Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukolébavka

23. 05. 2023
5
2
98

Zapadlo slunce, je čas jít spát. Hlavu svou ulož na polštář a něco hezkého nech si zdát. 
O ptačí volnosti a jejich letu, o královně, co vládne světu. O hrdinovi, co každé zlo zastraší. O domě, kde hospodaří raraši. O krásné panně ve věži, o dolech, kde už se netěží.
Tak zavři oči a jdi už spát, něco hezkého nech si zdát. 
Ať úsměv vykouzlí se ti na tváři jako vždy, když tvá hlava spočine na polštáři. 


2 názory

Alenakar
před 11 měsíci
Dát tip

Je hezké psát ukolébavky a ta tvá se mi obsahově docela líbí. Přepsala bych ji ale do veršů a do slok a formálně bych ukolébavku "vyčistila". Působilo by to přehledněji a lépe by se to pamatovalo.

Třeba:

Zapadlo slunce a je čas jít spát.

O ptačí volnosti nechej si zdát.

O křídlech rorýsů, kteří spí v letu,

o tichu pod nebem, končícím létu...

 

Je celkem snadné udělat z tvého textíku daktyl. Dávej si pozor na rytmus a počet slabik ve verši.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

Nedovedu si představit, jak bych si ji zapamatovala a zpívala. Ukolébavka by se měla rytmicky houpat a naskakovat do hlavy sama... Nejtěžší veše jsou ty pro děti, řekla bych. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru