Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Červená tráva

03. 08. 2023
23
18
340
Autor
Gora

 

 

Opřená o morový sloup,

listuje v mobilu.

S nosem u země

hledá, kde na palouku

roste planá orchidej.

 

Nakonec fotí včelu

obratně poletující

mezi ostny bodláčí

a dlouhá stébla trávy

s cihlovou rzí.

 

 


18 názorů

Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Jani, děkuju, ta tráva - určením od tebe - je ona! Díky.


vesuvanka
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Irenko, pěkné :-))), Tip. Orchidej už odkvetla, takže zaujala včelka, poletující mezi ostny bodláků, a tráva napadená houbou - rzí travní (Puccinia graminis).


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Díky za komentář, Luboši... a ostatním za nahlédnutí.


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Při vší radosti z jeho existence se někdy (například v hromadných dopravních prostředcích) přece jen nemohu ubránit myšlence, že je pohyblivý telefonní přístroj jistým druhem moru. U tvé tvorby mě to nenapadlo nikdy. (MRK)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Díky, Evži, za ohlas.


Moc pěkné momentky :-)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Mariane, dík!

Karle, a přesto je ještě někdo hledá... díky:-)

law, potěšilo, že něco... třeba příště. Dlouho jsem nepsala...

Safiáne, děkuju. Když už, píšu většinou střídmě.

Phil, lidi se u před rezatými travinami fotí, a tvé postřehy z noci mě hodně zaujaly! Díky.

 

 


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

Možná mi nebudeš věřit. Ale v noci byla les. hledala jsem stopu krve. A na trávě byla rez a vypadla stejně.jako krev a tvářila se tak i v kukátku. Máš dobrou pozorovací schopnost, všímáš si zdánlivě bezvýznamných maličkostí. Myslím, že toto máme společné. Taky pořád něco hledám a to je fajn. Protože žijem.  Moc se mi líbí, hlavně ty trávy.


Safián
před 9 měsíci
Dát tip

Pěkná. Vliv haiku.


lawenderr
před 9 měsíci
Dát tip

líbí se mi ty kontrasty, to pnutí pohání děj dál - myslím, že to dopadne dobře :) s náma.

Na mě je to možná až moc nevýrazné - ten pocit, že v básni něco je, vystupoval na hladinu pomalu, možná ani ne úplně napovrch ... ale něco tam je :)


K3
před 9 měsíci
Dát tip

Na orchideje je už asi pozdě, alespoň u nás kvetou na jaře. Morový sloup mobilu, to probouzí  úsměv, anebo taky beznaděj a vztek. Nestačí-li ti málo nedostaneš nic. Nakonec je krásný bodlák. Zajímavé kontrasty.


Marian67
před 9 měsíci
Dát tip

jako fotka z výletu...líbí


Norsko 1
před 9 měsíci
Dát tip

Vítej, empatiku


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Jo jo, na hnoji se kytkám daří... tam bych taky chodila pátrat.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Marian67, Alegna

Díky vám, kdo se stavili...

U bývalé kájovské křížové cesty je loučka s vzácnými rostlinami - kousek od nás... léta se tam vyvážel koňský hnůj.


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip lawenderr, Alegna

Zaujal mě kontrast těch živých zázraků a morového sloupu... skoro symbolické... Taky hodně fotím drobnosti z přírody... jen pro sebe, většinou je zase smažu... ale jako bych si tím zachycením okamžiku potvrzovala, že jsem u toho. 


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Moc pěkný postřeh! V mobilu najdeš všechno, i to co není a něco tam třeba zase chybí. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru