Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zázrak

10. 01. 2023
7
5
283
Autor
janyrko

Pod modrým majákom - 321 slovné poviedky

Zázrak

 

Spotení, zadýchaní a unavení vyrážame dnes k piatemu naliehavému prípadu. V takejto chvíli ďakujem systému, ktorý stvoril benzínky, kde si počas presunov môžeme zakúpiť vodu, kávu a bagety. Žiaden luxus to nie je. Ani ho nevyžadujem. Pri výsadkároch som sa naučil radovať z maličkostí a prežiť v neľútostných podmienkach.

 Operátorská diagnóza: pád z rebríka, pri vedomí, necíti si dolné končatiny, VF stabilizované.

 Po rozruchu na miestnych komunikáciách dorážame na cieľovú adresu. Pri malom rodinnom dome nás vyčkáva mladá pani. Zamáva nám a ukazuje, aby sme so sanitkou vošli do dvora. Nádherne upravený dvor s predzáhradkou naznačuje záhradnícke zručnosti majiteľov. Rebrík však nikde okolo domu nevidím. Aj strecha je prázdna.

„Čo sa stalo?“ opýtam sa.

„Manžel včera spadol z rebríka,“ vysvetľuje.

„Z akej výšky?“

„Asi z dvoch metrov,“ pokračuje cestou do obývacej izby. Na veľkom gauči leží mohutný chlap. Bledý a spotený. Počas kontroly vitálnych funkcií mi vysvetľuje, že montoval domček pre deti na strome a pri otáčaní sa pošmykol a spadol, pričom si udrel chrbát.

„Hlavu ste si neudreli?“

„Nie.“

„Na všetko si pamätáte?“

„Áno.“

„Nezvracali ste?“

„Nie.“

„Pozrite sa na mňa!“

Sledujem zrenice. Žiadne patologické odchýlky.

„Môžete sa postaviť?“

„Nie.“

„Prečo?“

„Neviem.“

Perom mu prejdem bez upozornenia po chodidlách, ktoré na šteklenie okamžite zareagujú pohybom.

„Ukážte mi chrbát.“

Na chrbte zbadám zopár škrabancov. V postihnutej oblasti zareaguje na dotyk miernym jajkaním. Údajne sa bolesť zvýraznila ráno, keď sa pokúšal vstať z postele.

„Tak pôjdeme do nemocnice,“ rozhodnem.

Nebráni sa. S grimasou v tvári naložíme pacienta na nosidlá. Pomaly pustím infúziu s analgetikami a smerujeme na traumatológiu.

 Službukonajúci lekár pri preberaní pacienta pokrúti hlavou. Niečo sa mu nezdá. Vyšetrí ho od hlavy k pätám. Pacient sem tam sebou šklbne, ale nič podozrivé na ňom nenájde. Podpíše mi záznam o zdravotnom stave, keď tu zrazu, z ničoho nič skríkne:

„A budú tu Lurdy! Dole z lôžka!!!“

Pacient sa bez slova postaví na nohy. Všetci vypleštíme oči a lekár neveriacky povie:

„Zázrak.“

 

 

pozn.

VF - vitálne funkcie (Tlak, pulz, dych ...)


5 názorů

Zajímavá miniatura. Nemám k ní celkem co dodat, jen zasloužený tip.


Gora
16. 02. 2023
Dát tip

Vcelku kuriozní příhoda s vtipnou pointou je dobře popsaná... jako historka z lékařského prostředí /a kdyby jich bylo víc v povídkové sbírce!/ mne zaujala literárně i profesně. Tip.


Jamardi
16. 02. 2023
Dát tip

Já si myslím, že by lékař neměl takto suveréně jednat, i  když má podezření. Ledaže by měl jistotu, třeba se setkal s očima pacienta a ten mu mimicky potvrdil, že mu nic není, že to bylo nedorozumění, které včas neodvolal a teď se stydí. Tak ho mohlo napadnout, že když udělá zázrak šokem, problém se uhladí. A samozřejmě o tom pak každému nevyprávěl, to by pak celé nemělo cenu, jeho čin by pozbyl efektu.


janyrko
12. 02. 2023
Dát tip

pravdaže ...


K3
07. 02. 2023
Dát tip

Autore, lze nominovat do soutěže Próza měsíce?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru