Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kam dále?

04. 06. 2023
1
2
98
Autor
Michal23

Jednoduché pojednání o životě? Ve snu by mne nenapadlo, že budu sedět nad kusem papíru a dávat dohromady tato slova.
Možná bych měl zvolnit své životní tempo, systém je neoblomný a od pohledu neporazitelný, kdo však vnímá
svoji funkci, svoji podstatu, svoji úlohu? Možná budu jen blít text.

Každý z nás má svoji úlohu, práci nebo povinnosti vůči ostatním, ta má je uvolňovat životní podmínky,
jakkoliv se to může zdát bláhové. Normy jsou doposud přísné, nicméně lidé na sobě začali pracovat
a jejich snaha konečně nese ovoce. Nejde jen o peníze, ještě nedávno byly peníze jasným markerem společenského
statusu, nyní, zdá se, abstraktní uvažování a hodnoty převažují nad materiálním zabezpečením.

Jak se dá určit užitečnost ostatním? Co je cílem veškerého snažení? Říkalo se: "Kdo chce kam, pomozme mu tam."
Je tato teze stále aktuální nebo byl její význam překroucen a znehodnocen?
Pomoc jako základní stavební kámen lidského snažení by měla být a priori pochopena a aplikována již v raném věku
a peníze by měly být jen jejím nástrojem, ne naopak. Kdo vydělává peníze, měl by svůj život zasvětit
pomoci slabším a nemohoucím, a to nejen materiálně, ale i psychologicky.

V podstatě jde o výměnu psychických statků na těmi materiálními, jakési duchovní vlastnictví,
které nelze znehodnotit, ale aplikovat na co nejširší okruh činností a záminek, jedině tak může
být vnitřní hlad po rovnováze nasycen. V opačném případě člověk podléhá iluzi a marní čas nad
světskými statky, které uspokojení nemohou nikdy trvale dosáhnout.

Závěrem tedy shrnu: Ne každý bohatý je skutečně bohatý, ne každý, kdo má peníze, má do života postaráno.
Je to naše snažení, jež nesmí postrádat smysl, a smysluplná práce na tom, aby naše společné životy nepřišly nazmar.

Pěkný den.


2 názory

Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Pardon za překlep - "formulace"... Opravovat komentáře nový Písmák stále neumožňuje.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Michale, z textu mi není jasné, pro koho je určen. Zní mi trochu jako nějaký připravovaný projev, možná úvodní, pro účastníky nějakého setkání... ale přesné určení "adresáta" je mi záhadou. Tak jen pár poznatků a dojmů. Přestože název slibuje cosi o jednoduchosti, text na mě dělá dojem, že je náročný na pochopení, asi hlavně proto, že je plný obecných úvah a abstraktních pojmů. Ať už jsi chtěl sdělit cokoli, pomohlo by pár konkrétních příkladů, právě těch "ze života". Text by se tím oživil a víc by bylo zřejmé, o čem přesně hovoříš. A bylo by dobré, kdyby sis sám důkladně přečetl, co jsi napsal, pak by tam určitě nezůstaly nesrozumitelné fotmulace typu "jde o výměnu psychických statků na těmi materiálními"...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru