Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o ovzduší

04. 11. 2022
6
5
219
Autor
Hamar

Jedna taková z mého oboru.

Pohádka o ovzduší

 

Bylo, nebylo za devatero komíny a devatero výfuky leželo království Prach, kde vládl starý král Uhlík.

 Ten měl jediného syna Benzena. Doma mu však neřekli jinak než Benzo. Otci se zdálo, že je synek malinko těkavý a rozhodl se ho oženit.

 

 Na zásnuby se sjely vznešené nápadnice z celé širé Mendělejevovy soustavy. Velmi rozpustilá Lučavka Královská i dvě sestry dvojčata Skalice Modrá a Zelená.

 

 Benzen se však otci svěřil, že není vůbec na děvčata a tak není divu, že když se na scéně zjevil krásný jinoch jménem Pyren, zahořel k němu láskou.

 

Benzo a Pyren se tak stali nerozlučnou dvojicí. Sice by jim bylo lépe v cizině, kde je nikdo neznal, ale byli velmi vázaní na Prach.

 

Chodili spolu do plicních sklípků a jinak si užívali. Po nějakém čase se však začal jejich vztah stávat dost karcinogenním, přesto se nikdy nerozešli.

 Když po čase ukončili svůj život přilepení na skleněném filtru a převedení do roztoku, zůstali spolu navždy, alespoň, jako společně číslo v databázi výsledků ovzduší ISKO.

 

 Zahoukal alarm v měříci stanici a pohádky je konec.


5 názorů

bixley
04. 11. 2022
Dát tip Hamar

Bezva! Povinné učivo na hodinách chemie...


 Děti si počkají na hodiny chemie, aby to ocenily, ale my se můžeme zasmát už nyní. 


blacksabbath
04. 11. 2022
Dát tip Hamar

to je nápad - za všechny uhlíkové stopy:-)))))))


Abakus
04. 11. 2022
Dát tip Hamar

pobavilo.


Kočkodan
04. 11. 2022
Dát tip Hamar

Ať mi vyteče na hlavu litr kyseliny máselné, jestli tohle není vtipné a nápadité... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru