Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trantárie

07. 02. 2023
4
6
237
Autor
Bucca

Byval jsem kuryr. V casech tezkych jsem zachranoval svet. A taky sebe. 

 

A vse jsem psal do mobilu a je mi lino pridavat diakritiku ... 

     Fascinuji me vietnamsky vecerky v ruznych prdelich sveta. Kazda ma svyho mladyho za kasou, kterej sleduje na plny kule nejakej vietnamskej sitcom a aniz by se podival na zakaznika, markuje a vraci presne do koruny, a kdyz zrovna nesleduje telefon, tak do nej rozcilene neco sdeluje, pricemz to zni, jako by nekomu vyhrozoval smrti, ale ja si jsem jistej, ze spis nekomu rika neco jako “..no a ted tam das to vajicko. Co? Neevoe, az se ti udela ta cibula..”. 

     Stejne tak se v kazdem z techto obchudku vyskytuji jeden az dva starsi, kteri imrvere neco doplnuji a u toho vypadaji tak, ze to opravdu delaji. Pokazde si pri tom pohledu vzpomenu na sva studentska leta a odborny vycvik v Hypernove, kde bylo nejdulezitejsi se s usmevem osm hodin motat mezi regalama s korenim, obcas povytahnout kmin nebo masox do cela prihradky a nemit pri tom ruce v kapsach. Tohle stacilo na trojku od prvaku po maturitu, ale kde ja mohl byt mit tak praxi ve vecerce treba v Zastavce u Brna?! Pozde bycha honiti…

     Kazdy z techto mist ma taky svyho penera, kteri do jednoho vypadaji jako vystrizeni z prilohy ABC ‘Slep si svyho rednecka’. Ksiltovka s neuveritelne zkroucenym ksiltem, lahvac, krabice s tabakem polozena vedle sebe na schodku a tvar opecena ostrym sluncem do hneda a pohledem na hlavni silnici hypnotizujicim kazde projizdejici auto v nadeji, ze zrovna v nem je ten, kdo jej zbavi dosavadni marnosti zivota je vzdy dobrym znamenim, necim jako vyvesnim stitem, ze Tran ma urcite otevreno. A Tran ma hlavne vzdycky Vazky, coz je o svatcich, vikendech a podobnych dnech zvlaste v techto prdelich sveta komodita vice nez vzacna.

 

     A tak, jako driv bylo znamkou civilizace v obcich zvuk zvonu mistniho kostela ci kaple, je dnes touto znamkou civilizovanyho sveta zavan jihovychodni asie u hlavni silnice s malou, stetinate cernovlasou hlavou za pokladnou, u ktere sezenes kdykoliv vsechno, co potrebujes a kdo by nemiloval to jejich byden a nazhe, hlavne ve chvilich, kdy jsi nekde mezi Rudkou a Domasovem a ve Zbysove mas byt nejdriv za hodinu, protoze zakaznik proste doma driv nebude a tobe zrovna dosly papirky. Heky de, nazhe.


6 názorů

Bucca
13. 02. 2023
Dát tip

Jsem rad, ze kazdy mame sveho Nguyena :-) Dekuji. 


S lehkým pousmáním a s milou vzpomínkou na "našeho" Nguyena dávám palec nahoru.


Bucca
07. 02. 2023
Dát tip

Ne, pokud pises o Tranech ... 


Ptakopysk
07. 02. 2023
Dát tip

nemá být TraMtárie?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru