Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Metro

06. 10. 2022
3
3
108
Autor
Kristule

Rozhodla jsem se vám napsat, co mě fascinuje, když cestuji metrem po Praze. Na trati metra B jsou nájezdy, protože jsou vysoké vstupy do vagónů. Tak tam dali desku, aby se dalo najet vozíkem a ty nájezdy jsou jenom u prvního a posledního vagónu.

Vozíky jsou těžké, hlavně ty elektrické, takže se do jiného vagónu nedostaneme. Ale proč vám to vůbec píšu, protože mě fascinuje, jak se všichni lidi nahrnou do prvního vagónu, když to je jediný vagón, do kterého se dostane vozík. Ještě pochopím kočárky, ale ty se dají aspoň nadzvednout. Když se potřebujeme otočit, protože vždycky je lepší vyjíždět popředu, hlavně tím elektrickým vozíkem, tak vždycky se tam nahrnou lidi a divý se, že se vůbec otáčíme, protože je musíme poprosit, aby uhnuli. A pak se třeba tváři udiveně, že co tam vůbec se jako otáčím. Některým to fakt nedochází a pak přijde moment, kdy jim musíme opravdu narazit do nohou, aby nás vůbec pustili.

I kdybychom si stěžovali, ať to dají před nějaký jiný vagón, tak nám to nepomůže, protože s těmi vozíky nemáme šanci se do jiných vagónů vejít, protože je tam uprostřed tyč.

Ale to není jenom u metra, to je prostě i ve výtazích, že čekáte třeba pět minut a pak přijede plný chodících lidí a pak si řeknete, no, ty to asi hodně potřebovali ten výtah.

Já vím, že to je normální, ale chtěla jsem vám to napsat, protože si myslím, že kdyby to třeba někdo napsal, že první vagón je určen výhradně pro vozíčky, tak pak bychom se nemuseli doprošovat, když se třeba potřebujeme připravit na výstup. Protože metro má určitý časový interval a vždycky, než se otočíme, nebo jenom vystoupíme, tak se to metro může rozjet a odvést nás na další stanici. A to je pak zdržování, když někam pospícháme, hlavně u nás, který potřebují asistenta.

Na metru C je to podobně, tam nejsou nájezdy, protože tam jsou nižší vagóny, ale stejně musíme do prvního nebo posledního vagónu, protože tam jsou hřebeny, které pomáhají, abychom se nezasekli kolami mezi vagónem a nástupištěm.

Myslím, že spousta lidí bude s tímto článkem souhlasit, hlavně ty na vozíčku.


3 názory

Kristule
14. 10. 2022
Dát tip

Jsem ráda, že máme společný názor. I kdyby jsme to chtěli vyřešit, už jsem to psala do článku, že ve druhém vagánu je uprostřed tyč a pochybuju, že by ji jenom tak odmontovali a místo prvního udělali bezbariérový druhý vagon.


vesuvanka
06. 10. 2022
Dát tip

Plně souhlasím, určitě by bylo potřeba napsat upozornění, že první vagon je určen výhradně pro vozíčkáře. Jen se obávám, že mnozí cestující to nebudou respektovat, hlavně ti spěchající, kteří seběhnou z eskalátoru a běží do prvního vagónu, když metro zrovna přijede. Možná, že by měl být výhradně pro vozíčkáře určen druhý vagón, o který už je menší zájem...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru