Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-11 (listopad 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 12. 2022
1
21
1086

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za listopad 2022


Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v listopadu 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Ja|K3|Bi|Go|La| . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ma| .|sk|ra|kr| . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |rd| .|up| .|ov| . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |i | .| .| .| .| . . . .
-------------------------------------+--+--+--+--+--+----------
1. TD - LEDOKVĚTY . ./ Blacksabbath .| 1| 3| 2| 2| .| = 8 bodů
2. Babyboomers . . . / Prosecký. . . | .| 1| 3| 3| .| = 7 bodů
3. Zahrada nemožného / Zajíc Březňák | 2| .| .| 1| .| = 3 body
3. TD Kvety a pláň.. / Dievča z lesa | 3| .| .| .| .| = 3 body
4. Všechno je rozbité/ K3. . . . . . | .| .| .| .| 2| = 2 body
4. Výprask pro dobro člověka/ Trojort| .| 2| .| .| .| = 2 body
5. MUŽ. . . . . . .. / Jena1. . . .. | .| .| 1| .| .| = 1 bod
5. Paragán . . . . . / Janyrko . . . | .| .| .| .| 1| = 1 bod
6. Tři příběhy téhož / Supizmus . . .|
6. Úspory . . . . . ./ lastgasp . . .|



Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do pondělí 26. prosince můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v listopadu 2022.
Jsou to tato díla:

Babyboomers

Tři příběhy téhož

Zahrada nemožného (7. kapitola)

Ledokvěty

Všechno je rozbité

MUŽ

Paragán

Kvety a pláň

Úspory

Výprask pro dobro člověka


Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

NOMINACE LISTOPADOVÝCH prozaických děl

Do středy 7. prosince můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v listopadu 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Babyboomers

Tři příběhy téhož

Zahrada nemožného (7. kapitola)

Ledokvěty

Všechno je rozbité

MUŽ

Paragán

Kvety a pláň


Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


21 názorů

K3
29. 12. 2022
Dát tip Gora

Za zkoušku by to určitě stálo. Je přece v zájmu každého poměřit se s ostatními. A taky trochu čest.

Hlasování pro sebe buď povolit /v tom případě by se nad tím neměl nikdo zarážet/ nebo vyloučit.


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Prosecký, už tady myslím Karel měl podobný nápad, ale nechci to hlasování dávat jako povinnost k nominaci, kdo ví, kolik autorů by s ní souhlasilo, kdyby museli nutně i hodnotit... 


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Janino, díky, budeme se těšit!


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Ivi, každé hodnocení je vítáno. Ty ovšem dlouhodobě vypomáháš v jiné soutěži a nemůžeš se rozkrájet, takže já to beru, blackie:-)...


Janina6
29. 12. 2022
Dát tip

Ahoj, mrzí mě, že jsem tentokrát nestihla číst, proto ani hlasovat, ale v budoucnu to hodlám napravit :-) Hezký vstup do dalšího roku přeju (vám i téhle soutěži)!


No hlasovat sama pro sebe - to mi přijde takové blbé. Kolegům jsem psala komentáře pod díla. A hlasovat pro jejich díla?  No...je tady nebo byl nějaký takový autor? Tak jsem raději zalezla do sluje. Omlouvám se jak jsem to u(po)chopila.


Prosecký
29. 12. 2022
Dát tip

Já vím, Goro, že taková jsou StvNova pravidla (Ještě ho pamatuji). Možná by ale soutěži prospělo, kdyby každý nominovaný musel hlasovat a nesměl hlasovat pro sebe.


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Tak jsem pohledala - a věta o udělení bodu sám sobě tam není - asi byla v minulosti Lakrovem po nějaké debatě odstraněna, nevím, soutěž děláme již pět let...

Próza měsíce

Soutěž Próza měsíce úzce navazuje na donedávna probíhající soutěž Povídka měsíce, za jejíž založení a dlouholeté provozování děkujeme nicku StvN. Způsob provozování a pravidla zformovaná mnoholetým trváním zůstávají stejná.

 

NOMINACI může zaslat kdokoli avízem od jakéhokoli prozaického díla aktuálního měsíce. Avízo směřujte na uživatele Próza_měsíce

HLASOVÁNÍ bude zahájeno v prvním týdnu následujícího měsíce.

VYHLÁŠENÍ výsledků bude provedeno deset dnů po zahájení hlasování.

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

Bodování:

1. místo = 3 body

2. místo = 2 body

3. místo = 1 bod

Pokud hlasujete pouze pro dvě díla, dostane první 2 body a druhé 1 bod.

Pokud hlasujete pro jediné dílo, dostane toto dílo 1 bod.

 

Vyhlášení:

V případě několika vítězných próz se shodným součtem bodů bude vyhlášeno několik prvních nebo druhých nebo třetích míst.

 

Próza roku:

Po vyhlášení výsledků prosincového kola bude zveřejněna výzva k HLASOVÁNÍ o nejlepší prózu roku, do níž budou zařazena díla, získavší za jednotlivé měsíce nejvíc bodů. V této výzvě budou díla zveřejněna anonymně jakožto kopie oněch vítězných próz, uložné v archivu Prózy_Měsíce.

 


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Prosecký, naopak - dle starých pravidel ještě v Povídce měsíce bylo povoleno hlasovat pro sebe a my s Lakrovem ta pravidla nechali stejná... teď je ale nebudu hledat - někde na nicku Prózy měsíce jsou napsána.

Díky za slova.


Prosecký
29. 12. 2022
Dát tip

Děkuji pořadatelce i jejím pomocníkům (ahoj, Lakrove) za nevděčnou práci. Blahopřeji vítězům.

Máte pravdu, Goro, K3 a Lakrove, že bychom  měli hlasovat  my všichni nominovaní. Já jsem to sice pokládal za konflikt zájmů: Nominovaný by mohl i pro sebe, nebo být přehnaně pokrytecký a hlasování pro sebe si zakázat. Což aby podmínkou zařazení do konečného pořadí bylo pro každého nominovaného o povinnost hlasovat spojená se zákazem hlasovat pro sebe?


Gora
28. 12. 2022
Dát tip

Ano, je to tak, když jsme nominovali skutečně maximum textů, zůstalo na všechna hodnocení opět jen hrstka pravidelných komentátorů.


K3
28. 12. 2022
Dát tip

Gratuluji taktéž. Neodpustím si ale i já poznámku: Kde jsou autoři všech těch ohnivých řečí? Vždy zůstané jen u nich.


Gora
28. 12. 2022
Dát tip K3

Gratulace letí dnes k blackie a ostatním na stupních vítězů. ostatním děkuji za účast.

Kdyby hlasovali (jen) všichni, kdo byli v Nominacích, muselo by tu být minimálně 10 hodnocení - a jsme na 5.

Lakrove, díky za tabulku a ať je ti lépe!!


Lakrov
28. 12. 2022
Dát tip Prosecký

Mám tentokrát málo času (ne celkově, snad jen pro dnešek, ale mělo to být včera). 

1. Všechno je rozbité autora K3   I v tom mém dnešním spěchu mě to po pár řádcíh zaujalo. 

2. Paragán autora Janyrko   Vtahla mě vzpomínka na armádu a (ani ta) přímočarost mě neodradila. 

 

Ostatním se omlouvám. Saturace <90% O2, do včerejška, mi sotva dovolovala pamatovat si, jak se jmenuji...

 

Gora
16. 12. 2022
Dát tip Prosecký

1. Babyboomers - opět profi napsaná povídka a srovnám-li s dalšími texty, nejde to jinak než na první...

2. Ledokvěty - pečlivá práce do detailu promyšlená, dobré čtení.

3. Zahrada nemožného - přes malé nedostatky silné téma, takže tak trochu i za odvahu jít do něj "po hlavě"... jinak solidní dialogy a uvěřitelnost dějů.

V tomto kole mě zaujala i próza Muž, je výborně napsána. To samé mini Výprask pro dobro člověka. Ostatní jsem také ráda četla. Místa mého žebříčku jsou bohužel již obsazena.

 


Za mě:

 1.      Babyboomers = Pěkně napsané a umně zasazené do reálií dnešní doby… Líbí se mi, jak si autor povídky pohrál se slovem „Babyboomers“, které převrátil ze všech stran, aby z něj vydoloval něco, co čtenáře dokáže oslovit

2.      Ledokvěty = Pěkná, mrazivá miniatura. Velmi krátká, ale velmi povedená a zdá se, že každé slovo v ní má svoje místo. Prostě dobrá práce!

 3.      Muž = Jak jsem už někde psal; autor povídky má neskutečný potenciál a psát umí; tady mi přijde, že ta povídka úplně nedrží pohromadě a že není úplně jasné, co nám chtěl vlastně sdělit… Škoda, jinak bych toto dílko řadil ještě výš.

 

K dalším dílům:

-          Výprask pro dobro člověka = tentokrát mi to nepřišlo úplně povedené a chyběl mi ten šmrnc, který autor povídky jinak výborně ovládá…

-          Tři příběhy téhož = povídka se mi líbila, hlavně zezačátku, u mě jako čtenáře ale jaksi nedošlo k potřebnému propojení všech tří příběhů

-          Úspory = vtipná povídka ze života, také velmi aktuální téma… tady mi trošku vadily dlouhé, velice dlouhé dialogy, které šly jeden za druhým…

-          Zahrada nemožného = pobavilo; typická „zajícovina“

-           Všechno je rozbité = bohužel ani po druhém přečtení jsem povídku úplně nepochopil; opět hovořím pouze za sebe jako za čtenáře


K3
10. 12. 2022
Dát tip

1. Ledokvěty

Báseň v próze, skvost.

2. Výprask pro dobro člověka

Líbí se mi zkratka a kousek moudrosti v tom.

3. Babyboomers

Dobrá povídka.


Jamardi
09. 12. 2022
Dát tip

1. Kvety a pláň

Hezky vykreslená domácí pohoda vyjadřující, že vytvářet něco pěkného a dobrého je přirozené. Souzní s mým osobním přesvědčením, že toto je něco, na co by člověk neměl zapomenout.

2. Zahrada nemožného

Oceňuji snahu o zachycení myšlenek ženy a dobré nastínění problémů i ostatních osob. Do tak krátkého textu se toho vešlo dost. Sexuální žádostivost, pochroumané sebevědomí a naděje, zbabělost, nevábný vzhled lidí po požití léků...Ale jsem za to ráda, protože mnohdy se kvůli jednomu problému, o kterém se mluví, zašlápne jiný, také důležitý.

3. Ledokvěty

Dobře popsaná cesta posilování vůle i s volbou opěrných bodů nesoucích uklidnění, radost a naději.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru