Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jednohubky

06. 07. 2023
2
2
129
Autor
Jinys

Vladimír Mišík zpívá:

 

Narezlá hudba vodovodní trubky,
Tvou hlavu zlehka naplní,
až přijdeš jednou na jednohubky,
po kterých i můj kocour zavrní,
můžem se mít trochu rádi,
a po tý kráse jen tak snít,
až jednou přijdeš na jednohubky,
naplníme štěstím celý byt.

 

Dívka, říkejme-ji třeba Anastázie, chodila pravidelně. Vlastně nechodila, domu jsem si ji vodil. Jednou jsem zaslechl část rozhovoru na toto téma mezi rodiči, kdy se táta mámy ptal: „Mám mu ho snad uříznout?“

Vyrobit jednohubky, a koupit láhev vína, které jsme měli oba rádi, jsem hravě zvládal.

Měl jsem moudrého otce a doma nerušené soukromí. Viděl, ale s kým přicházím, a protože znal lidi, věděl kdo to je.

Nevím, jestli jsem s ní byl šťastný, ale byl jsem s ní rád. Ty večery byly kouzelné. Hleděla na mě přes kouř cigarety, většinou se usmívala, a někdy řekla, v pravou chvíli to, jak to moudré ženy dělají, co jsem chtěl slyšet.

Ale řezat nebylo potřeba nic, alespoň ne kvůli ní.

Byla ještě jedna dívka, byla daleko, ale o to zběsileji jsem ji miloval. Tehdy jsem ještě neznal dávné moudro:
Máš-li volit mezi dvěma ženami, upusť od volby!

 

Vladimír Mišík asi prožil trochu jiný příběh.

Jeho píseň mám ale rád.

Znáte ji také?

 


2 názory

Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Jo, jo.
Malé barevné šavličky, Tedy přesněji asi kordíky. Pamatuji... :-)


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip

jednohubky kedysi neodmysliteľne patrili k našej rodine počas víkendov a návštev...vyrábali sme rôzne druhy, miesto špáradiel zapichnuté farebné šabličky...časom sa vytratili z našich životov podobne ako pudingové poháre z nedeľných popoludní, reproduktor z gramofónu v okne hrajúci celej ulici...

 jednohubky spojené s chlapcom a naplnením bytu šťastím nemám:)

P.S.: Mišík je moc fajn


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru