Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-12 (prosinec 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

02. 01. 2023
1
21
1497

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za prosinec 2022


Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v prosinci 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . |Ja|Bi|K3|Bl|Za|Ar|La|Go|Ja|Kv|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . |ma|sk| .|ac|jí|u |kr|ra|ni|aj|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . |rd|up| .|ks|c | .|ov| .|na| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . |i | .| .|ab|Bř| .| .| .|6 | .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .|ba|ez| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .|th|. | .| .| .| .| .|
--------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-----------
1. V kubistickém labyrintu / kvaj . . | .| .| 3| 3| 3| .| 3| 2| 3| .| =17 bodů
2. MARIE . . . . . . . . . / Jena1. . | .| 1| 2| .| 2| .| 2| 3| .| 2| =12 bodů
3. Mohu vám nějak pomoci/E Brambůrková| 3| 3| .| 2| 1| .| .| .| .| 1| =10 bodů
4. Jeden den . . . . . . . / Zajíc Bř.| 1| 2| 1| .| .| .| .| .| .| 3| = 7 bodů
5. STŘÍPKY ze stacíku . . ./ srozumeni| 2| .| .| 1| .| .| 1| 1| 1| .| = 6 bodů
6. Cink střík . . . . . . ./ AlanNoak | .| .| .| .| .| 2| .| .| 2| .| = 4 body
7. Díla . . . . . . . . . ./ Danny . .| .| .| .| .| .| 1| .| .| .| .| = 1 bod

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za leden 2023, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do pátku 27. ledna můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v prosinci 2022.
Jsou to tato díla:

STŘÍPKY ze stacíku

V kubistickém labyrintu

Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

Jeden den

MARIE

Díla

Cink střík


Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 


NOMINACE PROSINCOVÝCH prozaických děl


Do středy 11. ledna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v prosinci 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

STŘÍPKY ze stacíku

V kubistickém labyrintu

Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

Jeden den

MARIE

Díla

Cink střík


Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


21 názorů

Janina6
29. 01. 2023
Dát tip Zajíc Březňák

Přidávám se ke gratulantům. Díky za zajímavé čtení!


Zajíc Březňák
28. 01. 2023
Dát tip kvaj

Gratulace vítězům. :-)


Gora
28. 01. 2023
Dát tip kvaj, K3

Blahopřeji, kvaji, Jeno1, Evženie!

Bylo by dobré zapojovat se i do komentování, když jste nominování. Vaše kolegy by jistě zajímal váš názor na jejich povídky. Teď míním hlavně Jenu, ale i Dannyho, kteří pravidelně soutěží.


srozumeni
28. 01. 2023
Dát tip kvaj

Gratuluji vítězům a děkuji za hlasy


kvaj
28. 01. 2023
Dát tip

Moc děkuji, Karle.


K3
28. 01. 2023
Dát tip kvaj

Gratuluji prvním třem, především autoru kvaj.


kvaj
28. 01. 2023
Dát tip

Děkuji za přízeň a za sebe mohu říct, že v soutěži byly vesměs velmi dobré příběhy, takže ocenění patří všem spolusoutěžícím.


blacksabbath
28. 01. 2023
Dát tip kvaj

Gratulace těm na bedně ... potřesení rukou všem:-)))))


kvaj
27. 01. 2023
Dát tip

1. Jeden den

2. Marie

3. Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

K jednotlivým příběhům jsem se vyjádřil v diskusích pod nimi.


Janina6
27. 01. 2023
Dát tip

1. V kubistickém labyrintu. Smutné téma, o kterém se píše velmi často. Ale zaujal mě způsob zpracování, takový „copánek“ spletený částečně z reality, částečně ze snů či představ, jak by to mělo být... Vtáhlo mě to a nepustilo. A dá se číst i znovu a vychutnávat si detaily. Styl je (jako u Kvaje vždycky) kvalitní, radost se začíst.

 

2. Cink střík. Kdyby mi o téhle povídce někdo vyprávěl, určitě bych mu řekla, že číst něco na takové téma by mě nebavilo. Takže díky autorovi, že mě překvapil. Je to nejen zábavné (skvělá kombinace nahaté otevřenosti a sebeironického humoru), ale i výtečným stylem napsané.

 

3. Střípky ze stacíku. Tady mě zaujalo především téma, ale je pravda, že se mi líbil i způsob, jakým autorka vypráví: věcnost, skoro až reportážní popis tam, kde by jiný autor ze čtenářů „mámil emoce“. Přesto, nebo snad právě proto, se mi to četlo velice dobře a umím si představit, že bych takhle přečetla celou knížku. Ano, to je výzva :-)


Gora
27. 01. 2023
Dát tip

1. Marie

2. V kubistickém labyrintu

3. Střípky ze stacíku

Omlouvám se "jen za hlasy" bez zdůvodnění /zdr. indispozice/. Silné kolo, díky všem autorům.


Lakrov
27. 01. 2023
Dát tip

VYBRANÁ:

1. V kubistickém labyrintu autora kvaj: Na začátku si uvědomuju, že se mě to týká skoro osobně. I když jen půlkou tématu. Líbí se mi to prolínání dvou světů - skutečného a namalovaného. Dojímá mě cit, s níĺž je napsaná druhá, snová polovina, z níž na mě tísnivě usedá dojem, že si autor ten příběh nevymyslel nýbrž jej jen sdělil s notnou dávkou citu.

2. MARIE autora Jena1 Začátek (první tři stránky) na mě působí dojmem "psané jedním dechem". Působí tak stylem, jakým je napsán, a po chvíli i obsahem sdělovaného, tím "ohlédnutím do nedohledného nepochopitelna". Je to nejstrujícnější čtení ze všech soutěžních povídek, ale zároveň taky nejděsivější, od chvíle, kdy si uvědomím, že se nejedná o obrazy podávané s nadsázkou.

3. STŘÍPKY ze stacíku autora srozumeni: Zajímavá sonda do jiného světa, jejíž předností je nestrannost. Ta je ovšem zároveň i častečným nedostatkem, způsobujícím, že čtenáře na konci nejspíš nenaplní kladný či záporný pocit, ani postoj, který by mohl k sdělenému tématu zaujmout.

 

OSTATNÍ:

4. Díla autora Danny Od poloviny v tom krátkém textu začínám shledávat nálady vlastních myšlenek několika posledních měsíců ... což mě netěší. Tip to ale zaslouží.

5. Mohu vám nějak pomoci, doktorko? autora Evženie Brambůrková Ačkoli je to krátké, nedokážu se do toho začíst. Nebo to možná nedokážu pochopit, za což se autorovi omlouvám.

6. Jeden den autora Zajíc Březňák Začátek mi dovoluje se s Františke stotožňovat, ale čím dál čtu, tím víc se mi vzdaluje... ne František, ale "šíře" sdělovaného obsahu nebo spíš způsob, jakým je podán. Omlouvám se za svě "úzké zorné pole".

7. Cink střík autora AlanNoak První, co mě při čtení napadá, je, že mě to uráží, jenže zároveň mě taky napadá, není-li to spíš závist... Závěr, snažící se dodat téhle "ujetině" nějakký smysl,


Aru
25. 01. 2023
Dát tip

jsem tu, jsem tu :D

první Hlas: Cink střík, skvělá erotická povídka ze života, jakmile někdo takovým stylem z mužského pohledu na Písmáku píše, může si být jist, že skončí s nulou, nebo na spodní hranici tipů. plus navíc pobouří bezpočt čtenářů o svém erotickém životě, právé onou mužskou otevřeností.

druhý Hlas: Díla, obraz světa jako uměleckého díla, jehož smyslem světa je být uměleckým dílem se mi prostě zamlouvá víc, než dogmata, která ze 3/4 beztak už nikdo zapadaná prachem nezná.


1. V kubistickém labyrintu Výborně zkomponovaný prozaický triptych na nelehké téma.

2. MARIE Fantaskní povídka se skvěle vykreslenou atmosférou.

3. Mohu vám nějak pomoci, doktorko? Prozaická miniatura stírající hranice mezi snem a skutečností.

 

 


1. V kubistickém labyrintu

zajímavé téma - podle mne výborně napsané

2. Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

humorně zpracovaný noční běs s  perfekto závěrem

3. STŘÍPKY ze stacíku

skvěle popsané pocity z prostředí, které je mnohým cizí


K3
13. 01. 2023
Dát tip

1. V kubistickém labyrintu

Výborně zbracované, zajímavé téma. Dokonalé provedení.

2. Marie

Temné, až nepochopitelné vyústění příběhu. Rozmýšlel jsem s Jedním dnem, nakonec jsem dal přednost Marii.

3. Jeden den

Zajímavě popsaný průběh dne.

 

 


1. Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

- Povedená snová, dobře napsaná mysteriózní miniatura s překvapivým koncem. Je v tom cítit ta beznaděj, to temno a duševní rozpoložení hlavní hrdinky. Takže zasloužené první místo.

2. Jeden den

- Zaujalo a kromě humoru jsem tam našel i temnější, existenciální křivky- nicotnost, rutina, absurdita, což je skvělé. Jen tak dále!

3. MARIE

- Asi se budu opakovat, ale opět: skvělý pocit temné atmosféry a propojení myšlenek hrdinů s tím, co se odehrává navenek. Ale i tak jsem znova narazil na pasáže, které mi tam vyloženě nesedly (nebo byly příliš strojené). A přijde mi, že opět není jasná motivace a chování hlavní postavy, alespoň mně ne.


Jamardi
13. 01. 2023
Dát tip

1. Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

Dobře zpracované ne jednoduché téma. Kdysi v jednom podniku museli všichni noví pracovníci chvíli pracovat v provoze, protože dříve někteří bez zkušeností povídali hlouposti. Bylo to moudré.

2. STŘÍPKY ze stacíku

Dobře zpracované ne jednoduché téma.

3. Jeden den

Dobře zpracované ne jednoduché téma.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru