejně to nakonec většinou zůstává na organizátorech soutěže, protože o nominování prostě není valný zájem. 

(To jsem si dovolila jen popsat vlastní zkušenost, jinak samozřejmě tvoje otázky a připomínky patří Próze měsíce.)


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

pokud nominace nemá nemá nic společného s kvalitou textů, jaká je relevance pro nominaci a jaký smysl má někoho nominovat? když se zde může sejít 6 naprosto průmerných, nebo prostě jakýchkoli textů bez jakýchkoli kriterií, nominace je nominací, aspoň ve skutečném světé, že taková nominovaná věc je nominovaná proto, že něco znamená, ne proto že nominace je prostě možnost


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

pořadatel soutěže tedy není Próza měsíce?

přijde mi zvláštní že se tu sejdou texty, kdy jeden hlas je na dva texty, co kdyby se sešli jenom tři texty, nebo jeden? dostane pak tři hlasy?


Janina6
24. 10. 2022
Dát tip Prosecký

Aru, nominovat povídku může kdokoli (včetně samotného autora) - to co se tady sešlo, jsou prostě texty, u kterých to někdo udělal. S nějakým měřítkem kvality to nemá nic společného.

(Jen bych podotkla, že kdyby soutěžních textů bylo např. dvacet, nevím, kdo by byl ochoten je všechny číst... všechno má svá pro i proti.)


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

spočítal jsem to za vás, za měsíc září jenom povídek je 29 bez prozaických miniatur a pohádek, ale nominovaných textů je pouhých 6, paradox že?

z toho vyplývá, že celkově prozaických textů mohlo být 40/50 i víc, ale byly tak mizerné kvality, že se nedostaly ani do nominace?


Aru
24. 10. 2022
Dát tip

jenom 6? to se víc prózy za měsíc na celém Písmáku neurodilo?


bixley
24. 10. 2022
Dát tip

1. Free diving

hezký ponor do filipínského myšlení

2. Kouzelné polibky

povídka s hezkým pohádkovým nádechem

3.  Nebát se a nenechat se okrádat

zvláštní styl jakýchsi povídkových úvah, tentokrát zpestřený tématem hudby a infantility


Gora
20. 10. 2022
Dát tip

1. Free diving

2. Tvorba s happyendem

3. Kouzelné polibky

Ve Free diving se čtenář ocitá v jiném rozměru života, pro nás exotickém, a má možnost srovnávat hodnoty. To v mém pohledu překrývá i onu špetku hořkosti, kterou tuším pod povrchem.

Tvorba s happyendem mě mile překvapila, dobře odsýpá a zápisky tvoří napínavý rámec nevšední zápletky.

Kouzelné polibky dávám na třetí místo, i když by bylo co vytknout - zbytečné archaismy, slabší stylistika, někdy "humor za každou cenu" atd. Jenže téma je samo o sobě hluboce lidské a obdivuhodné. Ráda bych si někdy tento příběh přečetla ještě důkladněji a lépe zpracovaný.

Všechna dílka v soutěži mě zaujala, Zajíc se syrovým vyprávěním z léčebny, bixley s romantickou Vlnou i  klasik trojort, ale víc míst nemáme... 


K3
18. 10. 2022
Dát tip

1. Tvorba s happyendem

    I když moderní sci-fi nesnáším a k digitálním technologiím mám odpor, tohle na mě ze soutěžících povídek nejvíc zapůsobilo.

2. Vlna

    Příjemné poetické pohlazení

3. Free diving

    Dobře zpracovaná povídka jak má být


1. Kouzelné polibky.....nemůžu jinak a není to, přátelé, "já na bráchu-brácha na mě"...prostě jsem si to představila .... k povídce přináležím

2. Free diving....z míst, kde jsem nikdy nebyla psané s humorem a toho je nám třeba

3. Vlna.....jak už jsem napsala......krásně vlnité počteníčko

 


Za mě:

1. Nebát se a nenechat se okrádat

= povedená miniatura, se kterou si dal její autor práci, některé věci mi tam sice úplně nesedí, ale přesvědčil mě závěr (PS.), který dává smysl...

2. Free diving

= od autora už trošku tradiční téma i zpracování, ale to není na škodu; je to napsáno dobře, čtivě i s přesahem, kdy se chudí modlí za chudé, to je asi nejsilnější moment...

3. Vlna

= tady mi úplně nesedl dlouhý popis vln na začátku, vůbec mě to neoslovilo, ale jinak je to takové romantické, plné naděje a napsáno dobře...

K dalším dílkům: 

Tvorba s happyendem

Forma deníku je zajímavá a čte se to dobře. Hodně věcí, souvslostí je tak trochu skryto pod povrchem a čtenář je musí domýšlet...

Chtělo by to ještě dopilovat...

Dobří holubi

Originální dílko, ne špatně napsané, ale přislo mi, že je takové rozkročené do všech stran, nečetlo se to snadno...

Kouzelné polibky

Úplně mě neoslovilo, je to takové archaicky pohádkové, parodicky starobylé, milé; myslím ale, že si to našlo svoje čtenáře, já tam nenašel nic, s čím bych se mohl ztotožnit...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru