Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povolání svatého Matouše

18. 12. 2022
11
8
252

Prosinec 2022, v trojortovském stylu.

„Stvořit něco z ničeho je umění,“ řekl chlápek, kterému nebylo rozumět.

Přikývl jsem a napil se piva.

„Jak se máte?“ zeptal jsem se slušně.

„Kdo projde úzkou branou, kterou tvoří výsek času a těla?“ pokračoval a stále mu nebylo rozumět.

Někdo jiný oznámil: „Vincent je v nemocnici, už se skoro ulil k smrti.“

„Pít se musí umět,“ prohlásil ten, jemuž ostatní nerozuměli ani slovo.

„Myslíte, že přijde i Ježíš?“ položil jsem otázku všem a nikomu.

„Mohl by třeba proměnit chleba v nové tělo pro Vincka,“ řekl ten, kdo se strachoval o soudruha, jenž padl v nerovném boji s alkoholem.

„Nebo víno v krevní transfuze pro raněné.“

 

„Vy tomu nerozumíte, kdo z vás ještě může?“ zeptala se servírka.

Všichni jsme začali křičet jeden přes druhého, že ještě můžeme. Probral se i ten, kdo už spal s hlavou na stole.

„To je touha,“ dodala za chůze směrem k vedlejšímu stolu.

V tu chvíli se ve dveřích objevil Ježíš, vztáhl ruku jako na obraze od Caravaggia a ukázal na toho, jemuž nebylo rozumět: „Matouši, bídný červe, pojď se mnou rozsévat semeno.“


8 názorů

No, co se dá dělat...? Děkuji i tak, Zeanddrichu.


 

 

Abych pravdu řekl, v některých Tvých obrazech se ne úplně dokáži vyznat..


Děkuji, Aleno.


Alenakar
19. 12. 2022
Dát tip

Moc se mi líbí mlha slov, ve které se začíná cosi rýsovat. Tip.


Děkuji všem čtenářům za čtení a komentáře.


Vydařené.


Gora
18. 12. 2022
Dát tip

Zajíci, tohle je úrovní vyjádření "jiná káva", byť třeba trojem inspirovaná. Povedená mini, líbí se mi zmínka o obraze starého mistra a podobenství. To je tvá silná stránka, řekla bych.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru