Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozbor díla K. J. Erbena

23. 12. 2022
4
7
251
Autor
Hamar

Pěkné Vánoce všem!

"Hoj, ty štědrý večere, ty tajemný svátku..."

 

Uvědomili jste si někdy, jak na začátku balady Štědrý večer ze sbírky Kytice, K J. Erben neuctivě oslovuje jeden z nejdůležitějších křesťanských svátků. To je jako by někdo oslovil kupříkladu papeže "Čágo Svatý otče" nebo tak něco. Kromě toho mu i tyká.

 

 Podle mě, by ta zdvořilá verze mohla vypadat nějak tak - "Uctivá poklona, Štědrý večere, vy tajemný svátku."


7 názorů

Safián
24. 12. 2022
Dát tip

Erben by se měl z čítanek vyškrtnout už jen proto, že uměl psát.


Aru
23. 12. 2022
Dát tip

"svátků" možná, křesťanských určitě ne, ještě za Římského impéria křesťani se nasunuly na tyto svátky a zmonopolizovali je pro sebe ;)

Erben nejspíše naráží na starší původ


nebo......„Zdrávas došel, Štědrý večere, Jdou dál,“


aleš-novák
23. 12. 2022
Dát tip Hamar

Nedivme se, že školní mládež pak nemá základy slušnosti. Erben by se měl z čítanek vyškrtnout!!


Ptakopysk
23. 12. 2022
Dát tip Hamar

Kočkodan - oděn do svatební košile a předhozen vodníkovi 


Kočkodan
23. 12. 2022
Dát tip Hamar

Ano, Kája Míra není co se týče slušného chování zrovna poklad a čistý jako lilie. Hned v roce 1853 měl být seřezán prutem z vrby a poté předhozen vodníkovi.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru