Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cirkus

16. 07. 2023
23
27
375
Autor
Gora

 

 

Děcko po děcku
nasedá na poníka -
oprať tak krátká


27 názorů

Evženie Brambůrková
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Vždy mi to přišlo hrozné.


trojort
před 9 měsíci
Dát tip Gora

...za to bič...


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Říkám si, že poník dělal lehkou nekvalifikovanou práci, kterou prý může dělat každý. Trpělivost každý nemá.

U té opratě se asi střetávají předpisy ohledně ochrany zvířat a předpisy ohledně bezpečnosti jízdy dětí, které to neumějí.


Benetka
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Phil: Myslil jsem že máš ráda hájek. A ne haiku...?! ;)


kvaj
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Tohle říká internet: "Uzda je část koňského postroje určená k ovládání koně za pomoci udidla a otěží." Uzda je tedy to, co má kůň kolem huby a u huby a udidlo je to kovové, co má kůň v hubě, otěže či opratě jsou pak ty řemeny, které vedou od uzdy a udidla a drží je v ruce kočí nebo jezdec. :-)

 


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Andreina

Děkuji všem!

Oprať je asi lepší název, pozměním, kvaji. Nevyznám se přesně v "koňáckých" pojmech. Viděla jsem jen, že poník byl veden "hodně nakrátko".

Nebylo by poctivé, kdybych k diskusi nenapsala, že odmala miluju manéž /krom zvěřince/, artistické výkony, celý ten  "krásný sen", um a dril "světských", dřinu, kterou přijali za svou, tradici, kterou dodržují. Něco mě tam neodolatelně táhne stejně jako k divadlu. A teprve později, po letech prožitých s mnoha zvířaty mi začalo docházet, jak je to s drezurou apod. I když rodina Berouskova dostala od prezidenta Bushe vyznamenání za humánní výcvik medvědů. Například Cirkus Humberto patří k mým nejoblíbenějším seriálům...


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Nejdřív v Doněcku

pak další mela vzniká

všichni jsme krátcí


Diana
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Andreina

Nojo, cirkus. Nesnáším to a zdaleka se vyhýbám. Zvířat je mi líto....


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Gora

Dala bych možná oprať tak krátká, ale možná jsi to myslela jinak. Mám haiku ráda,...


8hanka
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Zajíc Březňák

Nikdy som v cirkuse nebola, pozerat na cvicene zvierata, kolko bolesti...teraz je v mode ponukat vozenie na ponikoch v mestach na roznych akciach, ked ich vidim v tom horku na slnku, smutno mi...podobne v Tatrach ci Prahe vozenie na kociaroch na rozpalenom asfalte...


kvaj
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Tvůj pohled sdílím. Mám ale jednu poznámku - oprať či opratě jsou krátké, nikoli uzda.


vesuvanka
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Irenko, pěkně napsané, výstižné. Škoda jen, že uzda byla tak krátká. Tip


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Norsko, za to já vážně nemůžu. Napiš Oldovi.


Norsko 1
před 9 měsíci
Dát tip

Fakt nechci avíza. Nejde to


Gora
před 9 měsíci
Dát tip 8hanka, Zajíc Březňák

Karle, díky, bylo mi smutno, děti se na hřbetě rychle střídaly a poník jel a jel... ve stanu vedro...


K3
před 9 měsíci
Dát tip Gora, 8hanka, Zajíc Březňák

Dobře jsi to vystihla Irčo. Vždycky mi bylo tohle proti srsti, stačil mi ten jejich smutný odevzdaný pohled. Pro obveselení způsobené příkoří.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Andreino, díky.


Andreina
před 9 měsíci
Dát tip

Poník je symbol trpělivosti.


Norsko 1
před 9 měsíci
Dát tip

Ty sama jsi laserová show


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Cirkus Berousek

Kde jsou medvědi?
Písek manéže barví
laserová show


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Dík, Norsko, Rhode.

Berousek - jméno tam bylo kvůli druhému dílku, které jsem pak "zavrhla"... dám je do komentáře.


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip

Opět fešný obraz.

A poník má určitě svatozář... :)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, 8hanka, Zajíc Březňák

Díky, Janino.

Ta uzda a zchvácené zvíře mě zaujalo v negativním slova smyslu.


Norsko 1
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Zajíc Březňák

Cirkus. Jméno nerozhoduje 


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Zajíc Březňák

Uzda je krátká vždycky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru