Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nasrání

06. 07. 2023
0
3
129
Autor
Jinys

Každý den, když jsem z práce, odcházel do svobodnější části dne, jsem neúprosnému výběrčímu u brány, nasypal do pokladničky nemalou část z toho, co jsem vydělal. To proto, že jsem byl dlouho svobodný.
A protože jsem byl až do vyššího věku prakticky zcela zdravý, nemusel jsem do společných peněz šahat.
Ano, z pokladničky kdosi, kdysi, jaksi, dost odsypal…
Ale můj úkol nikdy nebyl ji hlídat, nebo s ní hospodařit.

Dnes již do práce nechodím. A z pokladničky mi je nějaký peníz pravidelně vracen.
Při mých občasných cestách přes tržiště života, nyní ale vidím nechutné divadlo:
„Je potřeba dát méně těm, kteří šli před námi a vybudovali to, co je! Pokud nemají peníze na dnešní buřt, ať si koupí menší!.“
Hřímají z noblesního podia slabý muž a hezká, hloupá žena.
Jsem nasraný! Ne, že ne.
A hele, na jeviště vstupuje další, tentokrát dokonce zelená postava! Jak bude dialog pokračovat? No, není to těžké uhodnout.

Raději půjdu.
Ale pokud se zítra opět vzbudím, a budu moci jít dál, močálem černým, podle bílých skal, potom, i když budu zase chudší, tak i potom:

Bude fajn.

 


3 názory

Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Ano, ani svobodná volba není všelék.
Když vidím Marečka Bendu, celoživotního politika, řekněme nemoudrého člověka, ptám se sebe samého, kdo ho volí?


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Už si nepamatuji, kdo to napsal, ale je to výstižné:
"Nestarej se o politiku, politika se postará o tebe."

 


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip

pre vnútorný pokoj je najlepšie príliš politiku nesledovať, rečí sa nahovorí a to, čo sa odsúhlasí aj tak nemám možnosť ovplyvniť...to iba pred voľbami sľubujú, že svojim hlasom môžeme rozhodnúť,  doteraz sa mi to neveľmi darilo, neviem, či u nás je toľko zábudlivých a vždy ma prevalcujú,  ale  aj teraz v prieskumoch vyhrávajú tí, ktorí už viackrát dokázali, že myslia len na seba...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru