Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rejnok

23. 12. 2022
0
27
496
Autor
K3

 

Z temného brlohu mořských hlubin se vynořil obludný černý rejnok.

Byl celý zploštělý. Ploché tělo, zploštělou hlavu s plochou lebkou, zploštělé vidění a chápání světa.

Nestačila mu vlhká domovina, dostal chuť i na souš. Vydal se do volné krajiny.

Obřími klepety, které obvykle rejnoci nemívají, a ohnivými prdy ji začal ničit. Vytvářel mohutné krtince a nory pro svá mláďata.

„Co je to za příšeru?“ zasmály se děti a zemřely. Zelené lístečky padlé z nebe.

„Malé pomníčky,“ chechtal se rejnok.

Zabíjel staré stromy. Ohavnými údy prznil mladé břízky a olše a přitom se usmíval studenýma rybíma očima Breivika.

Všechno jenom proto, že záviděl krásu, která mu doma tak moc chyběla a po níž toužil.

Závist se změnila v nenávist a to krásné se mezi tím vzdalovalo čím dál víc.

Zastřel zbytky svých citů a s ještě větší zarputilostí pustošil vstříc vlastnímu zániku.


27 názorů

K3
před rokem
Dát tip

Mně taky. Jenže mnozí odborníci tvrdí, že právě tohle je přirozenější a konat dobro naopak. Ale Ukrajincům se nikdo nemůže divit, jde jim o všechno. Dík za čtení.


... .

Mne hodně deprimuje, jak i mnozí lidé, kteří zdánlivě dlouhodobě již ovládají své zvířecí (či spíše zvířecké ?) pudy, mohou ve válce spadnout vývojově hodně, hodně zpátky, ..., hodně dolů... .


K3
25. 12. 2022
Dát tip

Nebyt těch pár lidí na opačné straně, tak už by lidi možná dávno vymřeli.


Silene
25. 12. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

K3: Mně na tom celkem krátkém vstupu připadne ponejvíce ilustrující, s jakou samozřejmostí je válečnictví odvěce implementováno do fungování lidské společnosti, a taktéž masivnost knižní produkce a repliky typu "vypracoval se", ehm, v oboru, že. Nu, a v neposlední řadě zodpovídá se zde, proč se nikdy nic nezastaví včas. Vedle ambicí a ovládání druhých dále slabé, až dysfunkční kontrolní mechanismy a taktéž... nutnost obživy.

Ohněm a mečem. 


K3
25. 12. 2022
Dát tip

Při té dechovce stydne krev v žilách. Tu používal už generál Custer při svých taženích na indiány.


K3
25. 12. 2022
Dát tip

Silene, já vím, ve své podstatě je normálnější válčit a bojovat. Jsme přece živočišný druh. Já jsem naivní, to přiznávám, ale odmalička patřím k těm výjimkám. Vždy jsem spory urovnával. Věřím v diplomacii a v to, že zlo se má potlačovat v prvopočátku, tedy na Ukrajině už když zabrali Krym. Hlavně že se to říkalo o Hitlerovi, a stejně se to nechalo být, opakuje se totéž. Dík za návštěvu. Ten vzkaz si teprv přečtu.


Silene
25. 12. 2022
Dát tip

K3: 

cit. normální člověk na válku ani nepomyslí...

Obávám se, že se mýlíš. 

https://youtu.be/uDa-vZ5YnMc


K3
25. 12. 2022
Dát tip

Já ti to neberu, je to tvůj názor. Jenom nevím co je na tom zmateného.


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Jistě chytils mě za slovíčko, tak se raduj. 


Aru
24. 12. 2022
Dát tip

takže jsi vlastně nechtěl psát o příšeře, coby analogii na Putina, jakožto závistivého a posléze nenávidícího člověka a jeho stejně závistivého a nenávidícího národa vše západní?

tvůj vlastní komentář z 23.12.2022 21:05:27 je pro mě určujícím objasněním proč a za jakým účelem jsi tohle vydal na vánoční svátky a čím se chceš i na vánoce zabývat, text vypovídá spíše o tobě kým jsi, než o čem jsi psal, proto ta zmatenost


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Lžeš, Aru. Nejsem vůbec zmatený. Zmátená se mi zdá tvá kritika. Vlastní nenávist? To je hloupost. 


Aru
24. 12. 2022
Dát tip

klasicky zmatený K3, tentokrát s potřebou ukázat čtenařům vlastní nenávist zabalenou, jak vyplynulo z komentářů - text není vlastně o bájné příšeře, ale zase je tu "Putina a u celého Ruska", aby hned v korektně laděné reakci na svůj odhalující komentář ho K3 popřel že celým Ruskem nemyslí všechny jeho obyvatele, ale vlastně koho? to neví ani sám K3, jako neví o čem to vlastně psal a co tím myslel v Rejnokovi


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Šabrej, je to miniatura, o příběhu jsem nic nepsal. Píšeš hromada slov, je to pár řádků.


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Gora, myslel jem přesně co jem napsal, nic víc. Krásné to být ani nemůže. Nemusí se ti to zdát.


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Safiáne napad mě rejnok, protože je plochý. Samozřejmě si to můžeš vyložit jak chceš, ale v téhle době musí každého napadnout kam jsem mířil a když ne tak jeho chyba. Moje jistě taky.


K3
24. 12. 2022
Dát tip

Anas, nic takového jsem nemyslel samozřejmě, normální člověk na válku ani nepomyslí..


kadeřavá
24. 12. 2022
Dát tip K3

Nemyslim ,ze by bylo nutné  text vysvětlit ta valka tam je dost zřetelná


Safián
24. 12. 2022
Dát tip

Gora to vyjádřila přesně a k tomu velmi ohleduplně. Bez dodatečného vysvětlení se dá text chápat různě, třeba jako metafora cesty člověčenstva k sebezničení. A proč rejnok, když zavedenou ničící potvorou je už po staletí mytický bazilišek?


Gora
23. 12. 2022
Dát tip Aru

Odhadla jsem, o čem píšeš, ale zdá se mi to nějak /tentokrát/ ne dost promyšlené, Karle. Přijde mi, že tohle není jednoduché vyjádřit a ani tvá parketa.


K3
23. 12. 2022
Dát tip

Ale ta závist u Putina a u celého Ruska je pravdivá. To předpovídal už Václav Havel, že oni potřebují nějakým způsobem spíš pomoci, protože ten rozdíl v rozvoji zemí u nich a v Evropě je příliš nápadný a může ohrozit stabilitu. A oni to vidí na první pohled a to je žere, chtěli by to taky. Nakonec to Putin v nedávném projevu označil za důvod jejich agrese. Když se rozpadl Sovětský svaz tak se chtěli připojit k tzv. civilizovanému světu, ale to jim bylo odepřeno protože tam mají totalitní režim který si oni ale nepřipouštějí. Anas, děkuji za čtení a komentář.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru