Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barva na schodu

06. 08. 2023
4
4
109
Autor
Jinys

Tenký čirůček barvy, stekl natěrači po schodu, asi když natíral zábradlí kolem schodiště v chodbě našeho domu. Představuji si, že to bylo tehdy, když byl dům dostavěn. To samozřejmě nevím, ale bylo to rozhodně dřív, než jsem se narodil.

Vždy přitahoval můj pohled při návratu domů.
Při návratu, když jsem se vracel s dědečkem s vycházky kolem bloku.
Při návratu, kdy jsem se jako trochu větší, utíkal domu napít, abych se mohl co nejrychleji vrátit do dětských her s kamarády na dvoře. Později při návratu z cest za vzděláním, výdělkem, nebo za odpočinkem.
Při cestě domů v doprovodu dívek i žen.
Při návratu z cest malých i velkých.
Při návratu z cest když jsem byl dítětem i dospělým.

Vždy na něj pohlédnu i nyní, kdy se většina věcí v mém životě změnila. Byt, ve kterém stále bydlím, prošel mnoha zásadními proměnami. Lidé, kteří v něm se mnou bydleli, již většinou nejsou, nebo musí žít jit jinak, než by chtěli.
Mnoho věcí vidím jinak než dřív.
Mnoho věcí je jiných než dřív.

Jsou ale neměnné skutečnosti v mém životě.
Třeba, barva na schodu.


4 názory

Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

kadeřavá
Jsem rád, že tě má písmenka baví.
:-)


kadeřavá
před 7 měsíci
Dát tip

Pro někoho nedokonalé,rušící,pro jiného neviditelné.Pro tebe jistota domova.Bavi mne tě číst

 


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip

Tohle je paráda! Jak ta barva na schodů provází celým životem a možná i několik generací.  Je to symbol domova.


trojort
před 9 měsíci
Dát tip

,,,jo


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru