Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tajemství spánku

22. 07. 2023
8
8
294
Autor
Danny

znovuzpracování povídky z doby, kdy mi bylo 13

"Tatí," zeptala se malá holčička, uložená v posteli, "proč musíme spát? Mně se nechce."
"Víš, tvůj mozeček," odvětil táta, "si musí v sobě různé věci utřídit a odpočinout si... ale tohle není jediný důvod."
"Jaký je ten jiný důvod?" holčička se v posteli obrátila z boku na bok.
"Víš... všechno se to tutlá, ale sdílíme Zemi ještě s jedním jiným inteligentním druhem. Všechny ty pověsti o příšerách... nebudu tě strašit, tak ti nebudu ani povídat, jak vypadají. A jejich magie je úplně jiná než naše technika. Když spíme, je naše civilizace pro ně neviditelná, stejně jako naopak když spí oni, tak pro nás."
"To je děsivé," vydechla holčička.
"Ale neboj se," usmál se táta, "jsme tak dokonale odděleni, že nehrozí, že bys někoho z nich potkala."
"To jsem ráda," zaradovala se holčička.
Táta ukázal na obzor: "ale vždyť sama vidíš, už vychází slunce. Jdi spát, už bude ráno."


8 názorů

Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

Přemýšlím, jestli je večer a to slunce je Slunce a nebo se probudila nad ránem a je to slunce...


Jinys
před 8 měsíci
Dát tip

Našemu klukovi jsem snad příliš brzo odhalil, že čert, Mikuláš a anděl, jsou skutečně jen převlečená děcka, když se mě na vánoční besídce bázlivě ptal, ale na druhou stranu, toto bych do dětské hlavičky nikdy nepumpoval... :-(


Danny
před 9 měsíci
Dát tip Gora

ahoj Goro, možná dostaneš avízo, nominuji tohle dílo na PM, dík


K3
před 9 měsíci
Dát tip

Já myslím že to povídka je už teď, sice krátká ale je. S dobrou pointou na závěr.


To je krásný nápad.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Ano, poslední věta skrývá překvapení. Navíc by se dal ten textík ještě rozvést, napsat na to téma povídku.


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip

To je fajn nápad... jen jsem si říkala, podle výběru tátových slov (inteligentní druh, magie, technika...), že to nebude moc malá holčička.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru