Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zločin a trest

13. 07. 2023
1
17
133
Autor
Jinys

Nedávno se podařilo zvrátit poslanecký návrh na zrušení pevně stanoveného bočního odstupu předjíždějícího motorového vozidla od cyklisty.
Hurá a sláva!
Nedalo mi to a radost jsem sdílel v několika kolečkářských skupinách. Očekával jsem pár komentářů, ale vlna reakcí mě překvapila. Od textů, kde odhaduji, že autoři jsou malí muži s velkými auty, přes četné, rozumné, vyvážené reakce lidí u kterých je zřejmé, že pravidelně používají auto i kolo, až po lidi, kteří považují automobil za třídního nepřítele.

Ale chci se zmínit o něčem jiném.
O děsivé bezohlednosti jedince, který se s pýchou tupého hlupce chlubí tím, že cyklistu předjíždí klidně na půl metru. „Jen když se vejdu,“ píše ten dárek. Svoje patologické jednání zdůvodňuje tím, že toho musí hodně svoji dodávkou najezdit.

Vím, blb, co s tím. Zabít ho nejde! Nejde? Mohl by se ale zabít sám, dřive než sám zabije. Opěrná zeď moc šancí na přežití nedává. Není podstatné, že jsem mu napsal, že bych byl rád, kdyby zemřel. Slova bývají často jen slova.
Zlé je, že si to někde hluboko uvnitř přeji…
A proto mi:

Není fajn.

 


17 názorů

Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

aleš-novák

Nerozčiluji se.
Připouštím ale , že jsem si dělal trochu srandu z Andreina, kvůli mé doměnce, zdůrazňuji, doměnce, že nepochopila o čem píšu. Třeba mi to nevěřte, ale činím tak v naprosté duševní pohodě. :-)

Hmmmmmmm. Jsem geniální pisálek a ona to nepoznala??? :-(


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Diky za dobře míněnou radu aleš-novák
Čtu. 2x, 3x, i vícekrát. Vsjo v parjátke.
Klik.
A už ji vidím... :-)

P.S.
Měl jsem skvělou sekretářku. Jó, to byly časy. :-)

 


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Jinak Aru,
nevím, máš-li na mysli města H.K. a Pardubice, která co se cyklistické přívětivosti, hodnotím jako nejlepší v ČR, ale pokud ano, je pozdě.
Pravidelně zde totiž pořádámě spanilé kolo-jízdy, kdy chodce vesele porážíme jako kuželky, menším automobilům trháme kola a akce bývá většinou zakončena rituálním rozšlapáním nevinného trolejbusu.


aleš-novák
před 10 měsíci
Dát tip

pravopisné chyby se dají snadno opravit tak, že si text přečtu, než ho odkliknu...


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Program by mohl fungovat tak, aby bylo možné poznámky upravovat! Pravopisnou chybu vidím, tedy pokud vůbec, až když moudro odkliknu. :-(


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Boha jeho!
... zvlčilých...


Andreina
před 10 měsíci
Dát tip

Jinysi, za přejmenování nicku se omlouvám. A protože nejsem ani řidič ani cyklista, nic mi do toho vlastně není. Protože day se zřejmě neuznává jiný názor než podpora uživatelů přibližovadel se šlapkami, poděkuji Aruovi za podporu a vyklízím pole. 


aleš-novák
před 10 měsíci
Dát tip

andreina reagovala na tvou zmínku o flaškách, tak nechápu, proč se rozčiluješ.

cyklisti, řidiči i chodci by měli žít v nějaké vyrovnané symbioze, jinak bude vzájemná nevraživost narůstat. Dělat na pražské magistrále, kde projedou desítky tisíc aut denně, cyklopruh pro deset cyklistů denně, se mi nezdá moc rozumné.


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Přátelé, statečné mávající husím brkem,
mužete prosím vaše úvahy o cyklistech přesunout do k tomu určeného prostoru?

Pokud budete zlobit, zase něco o nápíšu!
A bude to o hodných cyklistech, zlých chodcích a zvlčilích motoristech. :-(
Tak ještě jednou:
Prosím...


Aru
před 10 měsíci
Dát tip aleš-novák

Andreino, v posledních letech se hojně přesunuli cyklisté na chodníky, které považují za své výhradní právo na nich jezdit a ohrožují tak už jenom pouze chodce, mám vytipované chodníky po kterých se absolutně nedá chodit, protože si z nich cyklisti udělali cyklostezky.

a je fakt, že cyklista neskládá žádné zkoušky o znalosti silniční dopravy, ani nemá žádný průkaz o způsobilosti k úžívání kola a jeho kolo může být v naprosto dezolátním stavu, ačkoli na silnici je to účastník provozu v realitě nemusí vůbec tušit jak provoz funguje a dokud nezpůsobí nehodu nikoho to nezajímá jak a na čem jezdí.

nejpozoruhodnější jsou ovšem ty cyklostezky, kdy se sebere polovina chodníku a udělají se dva pruhy, jeden pro chodce a druhý pro cyklistu, nebo ještě je lepší nápad, na chodník prostě nakreslit znak kola a chodce, takový cyklo-chodník se automaticky stává regulerní cyklostezkou, kde je chodcům životu nebezpečno chodit.

ale je pravda, že jsem viděl města, kde se všichni cyklisté nenavlíkají do těch směšných oblečků, vhodných na Tour de France a nepovažují za své svaté právo srazit kohokoli a kdekoli a ve tváři nemají zabijácký výraz smrt, ale jezdí naprosto v klidu, to jsem zůstaval v úžasu a chtěl v takovém městě okamžitě bydlet, jméno ti neřeknu, protože by se tam okamžitě sjeli všichni cyjlisté z celé republiky a to město zajezdili :D:D


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Andreina vzdávám to. Každý zpívámě jinou píseň.

Vzhledem, k první zcela mimo "kritice" jen ve stylu výkřiků anti-cyklistů ( Kolo na silnici né, stezky né. ) v různých cyklo skupinách, a tomu, že vám nestojí za to ani pořádně napsat můj nick, nelze předpokládat, že vnímáte to, o čem píšu ve vlastním textu, ani v druhé poznámce na vaši adresu, která vznikla jako reakce na vaši neznalost/nesnášenlivost. silniční cyklistiky. 
Fakt, o žádné potápění tam nejde! :-)

Každý zpívámě jinou píseň. ale vzhledem k tomu, že se zpěvem jsem začal já, nebylo by od věci z vaší strany dodržet noty. :-)
Ale respektuji, že nikdo nepřekročí svůj stín.
Přeji vám hezký den, pod i nad hladinou. 



Andreina
před 10 měsíci
Dát tip

Janys, je to nejen nepřirozené, ale i hodně nepraktické. Flašky brzdí v pohybu, jsou nepohodlné, při potopení do větší hloubky je nutná dekomprese a stejně omezují dobu pobytu pod hladinou. Mně se povedlo přiblížit se skákavcům (myslím delfíny skákavé), kteří se potřebují nadechnout zhruba jednou za deset minut. Běžně trávím při freedivingu pod vodou kolem osmi minut, ale vydržím i něco přes těch deset, když jde do tuhého. 

Ale máš pravdu, pokud by někdo našel způsob, jak mi implantovat žábry, stojím první v řadě a bylo by mi úplně buřt, co by to stálo. 


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Napadlo mě Andreina:
Pod hladinu jen ten, kdo má žábra! Není to podivné, tahat luft z flašky?
:-)


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Nemyslím si, že je to až tak prostinké aleš-novák.

Jen namatkou mě napadá kategorie:
- nemá rád cyklisty, auto je služební, ale nechce se dostat do velkého průseru (odstup podle zákona)


aleš-novák
před 10 měsíci
Dát tip

Řidiči se rozdělují na tři skupiny: 

  • nemá rád cyklisty (odstup minimální, jen aby se mu neodřelo auto)
  • má rád cyklisty (odstup 1,5m)
  • sám je cyklista (odstup 2 a více metrů, pokud je možno)

Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Chválím vás, že jste zvídavá. :-)


Andreina
před 10 měsíci
Dát tip Aru

Mně by spíš zajímalo, co dělají na silnicích mezi auty kola, jejichž řidiči nemusí znát dopravní předpisy, neplatí povinné ručení, jejich kola nepodléhají žádné kontrole technické způsobilosti, a  asi by se našlo ještě několik podivností. Například, proč se staví za velké peníze cyklostesky?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru