Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V nočním vlaku.

22. 05. 2023
5
8
136

 

V nočním vlaku.

Jedeš v nočním vlaku z Prahy do Veselí.

A jsi takový neveselý.

Uvnitř zní blues a ty skládáš báseň.

O životě a báseň ne tíseň.

 

Bude to báseň a nebo blues?

A nebo píseň a nebo Velký vůz?

A možná rozjasní se tvé nitro.

Blíží se konečná a jitro.

 

Vystoupíš z vlaku a pěšky domů.

Řekl jsi ahoj a ani nevíš komu.

Na víkend a pak zpět do blues

co skládá Velký vůz.


8 názorů

hoff
před 9 měsíci
Dát tip

Rým "do Veselí - neveselý" není geniální, nuž ale co. Pak váháš, zda báseň, nebo tíseň. Jsem starý bluesman. Před padesáti lety jsem měl lásku z Veselí. Jezdil jsem za ní, ale nikdy jsem nebyl vpuštěn (do rodičovského domu), jen odvrhnut od vrat. Pak jsem měl pár len bluesovou náladu, ale skončilo to, abych ji chytnul od ještě větší lásky z Budějic. Našla si ale Liberečáka když jsem byl na vojně. To mne srazilo na kolena. A právě o tom je blues. Že jsi totálně v prdeli a nechceš žít. Blues není o ježdění nočním vlakem mezi Prahou a Veselím. Právě poslouchám Big Jack Johnsona a jeho Mississippi blues. Je to kalibr, i když mezi bluesem z Lužnice a z Mississipi nemusí být rozdíl. Jde o to, kde to právě drhne víc. Jsi zřejmě mladý a já mládí fandím. V tom smyslu, abys neprožil bluesový traumata, ale abys skládal krásné básně. Držím palce! Pracoval jsem ve Vietnamu a v Kamboži. Po porážce Pol Pota a jeho režimu, co vyvraždil přes dva miliony lidí. To bylo blues jako prase. Napsal jsem knihu, která vyjde příští rok. Nejen o tragické době, ale hlavně o síle života a také veselých příhodách, kterým se nevyhnou ani ani těžké časy. Když budeš chtít, ozvi se, dám Ti vědět.


kilianew
před 9 měsíci
Dát tip

No a ve Veselí jsi přesedal? Jednou jsem jel z Prahy do Budějic. Natruc. A ráno zas zpátky.


Antonín Bogar
před 11 měsíci
Dát tip

Veseuvanko, ta báseň je inspirovaná jedním kamarádem, co při svých cestách vlakem napsal sbírku. Díky za tip.


vesuvanka
před 11 měsíci
Dát tip

Pěkná báseň :-))), Tip. Bývaly doby, kdy občas při návratu z výletu, jsem psala básně ve vlaku.


Antonín Bogar
před 11 měsíci
Dát tip

Kadeřavá: díky za kritiku. 


kadeřavá
před 11 měsíci
Dát tip

Vlak Praha -Veseli tu trasu znám jen ve Starém městě musim přestoupit:-)báseň má pěknej zvuk


Antonín Bogar
před 11 měsíci
Dát tip

Alenakar: díky.


Alenakar
před 11 měsíci
Dát tip

Blues se k jízdě nočním vlakem opravdu hodí a dvě bluesové básničky o jízdě nočním vlakem v jednom dni krátce po sobě jsou skutečně zajímavou synchronicitou. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru