Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mravenci

27. 10. 2022
16
18
374
Autor
Alenakar

 

 

Lesní rozcestník -

Odtud jdou mravenci dál

po žluté značce

 

 

Za pochodu

se na prádelní šňůře

suší mravenci

 

 

Nejenom svlačec

Slunečnici ovíjí

zástup mravenců

 

 

U mraveniště

konkurenční výstavba -

Architekt krtek

 

 

 


18 názorů

Alenakar
03. 11. 2022
Dát tip

Černý med je z výkalů mšic, tzv medovnice...  Přesto je velmi žádaný. 

Já pěstuji část kaktusů pod širým nebem a včely mají o nektar a pyl kaktusů eminentní zájem, takže můj soused, včelař má kaktusový med.


Philogyny
31. 10. 2022
Dát tip

Ze včelích výkalů, že, táta celý život včelař a Jindra se učí, nic není jenom tak.  :) 


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

Blackie,

jen nemít toho "architekta" na zahradě!


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Babu,

i tady na Písmáku jsou všelijací slavní architekti.


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Phil,

mšice "dojí" i včely. Z čeho myslíš, že je ten žádaný černý lesní med?


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip sveřep

sveřepko,

každému "sedne" něco jiného. Proto vždy zveřejňuji víc hmyzích senrjú. Bavili jsme se se snakem o tom, zda by dnes mohla fungovat podobná hmyzí senrjú, jaká psal Issa v osmnáctém století - a ejhle - zdá se, že je to nadčasový žánr.


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Evženie,

ano, mravenečkové pořád něco dělají. Třeba roznášejí mšice po mých růžích.


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Markel,

mravenci jsou chovatelé a chovají mšice. Přenášejí je jako "pastevci" z rostliny na rostlinu, což mě jako zahradnici nesmírně štve, ale jinak je to fascinující. Mravenci ata, kteří zase pěstují v podzemních pěstírnách houby, ovlivňují jisté ekosystémy podobně významně jako termiti. Bez nich by jisté krajiny vypadaly jinak.


Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Kočkodane,

díky za senrjú. Do toho, co je v pytlíku, už aspoň nikdo nešlápne.


líbí se mi všecky...nejvíc poslední


Philogyny
28. 10. 2022
Dát tip

Ta druhá pobavila. Mi lezou po kudrnaté vrbě dojit mšice...  :)


sveřep
27. 10. 2022
Dát tip

Druhá a třetí - nic moc. První perfektní. Druhá - totálně nejvíc skvělá báseň!!!

 


Pořád něco dělají, prostě pilní tvorové.


Markel
27. 10. 2022
Dát tip

mravenci, včely...jsou to fascinující tvorové. Někde jsem četla, že to není tak, jak jsme si doposud mysleli, že jsou jen nemyslící součástí jakéhosi organismu. Každý mravenec má sice v mraveništi specifickou funkci, ale má i možnost samostatného rozhodování...líbilo *


Kočkodan
27. 10. 2022
Dát tip

Ano, k Mravencům jsem po dlouhé době přilezl i já. Přilákalo mne tušení pěkných senrjú. A nemýlil jsem se.

 

Je to v pytlíku

na šátku stopy smůly

naštvaný Ferda


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

Jamardi,

zkouším si podobná hmyzí haiku (senrjú), jaká psal Issa. O mravencích on ale moc nepsal, takže tohle je můj osobní vklad.  Ale ještě budu Issovi časem konkurovat, co se týče vážek a světlušek.  Vážky a světlušky byly ve starém Japonsku vůbec nejoblíbenější druhy hmyzu.


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Pěkné. 

Jo, mravenci chodí organizovaně jako vojáci nebo turisté.

Krtkovi by měl někdo říct, že konkurence je nezdravá. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru