Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Páteční usínání

12. 06. 2002
1
0
653
Autor
Erza

Ležím a přemítám, usnouti nemohu,
skřítek se vysmívá, tahá mě za nohu.
Ležím a přemítám o snové krajině,
o tisíci oveček na jezerní hladině,
o klubku hvězd na temné obloze,
o smyslu cest na prasklé výloze.
Ležím a usínám, těším se na snění,
ovečky počítám, není to umění.
Skřítka už nevnímám v pohodě usínám.


misak
13. 06. 2002
Dát tip
Asi bych se neptal proč... je to mile dětské (Písmáci dětem?)

Stevenson
12. 06. 2002
Dát tip
docela OK.. mile a hezke rymy..) Vitej na pismaku.-) ten Tip na kuraz.-)

Quoniam
12. 06. 2002
Dát tip
      Báseň má příjemné frázování, trochu ve stylu dětských říkadel, z něhož výrazneji vystupují závěrečné dva verše - jako zvýrazněná pointa. Použité rýmování není nijak invenční: nemohu / za nohu, krajině / hladině atd.       Ve 4. verši je češtinářský lapsus. Buď o tisíci ovečkách, nebo s tisíci oveček. Druhá možnost mi přijde jako vhodnější.       Velice hezká a originální je metafora "cest(a) na prasklé výloze".

hermit
12. 06. 2002
Dát tip
Quo: ohledně těch oveček myslím, že klidně může být ten tvar, jalý zde autor-ka použila. Přemítá o (jednom) tisíci oveček. Taky by mohlo být "o tisících oveček", ale na vyznění se tím nic nezmění. Milá básnička, ale...schválně se ptám, proč jsi ji napsal-a? Víš to? No a nenech se odradit. Co se mne týče, jsem totiž hrozný protiva. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru