Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já nestíhám, pořád pletu. Obraťte se na Markétu -

10. 10. 2022
13
31
553
Autor
Nami 99

Vzkaz pro děti od Ovčí babičky:

"Žádná pohádka nebude dětičky.

Musím plést svetry. Už od léta.

Pohádku vám řekne Markéta."

 


31 názorů

Philogyny
13. 10. 2022
Dát tip

pro Merxanta

Pány v obleku bytostně nesnáším. Myslím, někdy, ani oni sebe. Jediná povolená výjimka je: taneční, svatba a pohřeb.  


Merxanta
13. 10. 2022
Dát tip

Tak já jsem si upletla svetřík z angorské vlny a kašmíru. Juj ten je heboučký! Jen pouští chloupky. Ale hřeje a je měkounký. Pánové v tmavém obleku budou mít doma co vysvětlovat.


Silene
13. 10. 2022
Dát tip Philogyny

Merx, žádný uživatel nemůže technicky odpojit redakční visačku od svého eventuálního privátně autorského módu, jedná se tuším o dobře známou technickou slabinu písmáckého rozhraní. Vím, že to víš a naznačuješ více, než se z tvých lakonických slov jeví. 

Tak třeba šlo o tento autorský mód, i když konkrétní Muamarkova reakce k věci: viz jeho odpověď Safiánovi ve vláknu Tři cíle. 

Buď jak buď, pracovitost neznamená kompetenci. Z mého pohledu je odrovnání redakcí pod úroveň, jež by byla ještě něčím atraktivní do té míry, aby bylo zapotřebí si na ně hrát, dlouhodobým cílem většiny jejích současných zástupců. Patrně za účelem vlastního vyniknutí. Upozorňuji na situaci dlouho, přičemž jednotliví zástupci redakce dali jasně najevo, kterak se k písmáku a jeho ideji staví právě svou... konkrétní komentátorskou produkcí.

Autorovi blbůstky se omlouvám, jeho text mě příliš nezaujal. 

Napadá mě akorát, že Markéta bude souviset se žněmi, no a k tomu výživnému: Merx, teoreticky máš pravdu, v praxi je třeba pamatovat právě na Ženy české renesance. I tehdy byl status vdovy často výhrou. 


Merxanta
13. 10. 2022
Dát tip

Tupce jsem vyluštila. Jen nechápala, proč ze sebe redaktor dělá kozla. Ale možná je hloupost se tím zaobírat, když je to vlastně na prd.


Silene
12. 10. 2022
Dát tip Philogyny

Ach tak, Merx. Omlouvám se, nepročítala jsem konkrétní exhibici. Vím, že autor Muamarek rád vkládal např. pod své oblíbence vlastní improvizace, později tyto obvykle odpublikoval coby své plnohodnotné autorské dílo.

Tak třeba si opět podobně hraje? To je asi otázka na něj, mě zaujala aktuálně jeho redaktorská koncepce a příslušné vlákno v aréně, jelikož jsem dlouhodobě vůči přežitému institutu redakcí notně skeptická, tázala jsem se. 

Ovšem pokud vypomůžu, což pochybuji: žánr villonská balada, v poslání přiznaný akrostich na slovo TUPEC. 


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Ty jsi Philogyny Domácí? 


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Třeba bys mi mohla pomoci s pochopením básně v komentáři. Kdo je zahradník?


Philogyny
12. 10. 2022
Dát tip

Můj teplý kamarád hřeje. Chová ovce s mým příjmením. Ta troufalost. A taky  tajně krade dřevo. Z našich nočních chatů. Ráno nejde podpálit...


Silene
12. 10. 2022
Dát tip

Merx, copak? Obdržela jsem avízo. 


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Ach jo.


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Proč ho živí sama? Každé dítě má matku a otce, ne? Pokud je vdova. Má vdovský důchod a sirotčí dostává dítě. Jinak má každý otec vyživovací povinnost. Takže kde jsou ty samoživitelky? 


Nami 99
12. 10. 2022
Dát tip

Merxanta -

Samoživitelka, je žena, která sama živí dítě.

Muž, který živí dvě děti, je obojživelník.


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Ještě k textu. Ovčí babička pletla a u toho pohádky vyprávěla, takže nechápu, proč se jí už nechce. 


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Ještě bych prosila o vysvětlení pojmu samoživitelka. Moc tomu nerozumím. Na dítě snad musí být pořád dva. Nebo už ne? 


Merxanta
12. 10. 2022
Dát tip

Tady dělá redaktora kozel

Moje babička nám dávala do postele termofór.

Pletla nám teplé svetry ze zbytků, takže byly legračně barevné, ale měla vkus a tak jsme byly oblečené líp, než ta děvčátka dnes, co je matky strojí do různých bioodpadků.

Babička mě naučila plést. Takže se zimy nebojím. Dokonce si mohu vzít tři svetry na sebe najednou i dvoje pletené ponožky - heč!

Ještě upozornění pro mladé dívky: Teplý kamarád vás nezahřeje.

 


bixley
11. 10. 2022
Dát tip

Souhlasím s Proseckým. Je ovšem také pravda, že lidé v Anglii jsou v důsledku tamního chladnějšího počasí (tedy dřívějšího, teď je tam v důsledku globálního oteplování v podstatě tepleji než u nás) daleko otužilejší. Takže doporučuji nejen svetr, ale i otužovat.


Muamarek
11. 10. 2022
Dát tip Nami 99

Jo, je to na palici. Jeden by z toho napsal báseň, co? :-)))


Nami 99
11. 10. 2022
Dát tip Muamarek

Muamarek - děkuji moc-

To sedí úplně přesně.

A tak tady žijem.


Muamarek
11. 10. 2022
Dát tip Gora, Nami 99

Co dělá Kozel?

 

 Vlk hlídá ovce, liška kurník střeží.

Vůl oplodnit má krávu místo býka.

Vůz táhne želva – vskutku bez otěží,

porcovat maso zbylo na králíka.

Kukačky péče o hnízdo se týká.

Lev spolu s tygrem všechny kozy dojí

a je to zajíc, kdo vyzývá k boji,

zatímco osel dělá pokladníka.

Léčit má ovád – a komáři hojí.

Co dělá kozel? Přece zahradníka.

 

 Tchoř má dbát o to, aby byt byl svěží.

Chov tučných kaprů na starost má štika.

Lenochod závod míru zrovna běží.

Na práci v šatně statný mol si zvyká,

straka má skvělé místo klenotníka.

Rak podílí se čile na vývoji,

slepice v čele vědců hrdě stojí.

Papoušek plní roli zpovědníka.

Vosy zas pevně péče o sad pojí.

Co dělá kozel? Přece zahradníka.

 

 Žralok dbát vzorně měl by o pobřeží.

Komu že se to „ctihodnosti“ říká?

Chameleonům. Kdopak dřevo těží?

Kůrovci. Krysu vzali za skladníka.

Červotoč přijal místo knihovníka.

Kuchaře chcete? Mouchy se již rojí.

„Odborníci“ jsou tady vlastně dvojí:

Jeden vše zkazí – druhý blahem hýká,

neb ve své funkci sám se uspokojí:

Co dělá kozel? Přece zahradníka.

 

Takový zlořád dlouho neobstojí.

Upadne, zetlí, rozpadne se v hnoji.

Ponořen do tmy takový svět pyká.

Ego pár tupců funus mnohým strojí.

Co dělá kozel? Přece zahradníka.


Kočkodan
05. 10. 2022
Dát tip Alegna, Gora

Klidně štrikuj, babičko,

však neruš sztaré pořádky,

stále hejbej tlamičkou

a vypravuj pohádky.

V chabém světle (prevít z loučí)

jedno druhé nevyloučí.


blacksabbath
05. 10. 2022
Dát tip Alegna, Gora

jeden svetr navíc je lepší než naplno puštěné topění:-)))))


Krátký a dlouhý rukáv má své opodstatnění. V zimě nemusím být doma v trenkách a tílku. Dost často pobíhám venku a pak je doma příjemně.

V ložnicích netopíme, jen při velkém mrazu trochu. 

Lidem by neškodilo být skromnější a neplýtvat. Pak by ubylo obezity i nemocí.

Svetr a čepici už mám letos upletené, ještě pro kamarádku, aby nám na chalupě bylo při venkovních pracech teplo :-)))


Aru
05. 10. 2022
Dát tip Nami 99

letos dám na Proseckého, doma vysadíme všechny okna i dveře, nalijeme na podlahu vodu a budeme se v zimě kouzat :D:D


Gora
05. 10. 2022
Dát tip Nami 99

Nami, napsals to velmi vtipně.

Ono se v horších časech hůře přizpůsobuje těm, kdo nezažili, že teplo bývalo jen v jedné místnosti,  voda na koupání a praní jednou v týdnu, stříhaly se noviny /nebyl toaleťák/ a na vše se stávaly fronty... atd atd.

Pravdu máte svým způsobem oba. S důchody, i když se zvýšily, a skutečnými náklady /jak píše Nami, např. u vdov, samoživitelek/ se mi to taky zdá nedůstojné, tady vidím pomoc státu oprávněnou - ale to by bylo na hodně dlouhou debatu.

Ovčí vlna je však stále kvalitní! Naše dvě ovečky jsou bohužel staré a moc jí nemají.


Nami 99
05. 10. 2022
Dát tip Aru

Prosecký -

Rozumím. Mnozí obyvatelé této země to mají jak píšeš. Mají přetopeno a jsou obézní. Nesouhlasím ani s přetápěním, ani s plýtváním jídlem. Ale další mnozí (matky samoživitelky, důchodci, hlavně vdovy s jedním mizerným důchodem, na to nemají. Pouze přežívají, berou si likvidační úvěry a stěhují se k dětem, protože nemají na topení, na jídlo ani na léky. Pro lidi, kteží celý život pracovali a teď už nemůžou, je to ponižující. Mnozí se stydí sami za sebe a za to, kam se ne vlastní vinou dostali, ale nevidí východisko. Trochu napovídá i nárust pacientů na psychyatrii, z toho je spousta seniorů. Jsou mnozí a mnozí.


Markel
05. 10. 2022
Dát tip

* souhlas s Proseckým


Jednapoetka
05. 10. 2022
Dát tip Nami 99, Abakus

Řešit teplo

dramatické

až tak není

horší bývá

vytopení

 


Prosecký
05. 10. 2022
Dát tip supizmus, Alegna, bixley, Merxanta, Philogyny

Rozumím, ale jsem zcela opačného názoru. Kdo byl někdy v Anglii nebo v jiné západoevropské zemi v zimě, ví, že u nás je stále přetopeno. Moje německá babička v ložnici nikdy netopila a neustále větrala -  v Orlických horách. Trvalo hodnou chvíli, než si člověk ohřál peřinu.                                                                                                               Zkrátka: Mnozí obyvatelé této země (odmítám jim říkat češi, protože Češi tvoří podle sčítání lidu jen dvě třetiny obyvatelstva) jsou rozmazlení a žijí v přetopených bytech, plýtvají potravinami, jsou obézní a jsou zvyklí každou blbost požadovat od státu. Za podnícení k diskusi dávám tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru