Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Kulatiny

23. 04. 2023
20
37
500
Autor
Jamardi

„… Tak neklopýtáme o skály, ale o nejprostší, hladký a sám o sobě zvětralý kamínek.“ (Michajlovskij)

 

Kulatiny má člověk jen jednou za čas, proto se musí pořádně oslavit!

Manžel se na narozeniny těší. A nechce se nechat zahanbit. Když slavil čtyřicítku jeho brácha Jindřich, měli skvělé pohoštění.

Jenže... Oni se nemusí ohlížet na každou korunu. Oba, on i jeho žena Alice, jsou právníci. Prý pořád něco studují a mají málo času. A my ne? Kamil chodí pozdě, má samé přesčasy. Neodmítá je, peníze potřebujeme na splacení půjčky. A já taky nemám v salónu žádnou ulejvárnu. Pracovní dobu mám roztahanou, přizpůsobuju se zákaznicím. Ještě jsem vzala ten úklid v hospodě.

Všechno zdražilo. Hlídám slevy. Peníze na provoz domácnosti stačí jen tak tak.

Naše rezerva je fuč. Investovat do fondů byla chyba. Můj nápad, bohužel. Ale Kamil s tím souhlasil, takže teď nemůže nic namítat. Ale co zůstalo, hlídá.

O té pokutě se nemusí dozvědět. Chvíli jsem stála na vyhrazeném místě. Jen deset minut a platila jsem pět tisíc! Ale co, zvládnu to. Musím nákupy pečivě promýšlet.

Na oslavě šetřit nemůžu. Musí být dobré maso, nakládaná zelenina, chlebíčky, koláčky... A pití samozřejmě. Mohla bych koupit i nějaké ovoce, Alice má ráda liči.

Jindřich se nabídl, že přiveze víno. Bydlí u Břeclavi, tak co jiného, že? Tam víno pěstují. Určitě ho koupí ho od známého a za výhodnou cenu. Jindřich se vyzná.

A já bych mohla říct tomu chlápkovi, co v hospodě nabízel vodku, ať mi něco prodá. Má ji přímo od výrobce. To je jiná, když člověk nemusí platít marže všem obchodníkům. Sice nás to nevytrhne, ale korunka po korunce... Není špatná. Dal mi ochutnat.

Musím toho nakoupit víc, aby bylo z čeho vybírat. Nesmí se říkat, že u nás bylo jako u Suchánků.

Možná udělám Bloody Mary.

                                                            . . . . .

„Tady toho je! Oči by jedly, ale střeva by neměla radost. Dnes budu jíst asi suchary. A vodku bych si dal!“ řekl horolezec Gustav, druhý Kamilův bratr, který se právě vrátil z Himalájí.

Bylo 29. srpna. 30. srpna hospitalizovali první pacienty s podezřením na otravu metanolem.


37 názorů

Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip

Romane, děkuju :)


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip

dadadik, děkuju :)


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Biskupe, ono je to tím, že tam není, jak to dopadlo. Nechala jsem to otevřené, já to nepovažuji až tak za důležité. Mě na tom nejvíce zajímalo, co vedlo tu ženu k tomu, že koupila pokoutně vodku.


Téma vážné a závažné (metanolová aféra), ale přijde mi, že tentokrát povídka úplně nedrží pohromadě a zezačátku fakt celkem připomíná nákupní seznam a ke konci je useknutá a pro mě se to s tím začátkem úplně nepropojuje...


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip

Poeteroristko, Zajíci, děkuju :)


Zajíc Březňák
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Tak jasně, člověk čte a přemýšlí, jak to asi skončí... Musím říct, že se mi to zprvu jevilo spíše jako rozvleklý nákupní seznam a taky tak trochu jako "proud vědomí" dnešního člověka, který žije starostmi o peníze a o věci, je - jak říkají filosofové - zvěcnělý. Ale právě proto to ten závěr celé staví do úplně jiného světla. A taky posouvá děj ze současnosti do (nedávné) minulosti, která se snad už u nás nebude opakovat. Za mě tedy tip.

 


Poeteroristka
před 11 měsíci
Dát tip

Smutné a zajímavé. Díky 


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip

kvaji, dík :)


kvaj
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Překvapivá pointa, ale nejen to, dává vyprávění úplně jiný rozměr. Tip samozřejmě.


Jamardi
před rokem
Dát tip

8hanko, děkuju :)


Díky, zkoušíme to dál, v poště byla tvá zpráva přečtena hned, ale nejde nám uložit klikací odkaz na povídku.


Jamardi
před rokem
Dát tip

Prózo_měsíce, ráda se zúčastním, psala jsem odpověď do pošty, ale raději teď už i sem, protože je mi hloupé, že tady neodpovídám.


Prosím, Jamardi, napiš souhlas sem a odklikni, odkaz povídku asi jinak nelze odkopírovat na odkaz Nominací, dík.


Jamardi: mohli bychom tuto povídku nominovat do soutěže PM? Díky, napiš sem odpověď anebo sz na Prózu_měsíce.


Jamardi
před rokem
Dát tip

a2a2a, vesuvanko, díky  :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Karle, jsem ráda, že tě to zaujalo.


K3
před rokem
Dát tip K3

To je teda gól, přímo do vlastní brány. Povedlo se.


Jamardi
před rokem
Dát tip

Alegno, díky :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Luboši, spíš jsem chtěla psát o tom problému, jsem ráda, že to zaujalo.


Jamardi
před rokem
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Štírko, děkuju :)


Kočkodan
před rokem
Dát tip

I já patřím do množiny čtenářů, kterým závěr lidově řečeno otevřel hubu v důsledku překvapení.


solídny zvetraný kamienok ... pekne napísané***


Štírka
před rokem
Dát tip

Závěr je jsko prásknutí bičem - náhlý a ostrý. Nečekaný...


Jamardi
před rokem
Dát tip Gora

Supizme, nechtěla jsem nikomu ublížit, tak jsem ponechala možnost, že se třeba nikomu nic vážného nestalo a že třeba Gustavovi vodka nechutnala a dal si čaj. Tu vodku mohli pít i úplně jiní lidé. Dík :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Ivi, díky :)


blacksabbath
před rokem
Dát tip Gora

Kulatiny má člověk jen jednou za čas, proto se musí pořádně oslavit!....a pak ten závěr.....povedlo se!


supizmus
před rokem
Dát tip

Au...


Jamardi
před rokem
Dát tip Gora

Ireno, děkuju :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Andreino, díky :) Snad už se to nestane.


Jamardi
před rokem
Dát tip

Abakus, užijte si to! O révě jsem slyšela, že má ráda, když se hodně stříhá. Jinak nic.

Děkuju :)


Jamardi
před rokem
Dát tip

Janino, to jsem ráda. Díky :)


Gora
před rokem
Dát tip

Jarmilo, překvapila jsi skvělou pointou. Část předtím bych ještě trochu"učesala", ale závěr je parádní. Díky za příspěvek!


Andreina
před rokem
Dát tip

Výborný nápad a čekala jsem na rozuzlení. Je překvapivé.


Abakus
před rokem
Dát tip

včera som strihala vinič - výsledok buda asi tunič a tamnič.

A čaká  ma rodinná opekačka...


Janina6
před rokem
Dát tip

Skvostné! Dobrý nápad na to téma. Ráda jsem si zpříjemnila nedělní ráno.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru