Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poklady

Výběr: Muamarek
10. 04. 2023
23
31
531
Autor
Alenakar

 

 

 

Ty tam jsou svátky...  Pátky budou všední,

dny divně tiché, bude mrholit...

Ta zádumčivost jarních odpolední,

kdy vrátíme se z práce, ze školy

 

a budem zticha nad vychladlou kávou...

Jsou zavřené zas brány do skály

a poklady před duší nedočkavou

jsou znova skryté...  Co jsme získali

 

svým pošetilým, poblouzněným sněním,

tím bloumáním ve stínu útesů?

Co pouhá přání na osudu změní?

Co zbude z touhy?  Noty v notesu?

 

Že štěstí přece "přeje připraveným"?

Spíš nechejme se vždycky překvapit,

dál nehledejme vchod do skalní stěny,

zvlášť pokud máme s kým svou kávu pít.

 

Ty tam jsou svátky?  Pátky budou všední?

Nad kávičkou si můžem povídat.

Když dlouze prší, za klavír si sedni,

soul hraný z duše můžeš k dobru dát.

 

 

 

 

 

 


31 názorů

Alenakar
21. 04. 2023
Dát tip

Zoroastere,

téma "Beze slov" (pod Fosíliemi) jsem taky pojala žensky a jsem zvědavá, co na básničku řekneš.


Alenakar
20. 04. 2023
Dát tip

Rhodesie,

i káva se dá ohřát v mikrovlnce. Ale ta studená je na krásu a může se k soulu hodit víc, než horká.


Alenakar
20. 04. 2023
Dát tip

Markel,

díky za impro a jsem ráda, že se líbilo.


Alenakar
20. 04. 2023
Dát tip

Robine,

jsem ráda, že máme tak podobný vkus. K odpolední kávě se skvěle hodí třeba Joe Cocker.


Alenakar
17. 04. 2023
Dát tip

Marku,

asi jsi to vystihl...  Začala jsem to psát jako náladovku a je to hlavně náladovka. Ten "etický" závěr je možná odleskem Erbenova Pokladu. 


Alenakar
17. 04. 2023
Dát tip

blackie,

ano, můžem si užívat a vážit si toho, co máme. Proč pořád snít o tom, co nemáme? 


Alenakar
17. 04. 2023
Dát tip

Janino,

v dubnu ještě na klavír  čas bývá a obzvlášť letos. Prší tak každý druhý den. Ale už brzo začne práce ve folnících a tam se dá dělat i v dešti.


Alenakar
17. 04. 2023
Dát tip

Jamardi,

spousta lidí si představuje štěstí jako výhru v loterii, jako náhlé zbohatnutí. Stačí si v TV všimnout reklam na hazard. Skromnost a nenáročnost se v kapitalismu moc nenosí.


Alenakar
13. 04. 2023
Dát tip

gabi,

já žiju na okraji satelitního městečka. Naše nemovitosti tam byly jako první a postupně se k nim připojují milionářské vily. Nevšimla jsem si, že by boháči, kterými jsme obklopeni, byli nějak výrazně šťastnější. Většinou jsou nadutí, nedůtkliví, nervózní a pořád někam pospíchají. Jen málokomu přinese velký majetek štěstí. To je vidět třeba na Babišovi. Je miliardář, ale touží po popularitě, chce být stále na obrazovce a chce hrát roli našeho "tatíčka", který se o nás postará.


Rhodesie
12. 04. 2023
Dát tip

Nádhera!

Vychladlou kávu mám skoro vždy, protože jí piju tak 2 - 4 hodiny, naštěsí mám s kým. Se ženou, který kávu pije tak 2 - 4 minuty...


Alenakar
11. 04. 2023
Dát tip

Kočkodane,

chudák Vávra. Dneska by třeba pomohla manželská poradna, před pár lety doktor Plzák.


Muamarek
11. 04. 2023
Dát tip

Nádherně předestřená melancholicky nostalgická atmosféra. Takové básnické zátiší, řekl bych. Vychutnal jsem si ho - do dna. 


Nad kávičkou si můžem povídat......ještě pořád.....držet černé hodinky:-))))


Janina6
10. 04. 2023
Dát tip

Pěkná píseň... Klavír je skvělý ventil pro emoce. Jinak u nás na jaře do oken volá zahrada, moc toho nenasedíme, a když vyjde čas, kafe do sebe kopnem horký a hurá na kolo... :)


Jamardi
07. 04. 2023
Dát tip Philogyny

To máš pravdu, dobře jsi to napsala. Štěstí by se nemuselo tolik řešit a mohlo by se prostě normálně žít. To je také štěstí. Štěstí je velice proměnlivý pojem.


Markel
06. 04. 2023
Dát tip

káva je nápoj uhrančivý

po něm je člověk víc než živý :-))

líbilo moc *


pokiaľ máme s kým svoju kávu piť

veľmi príjemné verše, Alena*


Kočkodan
06. 04. 2023
Dát tip

Ne pouze káva pomalu tu chladne,

taktéž i Vávra, vskutku žádný poklad,

scéna nám slouží jako jasný doklad,

že jedna žena byla s nervy na dně.


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip

Diano,

mám ráda hlavně vážnou hudbu, ale můžu i soul.


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip

Robine,

podle pověstí běží čas v jeskyních mnohem pomaleji. Až tvoje tchýně vyjde ze sluje, její příbuzní už tady nebudou....


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip

Diano,

díky.Mělo to být zveřejněné vlastně až tak v pondělí večer. Ale přes svátky jsou knihovny zavřené.


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip Philogyny

Hanko,

a někdo může mít zase z jeskyní a propastí strach...  Mnohé pověsti jsou o tom, jak byla potrestána chamtivost, v jiných může být člověk odměněn za odvahu.  V rujinách hrádku nedaleko od místa, kde bydlím, prý můžeš v noci potkat hořícího divočáka, který drží v tlamě rozžhavený klíč. Kdo mu ho vytrhne, může odemknout pokladnici plnou zlata a diamantů, komu se to nepodaří, propadne peklu...  Ještě jsem toho divočáka nepotkala, ale až po potkám, reději se nebudu pokoušet mu ten klíč brát. 


Diana
06. 04. 2023
Dát tip

Opravdu hudba s pravdivými postřehy. Krásné!


8hanka
06. 04. 2023
Dát tip

Každý si v sebe niečo nesieme, nejaké spojenia, symboly...pre niekoho sú jaskyne čarovné, sú doslova pokladom a dokáže o nich aj krásne písať  ako ty...


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip

Hanko,

jsem ráda, že se ti moje "písničky" líbí. Možná jsou určené spíš ke zpívání než k přednášení.

Velký pátek má v sobě pro mne odmala cosi mystického, možná proto, že žiju v krajině plné jeskyní... Už jako dítě jsem si dokázala velmi dobře představit, že se v některé z nich skrývá poklad a proto mě tak i Erbenův Poklad hodně zaujal. 


8hanka
06. 04. 2023
Dát tip gabi tá istá, Gora

Vellmi sa mi páči tvoja "rýmovaná" poézia, formou i obsahom...plynie ako melódia , vystihuje pocity...a aj keď nie je každý piatok sviatok, príjemné prekvapenia vedia urobiť deň sviatočným...ak máme s kým piť kávu napríklad...


Alenakar
06. 04. 2023
Dát tip

Jarmilo,

k Velkému pátku patří pověsti o otevřených pokladnicích v skalních slujích. Už Erben se těmi pověstmi nechal instirovat...  Možná je tahle moje básnička je variace na Erbenův Poklad. 


i tak se dají slavit Velikonoce

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru