Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak nevím, jak dlouho to tu vydržím.

15. 10. 2022
7
20
360
Autor
Merxanta

Syn mý kamarádky se učí mluvit. Místo f říká š a taky přehazuje slova. Je to prý legrace.

Přestěhovala jsem se.

Nebudu přece platit za pár metrů čtverečních v matičce měst tolik, kolik dám tady v podhůří za nájem chalupy.

Sundala jsem štekle, stejně jsem se do nich ve vlněných ponožkách nevešla a nechci nastydnout odspodu.

Postavila jsem je do výklenku hned vedle takové odřené sošky. Nějaká matka s dítětem v náručí. Koukla na ty moje krásný střevíčky a zdálo se mi, že se ještě víc sklonila, aby tomu dítěti zakryla výhled. Asi to bude chlapeček.

Musím si koupit bačkory. Zatím stačí ponožky, ale od noh je už chladno.

Na oknech visí ručně háčkovaný záclonky. To teda musela být fuška! Jen ve světnici je jich pět. Jasně, jsou malý, ale i tak.

Domácí se jmenuje Vašek! Když mi řekl, že mu tak mám říkat, vypískla jsem radostí. Vypadá trochu jako František Němec, ten, co ho syn chtěl dostat do polepšovny. Chalupu pronajímá lufťákům, ale prý mu je jedno, jak dlouho tu budu. Stačí, když se domluvíme na ceně.

Teď sedím, koukám přes tu háčkovanou záclonku z okna a přemýšlím. Jestli jsem udělala dobře. Jestli jsem to neměla říct alespoň Markétě, jestli.....

Letos tu roste hodně hub, říkal Vašek. Les je kousek za chalupou. Jenže po louce tam běhali takoví dva oškliví pejsci. Tedy Vašek říkal, že to asi pejsci nebyli. Prý se tam občas pasou dvě nutrie! ŠUJ! To mi fakt není ŠUK. A začíná mi být MIZA.

Kdybych chtěla vajíčka od slepic, mám se stavit u nich. Řekne manželce.

Ach jo. Když se mi nějakej chlap líbí, má většinou už manželku i děti.

Tak nevím, jak dlouho to tu vydržím.

Ale v hospodě na návsi prý točej dobrý pivo a obsluha je mužská. 

Sedím vedle otevřenýho kufru, koupila jsem si takový zateplený legíny s červenýma muchomůrkama. Asi je vyzkouším. Košík prý najdu v chodbě a nožík mám v kabelce - i pepřák.

 


20 názorů

Philogyny
19. 10. 2022
Dát tip

Taky si to myslím. Zpětná zkouška připojení, zpětná zkouška, zkouška...  :)


Merxanta
19. 10. 2022
Dát tip

Phil, pravda? Věř, nebo nevěř, ve výsledku je mi to šuk.


Merxanta
19. 10. 2022
Dát tip

Janina, koukám, že ty se domluvíš s každým :)


Merxanta
19. 10. 2022
Dát tip

Abakus, já netuším. les není moje hlavní pobytové místo, zkusím se zeptat Vaška.


Abakus
15. 10. 2022
Dát tip

Horko ťažko som zohnala väčšejšie balenie škorice. Dá sa  aj s tým strašiť po lese? Alebo na to stačia moje legíny s hviezdičkami.


Janina6
15. 10. 2022
Dát tip

Dobře ty. Šakt jsem si šajně početla.


Philogyny
15. 10. 2022
Dát tip

Jestli je to pravda, tak fandím. Pepřák mám taky, kvůli svých holek. 


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip

Loki, běž recitovat do Domova seniorů - zde jsi na špatné adrese.


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip

Tomu se říká renta.


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip Crazy Ema

Emo, děkuji za empatii.


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip

Jsem sirotek.


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip

Maté, ty jsi nepochopil nic.


Crazy Ema
15. 10. 2022
Dát tip

Super, líbí se mi Váš spontání a přímý styl, jakým píšete, a od letošního léta zažívám něco podobného. Po letech v Praze zase zpátky na vesnici ...


Merxanta
15. 10. 2022
Dát tip

Lákala? 

Ti spadl ten klacek na hlavu, ne? Jak ho táhneš domů na zátop.


Nami 99
15. 10. 2022
Dát tip

Přeji, ať se ti tam líbí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru