Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vánoční...

27. 12. 2022
26
23
447
Autor
Gora

 

Vánoční svátky –
květ pomerančovníku
omamně voní

 

 


Hvězdička v mlze –
poryv větru rozhoupal
vánoční řetěz


23 názorů

Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Díky, Phil... muž natáhnul řetězy po kopci a vysoko nad nimi v mlze jediná hvězdička, dobrá inspirace:-).


Philogyny
29. 12. 2022
Dát tip

Pro mne ta druhá, taky pozoruju za oknem...  :)


Gora
29. 12. 2022
Dát tip

Díky, za objasnění, jak je to s jasmínem, Jani...

a za čtení a tvou variaci, Šabreji.


vesuvanka
29. 12. 2022
Dát tip

Irenko, obě haiku se mně líbí, jsou to krásné vánoční obrázky :-)))

Rovinula se tu diskuse kolem jasmínu. Jak už napsali Safián a Jamardi, ten voňavý bílý, který kvete v létě, je pustoryl. Pravý jasmín - jasmín nahokvětý (Jasminum nudiflorum) kvete žlutými květy v zimě, kdy je keřík bez listí. Jasmín nahokvětý má původ v Číně a v Tibetu, kde roste ve vyšších polohách, takže je odolný proti zimě.


Gora
28. 12. 2022
Dát tip

Díky moc!


Muamarek
28. 12. 2022
Dát tip

Milé vánoční obrazy. Symboly, pod nimiž si představím klid, pokoj, soudržnost... 


Gora
28. 12. 2022
Dát tip

Vida, to by mě hodně zajímalo, Evži, a zrovna pomerančovník až MOC! Děkuju /i za info/.


Nám kvete mandarinkovník, ale nijak nevoní.


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Karle, děkuju.


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Safe, nevím, který druh jasmínu to je /před domem/, ale pekelně voní /někdy v létě/ a ta vůně pomerančovníku je právě tak nesnesitelná, ovládla celý dům. Jenže už jsem květináč nemohla dát někam ven, tak se teď budu těšit na pomerančíky. Jsou velké jako mandarinky.


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Ivi, to je pěkná mini, cos napsala!! a dík.


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Luboši, děkuju za tvé vtipnosti...


K3
27. 12. 2022
Dát tip

První neznám, ale i tak se mi druhé líbí víc.


Jamardi
27. 12. 2022
Dát tip

Ano, měla jsem na mysli pustoryl.


Safián
27. 12. 2022
Dát tip

Vůni jasmínu neznám. Měl jsem velkou přírodní skalku, ale na jasmín nikdy nedošlo. Nebo máte na mysli bíle kvetoucí pustoryl, kterému se také lidově říká jasmín. Ten ale kvete v létě.


blacksabbath
27. 12. 2022
Dát tip dievča z lesa, Gora

krásně voňavě vánoční:-))))))

-------------------

balíčky přání

na třpytivém řetězu

ptáček nezpívá

 

 


Kočkodan
27. 12. 2022
Dát tip Karpatský knihomoľ

V přírodě zmatky

vzrost počet vandrovníků

oproti loni

 

Chová se drze

nervy otci pochroumal

puberta je děs


Jamardi
27. 12. 2022
Dát tip

Jasmín krásně voní, ale ten kvete venku a nemusím se u něho dlouho zdržovat. Netrháme ho. Někdy si natrháme konvalinky, když kvetou. Ale ne každý rok. Právě protože je ta vůně tak omamná. :)

 


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Jestli víš, jak voní lilie, také jasmín - jsou to hodně intenzivní vůně a /mě/ z nich třeští hlava:-)...


Jamardi
27. 12. 2022
Dát tip

Aha, já nemám s květy pomerančovníku zkušenosti, nevím, jak voní. Ale dokázala bych tu vůni přisoudit jiné nevonící květině na stole.


Gora
27. 12. 2022
Dát tip blacksabbath

Díky, Jarmilo.

Sotva jsem asi 10 let starý pomerančovník dovlekla z venku do teplejší chodby, snad přes noc rozkvetl... nádhera, ale strašně intenzivní vůně. Naštěstí květy rychle opadávají.


Jamardi
27. 12. 2022
Dát tip

O Vánocích je všechno vylepšené. Taky to tak děláme! Moc pěkně jsi tu krásu na stromech vykreslila a květ pomerančovníku - proč ne, o Vánocích je všechno možné!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru