Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Souboj

22. 07. 2023
0
2
110
Autor
Jinys

Bylo, nebylo.
V malebné zemi.
Za vlády krále Gustava I. Nerudného.
Tedy bylo. No, něco ano, ale většinou toho dost nebylo a nebylo…

Jednoho reálně socialistického podvečera, kdy jízdní kola a díly na ně se staly legální cestou prakticky nedostupnými, jsem procházel kolem jednoho ze dvou obchodů „Jízdní kola, šicí stroje“, v našem poměrně velkém městě. Kovový zvuk, který vydají ráfky, když o sebe ťuknou jsem si nemohl splést. A skutečně, před obchodem si rychle předávali dva muži mě velice povědomé dva lesklé, kulaté předměty.

„Chci dva galuskové ráfky!“ Zavelel jsem bez pozdravu v obchodě.
„Nemáme“ Znuděně jako vždy, odpověděl prodavač.
„Dejte mi knihu přání a stížností“. Kontroval jsem.
Muž za pultem položil otráveně přede mne vyžádaný dokument na prodejní put. Rozevřel jsem knihu, a s pomalostí hodnou amerického velkofilmu jsem přibližoval, nemajíc ani ponětí co bych do knihy napsal, pero k volnému řádku.
„Dobře, já vám tedy dva prodám!“ Kapituloval prodavač.

Domu jsem si vítězně s radostí v srdci nesl dva poměrně mizerné nekalíškované galuskové ráfky, které ale jediné bylo možné v ČSSR tehdy teoreticky koupit.
Ale radost jsem z nich měl, nejen do rána.

 


2 názory

Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Tak nic, jen zvědavost.
Příběhy mých rodičů z doby valky, u plnéího talíře, se mi zdály trochu neuvěřitelné...


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Vy mladí, co jste tuto dobu nezažili, dejte prosím staříkovi vědět, je pro vás příběh uvěřitelný?
Stačí, ano / ne. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru